Reklama

Reklama

Slavný pianista Stephen Orlac (Colin Clive) má po vlakové nehodě zmrzačené ruce. Jeho žena Yvonne (Frances Drake) v naprosté beznaději požádá o pomoc dr. Gogola. Ten Orlacovi tajně transplantuje ruce popraveného vraha. Operace se sice zdaří, ale na Orlacově chování se záhy začne „projevovat“ původ jeho nových rukou. A doktor Gogol, jenž se platonicky zamiloval do jeho ženy, se toho rozhodne využít... Druhá z celkem čtyř adaptací (1924, 1960, 1962) Renardova románu „Orlakovy ruce“. (nanamarak1)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (7)

TheSompeque 

všechny recenze uživatele

Rozhodně nejstarší film, co jsem viděl. (1935) Poměrně krátký, hodinový film o nenaplněné lásce doktora Gogola, který skrze intriky chce získat ženu Yvonne za každou cenu. Dojde až k tomu, že manželovi, pianistovi, Yvonne kvůli vlakové nehodě přišije ruce vraha, což začne dělat problémy. Na to, že to je tak starý film, jsem byl překvapen, jak dobré to bylo. Jen ten konec byl takový nedodělaný. ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Americký remake sice nemá tu skvělou atmosféru jako dokonalý německý originál z roku 1924, ale za to má děsivého německého herce Petera Lorra, jehož plešatý doktor Gogol patří mezi jeho nejzajímavější role. Další, výrazným představitelem je Colin Clive hrající pianistu Orlaca. Veliká škoda, že tento herec toho kvůli své předčasné smrti natočil tak málo a je dnes téměř zapomenut (jeho jedinou další známou rolí je Mudr. Frankenstein z prvních dvou Whaleových filmů). ()

Reklama

corpsy 

všechny recenze uživatele

Peter Lorre je nepozemská držka, ktorého aura bola neraz využitá v prospech daného filmu. V tomto prípade to nieje výnimkou. Karl Freund, veleznámy expresionistický kameraman, vo svojom poslednom režijnom opuse trocha sklamal. Snažil sa zamiešať do atmosféry universalovské hororové excesy, ale aj nemecké expresionistické pohľady. Je badateľné, že tieto dva smery akosi dokopy nejdu. P.S. V závere prosím nekýchať, pretože ani nepostrehnete, že prišiel koniec. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Perfektní. Jedním slovem, dokonalé. Nenajdete tu, byť jedinou, vteřinu navíc. Jakmile doběhne děj, objeví se THE END, nikde se neplácá do vody, nemele na prázdno, každá věta má svůj smysl. ___Mad Love mi dost připomnělo o patnáct let starší film Kabinet doktora Caligariho, přestože se v jeho případě jedná o němý film. Hudba je ale použita se stejnou naléhavostí a funguje dokonale. Kamera je na svou dobu neskutečně inovativní, dnes bychom použili slova nadčasová, chová se podobně jako v "Moulin Rouge", samozřejmě bez použití všech triků. Peter Lorre je ve své roli padoucha- oběti až krásný. Mluví pomalu, s jemností, působí klidným flegmatickým dojmem, tolik nešťastný ve své zamilovanosti. A odtud k šílenství bývá někdy už jen krok....___Budu se opakovat, ale na tomhle by se dnešní výrobci měli učit, jak natočit kvalitní horror. Není potřeba natahované stopáže, atmosféru lze působivě zachytit i za méně než sedmdesát minut, poznal jsem to už v Městečku prokletých, a platí to i tady.___Silně doporučuji. ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Film, co opět stojí a padá výkonem Petera Lorrea, a který by bez něj asi těžko někoho zaujal. Rozhodně je blaho sledovat jeho perfektní projev, ať už jde o výraz zoufalé zamilovanosti nebo ta fraška v převleku, co sehrál na svého soka. To se potom lehce odpustí i nevýrazní vedlejší herci (hlavně manžel Yvonne) nebo nějaké ty do očí bijící chyby v záběrech s voskovou figurínou... Film má navíc takovou podmanivě temnou atmosféru, ač o horor ani moc nejde, spíš o psychologický film s duševním rozkladem hlavního hrdiny, kde je všechno ostatní vlastně odsunuto do pozadí a celý ten motiv vraždících rukou nakonec ani není tak zásadní. Co asi leckoho překvapí je useknutý konec, kdy i mě vylétlo obočí, když se objevilo "The End". ()

Galerie (21)

Zajímavosti (5)

  • Charles Chaplin po zhlédnutí filmu Mad Love prohlásil, že Peter Lorre je jeden z nejlepších herců na plátně. (akisha)
  • První americký film Petera Lorre. (akisha)
  • Vosková figurína v bližších záběrech je ve skutečnosti nalíčená Frances Drake. (akisha)

Reklama

Reklama