Režie:
Matt ReevesKamera:
Greig FraserHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Kodi Smit-McPhee, Chloë Grace Moretz, Elias Koteas, Richard Jenkins, Sasha Barrese, Cara Buono, Juliet Lopez, Dylan Kenin, Dylan Minnette, Chris Browning (více)Obsahy(4)
Osamělý, šikanovaný kluk se spřátelí s upíří dívkou, která žije v utajení se svým strážcem... Dvanáctiletý Owen (Kodi Smit-McPhee), kterého tři spolužáci ve škole terorizují, se cítí osamělý a vyděděný. Doma sní o těžko uskutečnitelné pomstě. Do sousedství se právě přistěhovala stejně stará Abby (Chloë Grace Moretz) spolu se starším mužem, možná otcem (Richard Jenkins). Abby, také osamělá a vyděděná, naváže přátelství s Owenem. Vídají se však jenom v noci a když ne, domlouvají se přes zeď za pomoci morseovky. Chlapec se jí svěří se svým problémem ve škole a Abby mu radí, aby se nenechal šikanovat a bojoval. Owen brzy zjistí, že Abby není obyčejná dívka, ale staletá bytost, udržovaná při životě lidskou krví. Tu jí obstarává její strážce a v jejich okolí přibývají záhadné vraždy. Policie má jisté podezření a Owen cítí k Abby střídavě lásku i strach... (JOJ Cinema)
(více)Videa (4)
Recenze (408)
Matt Reeves po Cloverfielde znova potvrdzuje svoje umenie a Chloe Moretz zase talent vteliť sa aj v mladom veku do rôznorodých rolí. A hoci ide iba o druhú adaptáciu knihy, Let me in je atmosferickejší ako švédsky "originál" a ide o najlepšiu upírsku romancu, ktorá sa dostala na plátna za veľmi dlhý čas. Kritika to síce neprehliadla, tak trochu ma mrzí, že u divákov popri všetkých tých úspešných, no kvalitatívne mizerných, hororových prerábkach zapadol práve tento. ()
Let Me In není špatný horor, ale od začátku mi vrtalo, kde jsem tento snímek viděl. Věděl jsem moc dobře, že je ze Švédska a měl jsem pravdu. Let Me In je kopie staršího Låt den rätte komma in (Ať vejde ten pravý). Pokud bych měl doporučit, tak spíše originál. Let Me in je dobrý, ale na originál v mnoha směrech nemá. I když hlavní herečka (upírka) Chloe Moretz mi seděla daleko víc než představitelka originálu. Mladičký Kodi Smit-McPhee mi také obzvlášť nevadil. Kdybych věděl, že koukám na kopii, tak si ji nejspíš nepustím.. 6/10 = 60% ()
No, pokud bude Hammer pokračovat v produkci filmů jako je tenhle (nebo The Resident, Wake Wood), tak je na nejlepší cestě se zase dostat do hrobu... Zatímco švédský film je ve všech směrech naprosto úžasný, rameke (ač docela věrně zachoval dějovou linii) postrádá mrazivou atmosféru originálu, lepší dětské herce (Moretz mi do role upírky vůbec nesedla, stejně jako Smit-McPhee v roli Owena), zato má zbytečnou dávku brutality a hlavně několik nechutných (zcela amatérsky vypadajících) digitálních triků... Prostě a jednoduše, Let Me In je naprosto zbytečný film... ()
Originál neznám, takže nesrovnávám, a nejspíš je to tentokrát i dobře. Ať vejde ten pravý mě strhl tak, jak se to novodobému hororu už nějaký čas nepovedlo (s výjimkou Dream House, dobře). Nedivím se, že ho tak nadšeně vychvaluje právě Stephen King - vždyť je to přesně jako některý z jeho příběhů, v němž se nadpřirozené a zdánlivě děsivé bytosti / věci nakonec ukazují v až nečekaně sympatickém světle (aniž by ale ztratily cokoliv ze své děsivosti) a těch nejhorších skutků se dopouštějí obyčejní lidé. Právě z toho mrazí. Chválím režii, která je působivá během krvavých i melancholických scén, Giacchinovu úžasnou hudbu i výkony malých i velkých (Richard Jenkins!) herců... A za závěr, jenž naštěstí neukázal vše, dávám pátou hvězdu. ()
,,Smím vstoupit?“.... Kdyby režisér M.Reeves nepřišel alespoň s drobnými nápady, jak ,,vylepšit“ originál, byl by za úplnýho trotla. Jemné odchylky nepůsobí zas až tak debilně a dělají z filmu popcornovější zábavu, které by mohly minimálně prvničky podlehnout. Já však příběh o dívce, po které zůstávají krvavé kaluže raději temnější. Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Dostal jsem za úkol zorganizovat odběry krve ve velkým. 2.) Nevím, proč si mám dávat bacha na holky, který vylejzaj po setmění. 3.) Nebaví mě Švédský filmy. PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Galerie (73)
Zajímavosti (26)
- Režisér Matt Reeves vymodeloval Abbyinu osobnost a vzhled podle fotografií Mary Ellen Markové, na kterých je vyfocena dvanáctiletá dívka bez domova. (Hal_Moore)
- Neprirodzené alebo až nadprirodzené pohyby Chloë Grace Moretz boli vytvorené rovnakou technikou, aká bola použitá vo filme Nočná mora v Elm Street (1984). (Arsenal83)
- Vrece na odpadky, ktoré nosí na hlave herec Richard Jenkins vo vraždiacich scénkach, bol jeho nápad. (odmocnina)
Reklama