Režie:
Rose BoschScénář:
Rose BoschKamera:
David UngaroHudba:
Christian HensonHrají:
Jean Reno, Mélanie Laurent, Gad Elmaleh, Raphaëlle Agogué, Hugo Leverdez, Oliver Cywie, Sylvie Testud, Anne Brochet, Denis Ménochet, Roland Copé (více)Obsahy(1)
6. června 1942 vstupuje v platnost nové nařízení francouzské vlády namířené proti židovskému obyvatelstvu. Jedenáctiletý Joseph Weismann proto odchází do školy se žlutou hvězdou na hrudi. Přesto žijí Weismannovi v přesvědčení, že mají stále důvody k radosti. Ale jen do úsvitu dne 16. července 1942, kdy do bytu vtrhnou muži v černých uniformách. Budí celou Josephovu rodinu a ženou je do autobusu… Po největší razii v dějinách lidstva, která proběhla pod taktovkou francouzské policie, se v pařížské cyklistické aréně tísní na třináct tisíc Židů. Pět dní bez vody, bez jídla a bez zdravotní péče. Dr. Sheinbaum (Jean Reno) internovaný spolu s ostatními dělá, co může. Intenzita rasismu šířeného zdejší kolaborantskou vládou hluboce zasahuje mimo jiné také sestru Červeného kříže Anette Monod (Melanie Laurent). (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (179)
Kdybych měla být spravedlivá (nebo spíš přísná), tak hvězdičky tři. Ale za dětské herce, Jeana Rena a za silné téma, které mě vždycky dostane dávám hvězdičky čtyři. Nevím jestli je špatně, že jsem na konci nebrečela nebo dobře, že snímek neždímá schválně emoce (protože se smutnýma dětskýma očima by to šlo samo). Do filmu mi vůbec nepasovaly vsuvky s tím rozčileným knírkatým pánem (jeho jméno se mi nechce ani vyslovovat, resp. psát), které zde byly navíc a zbytečně snímek prodlužovaly. ()
Další pohled na nechvalně proslulý Velodrom. Scény, kde vystupoval Adolf Hitler, byly absolutně zbytečné. Dokázala bych se obejít bez nich. Narušovali celý příběh, kerý tak nebyl celistvý. O tu mladou sestřičku jsem měla strach. Jean Reno předvedl sůj standard. Zločiny druhé světové války by neměly být zapomenuty a měly by být neustále připomínány. ()
Silné téma, průměrné zpracování. Byla zde spousta výborných a opravdu silných filmů na téma židů za druhé světové války ale také spousta průměrných a obyčejných. Tento snímek se řadí do té druhé skupiny a vyloženě zajímavých scén je zde minimum. Pokud vám však nic neříkají filmy "Schindlerův seznam" nebo "Pianista" může pro vás být film zajímavý a možná i dojemný. ()
Tento film má velký handicap v tom, že už jen těžko může přinést něco nového. U filmů s tematikou holocaustu je to přece jen pořád dokola, divák už vše viděl, a už ho ty hrůzy, ač to zní nepěkně, neberou tak moc, jako když to bylo poprvé, podruhé... Když se tedy objeví snímek, který přes všechnu "otrlost" dokáže diváka upoutat velmi citlivým režijním přístupem, díky vkusným a přesvědčivým hereckým výkonům donutit spoluprožívat příběh a nakonec takřka dohnat k slzám dojetí, musím konstatovat, že to je dobrý film. Domnívám se, že na celkovém výsledku má svůj velký díl skutečnost, že tento film natočila žena. ()
Francouzi se v tomhle filmu ukazují v tak dobrém světle, že by tomu člověk chvilkama nevěřil. Najdeme zde klasická "holocaustová" klišé a méně nasilí než je obvyklé. Ničemu to však nevadí. I když film nepřekypuje drsnými a krvavými scénami, tak nenudí a naopak nás donutí více se vžít a vcítit do rolí obětí holacaustu. Pro mě je však jedna z nejzásadnějších věcí, které mi vadily, je závěr filmu. Režisér toho jednoduše mohl ukázat víc. Filmů o holocaustu je hodně, tenhle určitě patří mezi ty lepší. ()
Galerie (39)
Zajímavosti (22)
- Emmanuelle Seigner bola pôvodne obsadená do úlohy Joovej matky Sury Weismann, no tri týždne pred natáčaním odstúpila. Rolu nakoniec dostala Raphaëlle Agogué. (Arsenal83)
- Francúzsky národný denník Libération označil film za "ťažkopádnu historickú melodrámu a retro gýč očistený od presnosti", na čo režisérka Roselyne Bosch zareagovala, že každý, ktorého film nedojal, sa dá prirovnať k Hitlerovi: „Je mi podozrivý každý, kto pri zhliadnutí tohto filmu neplače. Takému chýba jeden gén: gén súcitu. Toto si myslel aj Hitler, že emócie sú sentimentálne. Je zaujímavé vidieť, že títo kritici sa v duchu pripájajú k Hitlerovi, však?" (Arsenal83)
- Řada postav ve filmu je založena na skutečných lidech, na jejichž výpovědích byl založen scénář, a jak je uvedeno v úvodních titulcích, každá událost, která se ve filmu odehrává, ať už je jakkoli extrémní, se skutečně stala. (Johnny.ARN)
Reklama