Reklama

Reklama

Američan

Trailer 2

VOD (1)

George Clooney (nar. 1961) je jedním z mála herců, kteří dokázali přetavit televizní popularitu (díky postavě dr. Rosse ze seriálu Pohotovost) v plnohodnotnou kariéru oblíbené filmové hvězdy. A nejen to. Začal se věnovat produkci a neméně úspěšně také režii. Jeho postavení mu umožňuje pečlivou volbu rolí i spolupracovníků. Američan (2010), natočený podle románu Martina Bootha "A Very Private Gentleman" (1990, Velmi uzavřený pán), není typickým thrillerem. Co mu schází na akčních scénách, ovšem bohatě vynahrazuje přesvědčivým zachycením poklidné atmosféry italského venkova a melancholickým příběhem unaveného muže, který ví, že se ocitl na konci své cesty. Jack je nájemný zabiják a zručný výrobce zbraní, který se po dramatickém prologu v zasněženém Švédsku ukryje v italském městečku, kde se vydává za fotografa architektury. Spřátelí se s místním knězem (Paolo Bonacelli) a zaplete se s prostitutkou Clarou (dcera známého herce Violante Placidová). Jeho snaha skoncovat se svou profesí však nemá naději na úspěch. Musí čelit nejen svému zaměstnavateli, ale také švédským zabijákům, kteří ho vystopovali... Režisérem snímku je uznávaný nizozemský tvůrce Anton Corbijn (nar. 1955), který získal řadu cen za své předchozí dílo, životopisný hudební snímek Control (2007). Vedle umírněného výkonu George Clooneyho se režisér v tomto minimalistickém thrilleru nejvíc opírá o schopnost vyjadřovat se důsledně obrazem a o působivou hudbu dobrého přítele, německého rockového muzikanta Herberta Grönemeyera. (Česká televize)

(více)

Recenze (588)

Šakal 

všechny recenze uživatele

Přiznávám, že po zdejším hodnocení jsem byl mírně rozladěn a zaskočen, protože tento snímek jsem již dlouhou dobu s netrpělivostí vyhlížel. Přesto jsem si říkal, že G. Clooney by nekývnul na " obyčejný " snímek a je pro mě dostatečnou zárukou kvality. Stejně je tomu i v případě Antona Corbijna, byť jde teprve o jeho druhý počin. Již jeho prvotina Control na mě totiž nesmírně zapůsobila. Jestli to půjde nadále touto křivkou a tempem, tak se max u čtvrtého Antonova počinu " udělám " hned po úvodních titulcích. Je mi smutno z faktu, že tento snímek zde má tak nízké hodnocení. Není se však co divit, je to odrazem dnešní doby. Faster and faster, more and more, to je oč tu běží. ANO, i já mám rád pojetí alá Bourne (jsem velkým fanouškem této trilogie), nicméně tento snímek vydávající se zcela jinou cestou je mi bližší. G. Clooney pronáší " na pikniku " ke svoji klientce, (když ji na rameno usedne motýl) větu: je to OHROŽENÝ DRUH. Snad nejvíce tyto 2 slova vystihují tento typ snímků ( hrdinů ). Pomalu ale jistě jim odzvonilo. O to více potěší a já za to tvůrcům posílám vřelé díky, když se někdo rozhodne oprášit myšlenky na " staré dobré časy ". Tohle je totiž skutečná pocta filmům staré školy. Na A. Corbijnovi se nezapře, to co ho ve světě doposud proslavilo nejvíce a to sice portrétní fotografie. Každý záběr je jako jednotlivá dokonale vypiplaná předpřipravená fotografie. Je tak nesmírným zážitkem pozorovat na velkém detailu jak např. George sestavuje zbraň, milování se s prostitutkou, či " pouze " jak si dopřává v kavárně šálek kávy..... Jako velkého nadšence hist. památek ( a býv.studenta architektury - Obnovy památek ) je pro mě nesmírným zážitkem pohybovat se ( díky Antonovi ) zapadlými italskými uličkami, kochat se tou nádherou a závidět Georgovi, že sedí v zastrčeném baru ( kavárničce), usrkává kávu a je zabořen do novin. Vždy, když letím na dovolenou, nevyhýbám se také centrum, nicméně vždy navštívím alespoň jedno malé městečko, (vesnici) a s vekou radostí se toulám zastrčenými uličkami, s bary a kavárnami a plnými doušky do sebe nasávám zdejší vůně a v mnohých případech i pálenky :o) Zpět k filmu. Úplně jsem se tetelil blahem při odkazech ke starším snímkům a scéna, kdy v kavárně v TV běží Leoneho Once upon a time in the west ve mně probudila vskutku vlnu nostalgie. To byla přímo Tsunami. Anton udělal obrovské terno, když se mu podařilo zlanařit do hlavní role G. Clooneyho. Zabil tím tak dvě mouchy jednou ranou. Nedovedu si představit lepší alternativu(Ten chlap má charisma, to musím konstatovat i já ). V druhé řadě potom zejména díky němu si otevřel cestu k americkým velkým sálům. Těžko by jinak v Americe hledal distributora pro velká kina . Za to náleží oběma pánům můj velký dík. Možná bych mohl mít výhrady k úplnému konci- až uvidíte pochopíte, nicméně v tomto případě ( motýl stoupá k nebesům ) mi to kupodivu výsledný dojem nepokazilo. Za určitých okolností bych snad i uvažoval nad 4* ohodnocením, ale když vidím to místní, rád snímek " pošlu " o něco výš - 5*. p.s. všichni vy, co snímek sledujete v pochybné kvalitě na svých noťasech zasloužíte kulku do hlavy, protože tento snímek si o VELKÉ PLÁTNO jednoznačně říká a vyžaduje ho! Přicházíte tím jednoznačně o největší přednost snímku a výsledný zážitek troufám si tvrdit nemůže být ani třetinový. p.p.s. vždy když objevím u někoho v profilu věty na téma: komentáře delší než 8 řádků nečtu ( ztrácím se v nich ). Vám všem takovým, co přečetli v životě max časopisy typu man and healt chci říci jedno: díky za každý takový komentář ke snímku, co zde napsal uživ. Sobis87. Tam je napsáno téměř vše a zcela výstižně. Chtěl bych vidět kteréhokoliv z vás vyplodit něco podobného a navíc to zhustit do 6 řadků. Pokud se vám to podaří, smeknu a osobně se vám omluvím. " 70 léta nejsou mrtva, díkybohu za to! " () (méně) (více)

POMO 

všechny recenze uživatele

George má holt taliansky vidiek rád, a žiadny iný film neukáže lepšie (krajšie) ako tento, prečo je tomu tak... Corbijn je navyše režisér zvučného umeleckého mena. Na prvý pohľad nevzrušivý a smutný portrét tichého, na prvý pohľad nevzrušivého a smutného nájomného zabijaka. Nie prvý raz sfilmované, ale prvý raz sfilmované takto komorne, bez potreby akcie, ale s neustálym pocitom nepokoja a neistoty. Do osamelej nálady a k panákovi whiskey ako uliate. Vážme si nové pohľady na staré veci. Originalita je (a čím ďalej tým viacej bude) vo filmoch vzácna. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Melville wanna be. Ta snaha o sedmdesátkovou artovku bila až příliš do očí - snad proto jsem v tom filmu a typizovaných postavách a situacích neucítil ani na sekundu život. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Američan je typickým příkladem snahy předních hollywoodských herců o vstup na půdu artu - minimalistický děj, žádné velké efekty, evropské lokace, podrobné vyprofilování hlavního hrdiny atd.. Není to snaha vůbec marná. Má své silné momenty a především díky atraktivní lokaci italského maloměsta a dobře obsazeným postavám nijak originální námět ožívá. Clooney je jako vždy vynikající a nechybí pár skvělých dynamičtějších pasáží. Je jen škoda, že je snímek natolik svázán nepsanými pravidly uměleckých filmů. Konec nemá díky tomu jak překvapit. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Prozatím nejstylovější film roku. Pomalé a jednoduché? Jistě, ale zároveň strašně dobře natočené, atmosféricky silné a podmanivé. S odstupem zvyšuju z původních čtyř hvězd na pět, po pár dnech zážitek ještě nabobtnal. Příjemná alternativa. Edit: Shazuju zase na čtyři, těch pět bylo přehnaných :) ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Zatímco rovnice o dvou neznámých jsem nikdy neměl rád, filmy o mnoha neznámých doslova zbožňuju. Stejně jako uživatelce Rogue i mně snímek přípomněl stará dobrá 70 léta. Úplně jako kdybych v titulcích četl, režie: Pierre Granier - Deferre, v hlavní roli: Alain Delon, ještě to chtělo, aby hudbu složil někdo jako Philippe Sarde a bylo by to dokonalý. Opravdu skvělá práce, vynikající "letecký" záběry kamery, Clooneyho jsem viděl letos ve třech naprosto odlišných rolí a se všema si poradil na výbornou a že tahle role byla mimořádně těžká. Opravdu jsem netušil, že američani jsou vůbec ještě schopni natočit film bez efektů, s minimem keců ale přitom s maximem tajemství a poslat ho jako hlavní chod do sítí světových multikin. Bravo ! ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Dokonalý Clooney v doslovnom remaku neexistujúceho francúzskeho filmu z polovice 70. rokov s Jeanom-Louisom Trintignantom v hlavnej úlohe. Nič pre mládež. Na toto nestačí poznať a mať rád oldschool. Na toto človek musí BYŤ oldschool. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Tak nízké hodnocení u tohoto filmu si dokážu vysvětlit jenom tím, že od toho všichni čekali něco jiného, než film skutečně nabídl. Film totiž nabídne nesmírně pomalu plynoucí příběh, který je ještě jako ústřižek ze života (začne někde, skončí jinde) a prostě si to pomalu, nesmírně pomalu plyne obrazovkou. Každopádně samotné záběry je nesmírná radost pozorovat. Každý by mohl být samotnou fotografií, protože každý nádherně představuje italský venkov, který nádherný je, stačí ho jen chytnout za správný roh u kostela. George Clooney je tady perfektní bombarďák, příliš toho nenakecá, ale já z toho filmu mám ten pocit. Pocity jsou celkově u tohoto filmu nesmírně důležitá záležitost. Pokud ho nesledujete pozorně, tak z něj většinou nic mít nebudete. Tady je skutečně důležitá hlavně samotná kamera, která vytvořila neskutečné záběry. Kolikrát mi až vyskočilo srdce z těla, jak jsem nad samotnou dokonalostí tohoto filmu oněměl. Ve výsledku jsem tak z Američana měl opravdu nádherný pocit. Prošel jsem si italským venkovem, nádhernou hudbou a vstoupil jsem do života jednoho nájemného vraha, který mi ukázal stinnou stránku jeho povolání a tím jsou právě (po)city, které se výrazně prolínají celým filmem od začátku do konce. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $20miliónovTržby USA $35,606,376 Tržby Celosvetovo $67,876,281Tržby za predaj DVD v USA $7,374,941 //počet predaných kusov 465,569║ Fajn herci v nehorázne rozvláčnom deji, kde príde občas aj na popustenie opratí ale v celkom sčítaní to nenapraví pachuť. /40%/ ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Rowan Joffe .. Pěkný, precizní, napínavý, zrající. A to jsem z pár indícií měl obavy, aby nešlo o Hranice ovládání 2 - Italská mise. Dopadlo to mnohem lépe, režisér a kameraman si mákli. 75%. ()

larelay 

všechny recenze uživatele

Ako je mozne, ze George skoncil v takomto absolutne nicim nezaujmavom filme? Obcas som mala pocit, ze si od nudy tresnem hlavou o klavesnicu, aby som sa aspon trochu prebudila... Ten look ako zo 70tych rokov zo serialu "Profesionali" mi teda nesadol, ale vlastne ten mi nesadol ani s Bodiem a Doyleom, takze je to jedno...Preco, George? ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

V nejednom komentáři tu zaznívá "jako něco od Melvillea"; což je více než-li výstižné, ale neurčuje to zda "jako něco horšího od Melvillea" či "jako něco lepšího od Melvillea". Za sebe tedy pouze dodám, že Američan je "jako to vůbec nejlepší od Melvillea". Navíc je to až tak dobré, že to obstojí samo o sobě a žádnou takovouto nedůstojnou přirovnávací obezličku to vlastně vůbec nemá zapotřebí. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Američan sice koketuje se špionážními filmy, nicméně v jádru je to western jako řemen o cizinci, který přijde do malého městečka, naváže vztahy s tamními lidmi a nakonec musí čelit minulosti, která jej dostihne. O charakteru Clooneyho toho podobně jako ve westernech mnoho známo není, což jen prohlubuje jeho osamocení a vyprázdněnost. Tato osamělost má ve filmu trojí rozměr: jednak odkazuje k samurajským filmům, například Melvilleovi coby motto k Samurajovi posloužilo heslo z knihy Bušidó: „Neexistuje větší samota než samota Samuraje, snad jen tygr v džungli je osamělejší.“, za druhý hlavní protagonista podobně jako Corbijn fotí a na svých cestách se zjevně cítí dosti odloučený, a za třetí se tato izolace hlavního protagonisty krásně odráží ve vyprázdněných a notně osiřelých záběrech, kde vedle Clooneyho už nikdo další není (film má podobu zátiší, jen místo ovoce tu máme Clooneyho), což představuje přesný opak vůči strachu z prázdného pozadí, které charakterizuje současnou populární kulturu, která se neustále snaží vizuální pole zaplnit nepřeberným množstvím výjevů a forem. Prázdné pozadí na místo známých a srozumitelných kulis, které chrání náš životní prostor, vyvolává pochybnosti a skýtá i nebezpečí, neboť nahrává ukrytým nepřátelům, o čemž se Clooney už na začátku přesvědčí. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

To je přesně ono. Krásný vánoční dárek pro milovníky Melvillea, noirů, melancholických filmů a osamělých charakterů. Zdejší hodnocení mě vůbec netrápí, aspoň i dalším generacím budou zářit oči, až objeví nějakou tu "nedoceněnou zapadlou pecku". Zábavné je, že když se na podobné filmy natočené v 70. letech dnes díváme v televizi, tak je to "oldschool kriminálka", ale ty nově natočené jsou "artová nuda". ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,Všichni lidé hřeší. Někteří více než druzí. A vy jste spáchal mnoho hříchů pane Clarke. A pořád je pácháte“..... Jack je vyznavačem hesla ,,nejlepší parta je jeden“, nemá problémy s erekcí, má práci a celý film mu jde o život. Pokud chcete mrknout na pokus o filmový expresionismus (??? či jak to nazvat??) – tedy umění, nepřekvapí vás líné tempo známé z (některých) mafiánských filmů či westernů. Režisér na něj klade od počátku důraz a spolu s G.Clooneym vládne tomuto snímku, kde se toho vlastně moc neděje. Trocha toho napětí přichází až v (romantickém) závěru a já celkem chápu hodnocení 2*, ale i 4*. Je si totiž třeba ujasnit priority. Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Chci poznat italský venkov. 2.) Mám rád filmy Sergio Leoneho. 3.) Trocha umění a G.Clooney mě nezabijou PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Elitní nájemný zabiják, mající svá zlatá léta evidentně už nějakou tu chvíli za sebou, těsně uniká likvidaci a jako "L'americano" se uklízí do malebného italského městečka. Tento tichý, pěkný a lehce artový film je neuvěřitelnou Clooneyho one man show, ve které na sebe strhává veškerou pozornost (vlastně v totálním rozporu se svojí postavou obezřetného cizince) a táhne to na zádech jak svým úctyhodným charismatem, tak znamenitým minimalistickým herectvím. Baví vás ho sledovat jak žije sám pro sebe, chová se nenápadně, zručně skládá zbraň... A říkám o dva roky později, že tento film mi opravdu podivuhodně přilnul k srdci. ()

movie 

všechny recenze uživatele

U Američana mi přišlo líto jak málo se podobných filmů dneska točí, z poslední doby se mi vybaví snad jen Soderberghův LIMEY a to je snad už tak 10 let zpátky? THE AMERICAN navazuje na starou dobrou školu malých a možná tedy i "arty" kriminálek ze 70. let, ta pomalá nálada mi hodně připoměla POINT BLANK. Jsem rád, že jsem to viděl v kině, kamera skvělá, tempo přesně pro mě, George Clooney skvělý, prostředí neodolatelné. Souhlasím s Rob Royem, že příští generace bude mít co objevit. Podobné filmy v současné produkci hodně chybí. ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Sergio Leone a José Giovanni si spolu svého času užili vášnivou noc, která nezůstala bez následků, Děťátko si schruplo, aby se zdárně vyvíjelo, a když se probudilo, protřelo si oči a pravilo: "Říkáte, že už nejsou sedmdesátky? A Bebel, Alain, Lino, Jean, Henry a Clint už maj smlouvu s nebeskejma ateliérama nebo se muchlujou s vnoučatama? Merde... Ale ještě je tady přece ten utajovanej nemanželskej potomek Caryho Granta, co o něm tolik lidí říká, že se měl narodit dřív. A snad se najde i kamaraman, co neklepe kamerou jak neurotik s Parkinsonem, střihač, co nejede v amfetaminech, a zvukař, co není hluchej. A ledový blondýnky a žhavý tmavovlásky snad taky ještě nevymřely. Zkusíme to a uvidíme." A Faidra zkusila a viděla a srdce se jí třepetalo jak motýl uvězněný v dlaních... ()

Související novinky

Další špionáž od autora Jeden musí z kola ven

Další špionáž od autora Jeden musí z kola ven

19.05.2012

Spisovatel John le Carré je jeden z největších klasiků špionážního žánru a adaptace jeho bestselleru Jeden musí z kola ven patří k nejlahodnějším filmovým pamlskům loňského roku. A chystá se filmová… (více)

Clooneyho „bokovka“

Clooneyho „bokovka“

04.11.2009

George Clooney začne tento pátek v amerických kinech zírat na kozy a to je čas, kdy je potřeba upozornit na jeho osobu novinkou o nějakém dalším projektu. Král hollywoodských sympaťáků právě v těchto… (více)

Reklama

Reklama