Režie:
John MooreScénář:
Skip WoodsKamera:
Jonathan SelaHudba:
Marco BeltramiHrají:
Bruce Willis, Jai Courtney, Sebastian Koch, Mary Elizabeth Winstead, Julia Snigir, Radivoje Bukvič, Cole Hauser, Amaury Nolasco, Sergej Kolesnikov (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Bruce Willis je zpátky v akci — strhující, dech beroucí, divoké akci — jako John McClane, odvážný newyorský policajt s úžasnou schopností být v nesprávný čas na nesprávném místě. Tentokrát se John vydává do dalekého Ruska, aby vypátral svého syna Jacka (Jai Courtney), který se ocitl v moskevském vězení. Jeho mise ale nabere smrtící obrátky ve chvíli, kdy musí se synem spojit síly, aby společně překazili plány na krádež jaderných zbraní a zabránili tak rozpoutání třetí světové války! (Magic Box)
(více)Videa (16)
Recenze (1 312)
U "hloupějších filmů", kde má člověk nějaký vztah k postavě/herci, se obvykle časem vyvine určitá míra tolerance. Otupí se hrany očekávání, přijme se hotové dílo a nakonec si k tomu divák cestu najde. Pro pátou Smrtonosnou past to neplatí. Ta je totiž tak špatná ve svém základu, který popírá kořeny série, její přístup k akčnímu žánru i podstatu hlavní postavy jako takové, že každá další projekce jen zvýrazňuje chyby a nedostatky. Od 'ok, je to blbý, ale snesitelně' jsem se postupně propracoval až k tomu, že se na Opět v akci prakticky nedokážu dívat. McClane mlátí civilisty, McClane nemá finální kontaktní souboj, McClane se chová jak Superman, McClane nemá nadhled, McClane se nechová jako policista, McClane... ne, tady je prostě úplně všechno špatně. Série skončila čtyřkou. Pětka je přijatelné akční béčko s Willisem, ale opravdu otřesná Smrtonosná past. ()
John se vzdal všeho, co je na něm tak skvělé, aby šel zachránit synovi zadnici. Tedy vzdal se všeho, aby na dovolené domluvil synovi, aby přestal prodávat drogy… Dovolená byla skvělá, protože tatík a synátor se samozřejmě udobří, zasmějí, navlhnout a trochu se jim zvýší radioaktivita. Prostě príma dovolená v bývalém Sovětském svazu, ze které přechází zrak. ()
Joj veľmi zle. Sérii som toleroval aj obecne nie príliš dobre prijatú štvorku Lena Wisemana (ktorá sa mne osobne však páčila viac, než fanúšikmi uznávaná trojka, pre ktorú som naopak nikdy nemal veľké pochopenie pre zmenu ja). Ale Smrtonosná pasca: Opäť v akcii je vážne úplne mimo. Willis nesympatický, Courtney sa do úlohy jeho syna nehodí, ruská výprava slabá, akčných scén veľa, ale spravidla úplne nezaujímavé a v scenári plno blbostí a logických nezmyslov. Bavil ma charizmatický ústredný záporák. ()
Jsem na dovolené!! Po čtvrtém díle (který se mi sice líbil, ale...) jsem nečekala nic zázračného, když tam nacpou novou postavičku v podobě synátora. Jenže on mi hrozně připomínal směsici bratrů Kličkových a pro ty já mám hroznou slabost. Škoda že tu svoji prdýlku neukázal víc, než jen v bílých kalhotách :o) Jinak Bruce stárne a s tím i mé požadavky na něj, hlavně když v poslední době nehraje v moc atraktivních filmech.. Za mě spokojenost :o) ()
Na dovolenou si nakonec nevyrazil jenom McClane, ale také scénář, jakýkoliv osobní režijní přínos a v naprosté většině také humor (nehledě na logiku, fyziku a techniku - to vážně v době smarpthonů nikdo z tvůrců neví, že když telefonujete, dotykový telefon, který máte u hlavy má vypnutý displej a ROZHODNĚ na něm nesvítí číselník?). Moore je každopádně břídil a především v první polovině je poměrně dost evidentní, že střih se snažil zachránit co to šlo, a že to moc nešlo. Zbytek už mě v podstatě nijak neuráží, ale je to pořád odzívaná řemeslná nuda, místy poměrně dost diletantská. Tohle si legendární John McClane nezasloužil. Černobyl? WTF? Jai Courtney mě ovšem po Jacku Reacherovi bavil i tady a začíná mě aktivně zajímat... ()
Galerie (75)
Photo © Twentieth Century Fox Film Corporation / Frank Masi
Zajímavosti (71)
- Celá oblast okolo elektrárny Černobyl a města Pripjat je pod stálou vojenskou kontrolou a není jednoduché se do ní dostat, natož přímo osobním vozidlem. Obě místa jsou od sebe navíc oddělena téměř 5kilometrovou zalesněnou oblastí a nikoliv budovami jako ve filmu. (Adrai)
- V 53. minutě „zlí hoši“ nastupují do vrtulníku po schůdcích. V následujícím záběru při odletu tam schůdky nezůstaly a při následujících pohledech do vrtulníku není vidět, že by tam na ně vůbec bylo místo. (HonzaR.)
Reklama