Reklama

Reklama

Vinyan

  • Česko Dobyvatelé barmské džungle (více)
Trailer

Neschopni akceptovat ztrátu svého syna v katastrofickém Tsunami v roce 2005, Jeanne a Paul zůstávají žít v Thajsku. Jeanne, upnutá k faktu, že tělo jejich syna nikdy neobjevili, utvrzuje sama sebe, že jejich syn byl po katastrofě unesen překupníky drog a stále žije. Paul je skeptický, ale nemá sílu sebrat své ženě poslední naději. Oba se vydávají na hrozivou cestu tropickou džunglí ovládnutou piráty - ve své paranoie objevují nadpřirozenou říši, kde mrtví nejsou nikdy skutečně mrtví a kde se noční můry a posedlost protínají s hrůzostrašnou realitou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (148)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Psycho. Ale zajímavé psycho. Líbilo se mi to. Když si k tomu uvědomím, že dývko jsem koupil ve výprodeji za pětku v metru je spokojenost ještě větší ! Úplně jsem se vžil do pocitu nešťastných rodičů. Při tsunami Paulovi a Jeanne odplaví vlna syna Josua a od té doby po něm pátrají. Nechtějí se smířit s tím, že někde utonul a ani neví kde. Je to hlavně Jeanne, která se nevzdává sebemenších nadějí a její odmítání reality hraničí s duševním onemocněním. Paul je realista, ne že by i on hledání milovaného chlapečka odpískal, ale ví co se při tsunami dělo, kolik lidí zahynulo a že tak dlouhá doba kdy jej nikdo nenalezl ani se nikde neobjevil znamená jediné... Jenže jejich přítelkyně jim při náhodném setkání v Thajsku ukáže několik fotek a videí domorodých dětí v Barmě. Na jednom ze snímků zahlédne Jeanne zezadu natočeného chlapce v červeném fotbalovém tričku přesně takovém jaké měl v den tsunami Josua. Jeanne se upne na tento krátký záběr a přemluví Paula k nebezpečnému přejezdu do Barmy. Paul se brání, protože cena, kterou si místní převaděč a pašerák naúčtoval je více než vysoká a cíl cesty více než nejasný, ale ani on nechce promarnit šanci a tak vyrazí lodí na dalekou cestu do Barmy, jejích domorodých vesnic a naprosto nepřístupné džungle. Cesta je opravdu zajímavá ať už z hlediska lokací, protkávaná sny a halucinacemi obou nešťastných rodičů. Chvilku jsem si připadal, že jsem na člunu s Willardem a cílem cesty nebud Josua ale generál Kurtz z Coppolovy Apokalypsy. Tak to bylo psycho. Závěr byl zvláštní, ostatně jako celý tenhle film. Sewel kterého mám rád i Béart hráli na jedničku a palec nahoru ode mne mají i za to co si museli při natáčení vytrpět v džungli. Dávám tři poctivé kresby Jeanne. * * * ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

No tak tohle na mě bylo asi až moc psycho. Po herecké stránce nemám co vytknout. Emmanuelle Béart byla naprosto fantastická a její výkon by mohl sloužit jako vyučovací pomůcka pro začínající herce. S Rufusem Sewellem jsem taky neměl problém. A ten nebyl ani v atmosféře, protože barmská džungle byla tísnivým a nepříjemným prostředím. Jenže to nemělo nějakou nosnou kostru, pokud nepočítám základy, jímž bylo hledání dítěte, a většina sekvencí, byť byly některé povedené, tu ležela bez ladu a skladu. Možná že kdybych se nadopoval nějakou chemií, viděl bych to jinak, ale takhle je pro mě 40% maximum. ()

Reklama

AlistairMir 

všechny recenze uživatele

Trailer mě nalákal na pořádnou porci napětí a děsu který se během filmu nedostavil a já si z toho vzal ponaučení : Nikdy nevěř trailerům. Rufus s manželkou se plácaj džunglí a hledají své dítě. Rufus se tváří jako by místo dítěte ztratil nabíječku na mobil. Sice ho to štve a možná lehce mrzí, ale není to nic co by se nedalo nahradit ne? Manželce pro změnu začíná solidně hrabat a když už je pak tak mimo, že to své dítě vidí v každém harantovi tak to lehce komplikuje hledání. Celý film se skoro nic neděje a když už se děje tak to za nic moc nestojí. Konec je z kategorie WTF a otrávil mě úplně. Snad to příště bude lepší Rufusi. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

V bahně barmské džungle nebo bahně neštěstím zpackaného života válí se žena pátrající po svém zmizelém synovi? Nechat naději v život syna žít a sama umřít či nechat naději v život syna zemřít a sama žít? Lze vůbec divákovi vyčítat neumanuté nudění se nad iracionální umanutostí té ženštiny, nad jejím patologickým, neustále stejným, jen k většímu šílenství putujícím hledání? A jak si vykládat - SPOILER - její adopci všech (opuštěných, osudu odevzdaných) děcek na konci filmu než jako odměnu za víru a smrt jejího muže jako trest za pohřbení naděje? Co je to za film-výčitku vmetenou do tváře těch, kteří chtějí po neštěstí ještě nějak žít? KONEC SPOILERU. A proč ta levná tajemnost nemluvných dětí s obviňujícími pohledy, proč to laciné slintání divochů, k čemu to magorské blábolení domorodých stařen, nač to neprůhledné fungování thajského půlpodsvětí? To dělá atmosféru nebo "psychologii"? Nene, pro atmosféru déšť, kameraman, pan skladatel, bláto a tropické stromy se slitovali nad tímhle záměrem a trochu nálady společně stvořili. A psychika má jen jeden rozměr, byť zracdlící se ve více podobách... Slabé **. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Už po úvodnej nervovo zvukovej vsuvke je jasné, že tento film bude depka. R. Sewell zapadol do príbehu výborne. Psychicky zrútená manželka je presvedčená, že niekto uniesol ich dieťa do Barmy. Nájsť ho ich stojí veľa námahy, všetky úspory a navyše na konci sveta ich sprevádza banda kriminálnikov, ktorí vycítili, že sú v koncoch a vedia, že si s nimi v tomto prostredí môžu robiť čo chcú. Exteriréry sú nádherné, túlanie sa po lesoch, blate či plavba po rieke, to všetko je zručne natočené. Ale má to jeden problém. Film obsahuje minimum dialógov, hlavne medzi manželmi a navyše miestami znie dosť psychohudba, ktorá má navodiť bezvýchodiskovú situáciu, ale u mňa to malo slabší účinok. Určite by som privítal viac dialógov, hlavne od R. Sewella k zrútenej manželke, ktorá ich zavedie tam odkiaľ už niet návratu. Veľmi málo chýbalo, aby z tohto filmu vznikol nezabudnuteľný kult, pretože niektoré scény, ale hlavne príbeh sú výborné. A samotný záver je naozaj silný. Trošičku iný prístup režiséra a film by určite bodoval viac. Čo ma rozčúlilo najviac, bola francúzska zvuková stopa, ktorá ma zaskočila, zvlášť ako som videl trailer v angličtine. Český dabing filmu tiež nepomohol a distribútor, ktorý na dvd obale píše - " v štýle Dobyvatelia stratenej archy " asi blúzni, pretože tieto dva filmy nemajú takmer nič spoločné. 60%. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (2)

  • Scéna v go-go baru byla natočena hned první den. (Cheeker)
  • Emmanuelle Béart měla během natáčení dvakrát zánět v uchu. (Cheeker)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno