Reklama

Reklama

Italské zpracování pohnutého životního příběhu Gabrielle Chanelové, jež svým šarmem a nápaditostí dokázala změnit tvář módy. Za zdmi klášterního sirotčince, kde se spolu se sestrou po matčině smrti ocitá, začíná příběh nezdolné odvahy mladé ženy, která se postavila předsudkům a konvencím patriarchálního světa. V osmnácti nastupuje jako švadlena do krejčovského salónu, kde se jen těžko uplatňují vlastní kreativní návrhy. O morálce a pravidlech skutečného světa má jen matnou představu, a tak záhy podléhá svodům krásného plukovníka, své první lásky a mimo jiné i autora její proslulé přezdívky. Coco si ale zanedlouho uvědomí, že aristokratická smetánka, mezi níž se nově pohybuje, ji bude mít vždy jen za nevzdělanou vydržovanou milenku... Po zdrcujícím románku s aristokratickým plukovníkem, jenž Coco bránil v seberealizaci, a navíc ani nenašel odvahu představit ji jako budoucí manželku své snobské matce, se Coco rozhodne jít vlastní cestou. Léta praxe z krejčovského salónu a nezměrná nápaditost jí pomohou k prvním zdařilým krokům. Radost z nich ale vzápětí přebije válka, po níž je třeba začít znovu. Velký návrat, uskutečněný v roce 1954, však Coco definitivně dovede až na prestižní přehlídková mola. Žena, která zrušila diktát spodniček a korzetů, však nikdy nenašla své rodinné štěstí. Za svůj úspěch v patriarchální a konvencemi spoutané společnosti a za svou celosvětovou proslulost totiž zaplatila ztrátou těch nejdražších bytostí... Příběh vyprávěný ve třech časových rovinách nabízí strhující podívanou na obtížné počátky a hořkosladké konce největší z módních ikon. Postava Coco Chanel je výtečně a velmi přesvědčivě ztvárněna Barborou Bobuľovou (mladá Coco) a Shirley MacLaineovou. (Česká televize)

(více)

Recenze (31)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

2/2 Coco s tváří Bobuľové a MacLainové je nejkomplexnějším příběhem slavné módní návrhářky. Toto dvojdílné zpracování vypráví story o ženě, která by se sice mohla stavět na hlavu před první i druhou světovou válkou a být úspěšnější než ředitelka zeměkoule, ale pokud by znovu neuspěla i v poválečném světě, byla by definitivně zapomenuta. Jako její dávný souputník Poiret. Nevděk světem vládne, ale na konci cesty, během které jsem zkusila všechny životopisné filmy o Coco, jsem ráda, že jsem o tuto osobnost bohatší. Nikdy bych se asi nepídila za někým, kdo dorazil proměnu Romy Schneiderové z berlínsko-vídeňské hvězdy do italsko-francouzské herečky, ale Coco naštěstí není a nebyla jen návrhářkou jednoho jediného kostýmu z Viscontiho filmu, stejně jako nikdy nebyla jen jménem za slavným parfémem. Příběh Chanel je příběh 20. století, který tolik obdivuju. Takže na počátku je emoční chaos v secesních kostýmech, následuje válečná vřava a posléze nové nadechnutí. A v 50. letech definitivní porážka fenoménu New Look, který stejně nikdy nikomu ve skutečnosti neslušel. ()

Roman.Ticka 

všechny recenze uživatele

Historické filmy mají vždy své osobité kouzlo a když jej povýší o stupínek výš herecká sestava jako tato, pak není o kvalitě a úspěchu pochyb. Barbora je ta pravá volba pro Coco i pro mě, protože mě dokonale omámila svým vzhledem, svým postojem k životu a celkově nenuceným lehkým hraním, čímž mi byla nesmírně sympatická a moc jsem jí fandila. Vlastně se ani nedivím, že očarovala několik mužů kolem a podmanila si celou Paříž. Osobité kouzlo a výjimečnost z ní přímo sálaly, škoda že jsem nestihla tvé bio Báro, byla jsi v mém úzkém výběru. Pokračování příště... ()

Reklama

gabin(a) 

všechny recenze uživatele

Nebylo by to tak špatné, nebýt NAPROSTO TRAGICKÉ hlavní představitelky. Já jsem zastánce toho, aby byli herci hrající skutečné osobnosti ALESPOŇ TROŠKU podobní svým předlohám. Chápu, že nemůže být každý jako Ben Kingsley, který se stal Gándhím, ale aspoň typově to přece jde. Nebo musí být (ti herci) tak kvalitní, že vám dají na skutečnou podobu předlohy zapomenout - jako Tom Hulce v Amadeovi a koneckonců s přimhouřením oka i Shirley McLainová v tomto filmu. Ale koho proboha napadlo strčit do role mladé Coco Chanel někoho tak typově totálně mimo? Já jsem teda myslela, že to byla nějaká tuctová Maďarka nebo Polka sebraná na ulici nebo kýho šlaka! Východní Evropa z ní byla vidět na hony! Ano, máme tu hezké holky, ale bohužel šarm a osobitost nejsou zrovna vlastnosti, kterou bychom tu běžně potkávali. Ani další nebyli o moc lepší a bohužel herci jsou to, co je na filmu s herci alfou a omegou. Vůbec to nemusí být mezinárodní hvězdy, třeba ve Smrt čeká všude by působily rušivě. Ale herci mimo a ještě v poměrně slabém filmu...No nic končím...Jenom už dodám, že chudák Coco teda na svoje životopisy neměla štěstí, protože následující film o ní s hvězdnou Audrey Tautou byl stejně špatný a potopila ho mimo jiné i ona. Vypadala a hrála jako že jede na autopilota! ()

togaf 

všechny recenze uživatele

Ze zajímavé ženy udělali jen další hrdinku romantického filmu. Navíc Barbora Bobulová (Slováci odpustí, ale nenašla jsem na klávesnici to správné L) hraje dost podivně - to Shirley je ta pravá Coco, neustupná, rozhodná a kreativní. Film jen okrajově zachycuje vývoj módy a roli Coco ve významné změně ženského šatníku. Chtěla bych, aby konečně někdo (nejlépe Francouzi) natočil životopis Coco Chanel tak, jak si to zaslouží. ()

rt12 

všechny recenze uživatele

Přestože se jedná o dvoudílný TV film, oslovil mne více než COCO s Audrey Tautou. Ta byla výborně vybrána typově, což se zase ne moc povedlo zde. Jako mladá moc nekoresponduje s vychrtlostí a typově s opravdovou CoCo. Ovšem neznamená to, že by Barbora Bobulová nějak zklamala, naopak. Obě hlavní představitelky měly něco do sebe, nepůsobí tolik chladně a odtažitě, je z nich cítit, že přes rány osudu v nich koluje temperamentní krev. Přesto zůstanu na průměru, protože určitý whip tomu sházel, ale na TV moc pěkné. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (1)

  • Návrhářka Coco Chanel se vrátila na výsluní po své sedmdesátce. Její představitelce Shirley MacLaine bylo v době natáčení filmu 74 let. (JARDAHONDA)

Reklama

Reklama