Série(5) / Epizody(37)
Obsahy(3)
Russel Tovey, Lenora Crichlowová a Aidan Turner jsou hereckými představiteli trojice spolubydlících, kteří se snaží žít jako ostatní lidé, až na to, že lidé nejsou. Pilotní díl tohoto zábavného a vzrušujícího šestidílného dramatického seriálu, v němž sledujeme tajný dvojí život vlkodlaka, upíra a ducha, byl poprvé uveden v únoru 2008 jako šedesátiminutový speciál. Sledovalo ho skoro 450 000 diváků a získal si i sympatie kritiků. Russell Tovey si v něm zopakoval roli sympatického George, který bojuje se svou dvojí identitou jako uhlazený portýr v nemocnici, a jednou za měsíc za úplňku se proměňuje v děsivého vlkodlaka, lačnícího po mase. Aidan Turner hraje pohledného, výřečného Mitchella, který to na rozdíl od George umí se ženami, ale ve skutečnosti je to upír toužící po lidské krvi. A poslední z trojice je Annie, kterou ztělesnila Lenora Crichlowová, upovídaný duch, jemuž chybí sebedůvěra a zoufale potřebuje společnost. Annie se stále stýská po snoubenci, jehož si před osudovou nehodou, která ji proměnila v ducha, měla vzít, a který se náhodou stane majitelem jejich bytu. Všichni tři se snaží žít jako ostatní lidé a utajit před okolním světem svá temná tajemství, ale jediní, na koho se mohou spolehnout, jsou oni sami. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (67)
Duch, upír a vlkodlak snažící se žít jako normální lidé v dnešním Bristolu. Téma dobré (ačkoliv přiznejme si, zní to trochu jako další připitomělá urban fantasy), ale to zpracování je (pod)průměrné. Duch je tam jen občas a na okrasu, nebo dělání čaje, George je uřvaný blbec bez charismatu a Mitchell je sice sympatický, ale to je tak všechno. Vizuálně je to neskutečně béčkové a od britského seriálu jsem tedy měla daleko vyšší očekávání, než jen nikam nesměřující příběh a všednost děje. Jakoby si tvůrci načrtli jen jednoduchý náčrt, nijak ho nerozvinuli a přemýšleli co dál až za chodu. Už pilot mi dal zabrat dva dny. Vzdávám to. ()
1.Série: Výborně vykreslené charaktery hlavních představitelů, které se postupem času prohlubují a dostávají patřičný vývoj. Upíři konečně nepůsobí směšně, jak udává současný trend, ale jsou řádně krvežíznivý, nebezpeční a psychicky vyšinutí. Zkrátka jak je máme nejraději. Jsem moc rád, že na stejné vlně se veze vlčí mytologie. Žádní namakaní svalovci v kraťascích, ale životem zlomení lidé s nelehkým a pekelně bolestivým údělem měnit se při každém úplňku v smrtící bestii, která má s vlkem společnou jenom srst. Mytologie všech tří světů, ať už vlčí, upíří či duchů je propracovaná na nejvyšší úrovni. Hlavní dějová linie se rozjíždí pomaličku, ale o to více vygraduje v samotném závěru. Maximální spokojenost. 90%_____2.Série: Mírný kvalitativní pokles v první epizodě. Nenechte se ale zmást. První díl musíte brát jako zatěžkávací zkoušku a že se jedná o zkoušku řádně těžkou! Zabralo mi dva týdny, než jsem do sebe onu žumpu zpracoval a k seriálu se vrátil. Vyplatilo se. Nesmyslné linie, byly ihned utnuty. Mysteriozní záležitosti odešly do pozadí a pozornost se přesunula na vztahy. Zprvu rozpačité, postupem času, kdy se vztahové věci začaly mísit s mytologií nastoupila čirá katarze. Závěrečná dvouepizoda by svou naturalistností, stísněnou hororovou atmosférou měla vstoupit do dějin televize. Nemohu se dočkat co nabídne třetí série. Geniální! 100% ()
Prvni rada je povedena, hlavni predstavitele jsou skveli, zvlast George - miluju tu jeho fistulku a koktani :). Premenovani ve vlkodlaka bych tak dukladne videt nemusela (zvlast kdyz je z nej nakonec vypelichany plysak), ale jinak jsem byla nadmiru spokojena - melo to smrnc, bylo to dramaticke i vtipne, a taky romanticke a dojemne. Co se tyce pilotniho dilu, videla jsem ho az po shlednuti prvni rady, takze mi jine obsazeni trochu vadilo (Mitchell byl podivne povzneseny a Annie podivne stara), ale uzasny George nastesti zustal. Ohledne druhe rady... ta je neuveritelne spatna. Veskery vtip se vytratil a vystridala ho jakasi prehnana parodie na horor. Je to zkratka trapny pokus a velke slapnuti vedle (skoda), takze snizuju hodnoceni ze 4 na 3 - a to jsem jeste hodna. ()
Můsím říct, že po pilotu jsem myslel, že mě čeká opravdová lahůdka. Sympatičtí hrdinové (všichni tři - to se často nestává), tajemná atmosféra nenucené hlášky. Pak přišla první epizoda a nastalo nemilé překvapení - dva ze tří hlavních herců byli nahrazeni. Navíc o třídu méně sympatickými lidmi. Co se dá dělat... Naštěstí si to alespoň tu atmosféru snažilo uchovat. Nepovedlo se to úplně 100%, ale zároveň to nebyl o tolik velký pokles. Už jen kvůli tomu perfektnímu pilotu to stálo za to. Dalších šest dílů pokračovalo typickým britským způsobem. Za jednu epizodu je sděleno tolik, co v americkém seriálu za pět. Postavy přichází, odchází, přitom málokterá se stihne zarýt do paměti. Vzhledem k tomu, že o to ale tvůrcům zřejmě nešlo, je to jedno. ()
1. série - 90% - V nadpřirozeném žánru bylo za poslední roky řečeno téměř všechno a každý nově příchozí musí zkusit přístup, jaký se bude alespoň trochu odlišovat. A Toby Whithouse si napsal svůj seriál ze světa tmy a krve a zkusil to - naprosto obyčejně, lidsky a civilně. Chvílemi se opravdu zdá, že Mitchell, George a Annie mají své příběhy odehrát čistě pomocí dialogů, drobných vtípků a mezilidské interakce se sousedy, známými, přáteli či milenci. Jenže to by tu nesměla být parta kolem slizouna Harricka, která jejich snažení rámcuje soubojem s partou (jak jinak než zcela elegantně) působících krvesajů. Protože jsem od tohoto strašidelného domu čekal převážně odlehčenou zábavu, zůstávám šokován, jak moc se zadařilo i ve vážnějších rovinách. Jedinečný počin, který překvapuje každou další linkou. 2. série - 90% - Vážnější, krvavější, větší. A setsakra depresivnější. BBC mi v úvodní epizodě přivodilo pěkných pár vrásek, protože z původního pojetí toho zbylo hrozně málo, snad jen hlavní hrdinové. Zápletka působila jako pořádně krvavý horror, motivace vedlejších postav pak zbytečně překotně. Šlo ale jen o zvyk a o přijmutí skutečnosti, že životní cesta, na které se nachází upír, vlkodlak a duch(na), nabrala podstatně temnější směr. Směr, ve kterém se pro slzy či skutečně hodně dusné emocionální ovzduší nejde daleko, ale divácká odměna je o to vydatnější. Na konci jsem zůstal jen vyčerpaně sedět a pokýval hlavou nad rozmanitostí žánrů, které se dají do osmi dílů nacpat. Těžko říct, jak dlouho se dá v takhle specifické podívané pokračovat, ale v tuto chvíli (částečně i za tu neskutečnou odvahu hodit do prime timu tohle) přistává Lidskosti nejvyšší hodnocení. 3. série - 100% - Od úvodního výletu na onen svět až do zničujícího závěru možná to nejsugestivnější, co mi britský seriálový svět kdy nabídl. Způsob, jakým ústřední parta i s epizodickými nahrávači herecky vyspěla a k jakým hranicím je nutí nekompromisní scénář chodit, mě každou chvíli nutil strnule sedět na kraji křesla a jen občas setřít kapky potu. Ona ústřední cena za lidskost je totiž občas nedosažitelně vysoká a mindráky, zločiny a vůbec veškeré špatné věci z minulosti mají tendenci se objevovat právě ve chvíli, kdy je upír, duch či vlkodlaci nejméně potřebují. Na samém konci jsem jen němě obdivoval dokonalou gradaci a bál se, že teď už může celé nadpřirozené soužití jít už jenom dolů. Překvapením ale neměl být konec. 4. série - 100% - O co složitější situace stála před Tobym Whithousem jakožto hlavním tvůrcem, o to obdivuhodněji se s ní vypořádal. Chybělo totiž opravdu málo, aby se mu v kritické chvíli nenávratných změn celý koncept rozsypal pod rukama, ale on ho udržel, oživil a dovedl do zcela strhující kapitoly. S Halem totiž do party přichází hrubá a těžko zkrotitelná síla, která se díky kontrastu s jistou elegancí Damiena Molonyho stává překvapivým tahákem celé osmičky epizod. A zatímco obyčejně od seriálu nevyžaduji naturalistické chvíle, do souboje s dávným osudovým proroctvím padnou dokonale. V jistém smyslu je právě tahle sezóna koncem jedné éry. A já se jen třásl, aby kvalita zůstala takhle vysoko i v sezóně oficiálně poslední. 5. série - 85% - Hodnocení má sice slabší než předchozí roky, ale to z pětky v žádném případě nedělá chudého příbuzného. Naopak právě fakt, že tahle coda se svou překvapivě nadstřelenou dějovou premisou postavenou na souboji s absolutním zlem dotáhla celou snahu do poctivého a náladou přesně trefeného konce, zacementoval Humanisty na pozici nezapomenutelného počinu, který je nakonec i jedním z mých nejoblíbenějších seriálových nadpřirozených světů. Poslední vysílání je sice naplněné snad až příliš bolestivě nabytými zkušenostmi či smutnými nezdary, ale zase snad ještě patrněji než kdy dřív z něj čiší snaha být bytostmi lidštějšími než sami lidé. Zatímco v prvních sériích šlo spíše o snahu jen tak si žít a vyřešit si vlastní kostlivce ve skříni, poslední dvě řady jsou o palčivé touze něco změnit. A to je obdivuhodné, poutavé, ve své podstatě úžasně dojemné - ale hlavně hrozně těžké. () (méně) (více)
Galerie (166)
Zajímavosti (2)
- Titul každé epizody je odkazem na konkrétní skladbu. (filmsim)
Reklama