Reklama

Reklama

Bruce Willis je zpátky v akci — strhující, dech beroucí, divoké akci — jako John McClane, odvážný newyorský policajt s úžasnou schopností být v nesprávný čas na nesprávném místě. Tentokrát se John vydává do dalekého Ruska, aby vypátral svého syna Jacka (Jai Courtney), který se ocitl v moskevském vězení. Jeho mise ale nabere smrtící obrátky ve chvíli, kdy musí se synem spojit síly, aby společně překazili plány na krádež jaderných zbraní a zabránili tak rozpoutání třetí světové války! (Magic Box)

(více)

Videa (16)

Trailer 1

Recenze (1 312)

dO_od odpad!

všechny recenze uživatele

// Tohle není Smrtonostná past, já to odmítám - prostě NE! Tenhle film jsem nikdy neviděl. Vůbec nevím, že existuje. Naposledy jsem strejdu Johna viděl seskakovat ze stíhačky, prostřelit si rameno, odhláškovat záporáka, naložit dceru do sanitky a zamávat Justinu Longovi a to je vše! Tak a teď prosím! PROSÍM! Natočte někdo poctu klasice, old schoolovou rozlučku, bez sidekicka, s "die hard" elementem a jednoduchou ALE promyšlenou, "správnou" zápletkou, abych mohl za x let v klidu umřít. Díky. Fuck you, John Moore. Fuck you, Skip Woods. Give me my hero back! (btw. tohle je po druhém, domácím shlédnutí - v kině jsem to ještě rozdejchával na 60%) Po třetím shlédnutí: Není někde možnost tomu filmu dát dva odpady? Jeden za to, jaká to je špatně sestříhaná, natočená a napsaná sračka a druhej za to, že se to vůbec opovažuje nosit jméno Die Hard? Prosím? ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

S každým dílem jde hodnocení dolů a výjimkou není ani druhý díl druhé trilogie, který je podle mě opravdu nejhorší. Takže mi vůbec nevadilo, že to má jen hodinu a půl místo klasických dvou hodin. Čtyřka měla svoje kouzlo a prostě dokázala pobavit, u pětky už je to horší. Nevím jestli to je amatérskou dvojící Woods, Moore nebo tím, že se děj přesunul do Ruska, což mi teda vadilo hodně. Absolutně nechápu, proč se Woods rozhodl udělat z Bruce Willise chudáčka, co si nechá od svýho spratka všechno líbit, ale tato role mu absolutně nesluší. A ano, Bruce Willis je zde opravdu jen karikatura sama sebe, ale pevně doufám, že je to způsobeno pouze tim zpackaným scénářem. Ovšem doufám, že plánovaná šestka bude mnohem lepší, protože tohle je vyloženě neúcta ke skvělé sérii...50%..[31.03.2013_Cinestar_Černý most] ()

Reklama

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Na dovolenou si nakonec nevyrazil jenom McClane, ale také scénář, jakýkoliv osobní režijní přínos a v naprosté většině také humor (nehledě na logiku, fyziku a techniku - to vážně v době smarpthonů nikdo z tvůrců neví, že když telefonujete, dotykový telefon, který máte u hlavy má vypnutý displej a ROZHODNĚ na něm nesvítí číselník?). Moore je každopádně břídil a především v první polovině je poměrně dost evidentní, že střih se snažil zachránit co to šlo, a že to moc nešlo. Zbytek už mě v podstatě nijak neuráží, ale je to pořád odzívaná řemeslná nuda, místy poměrně dost diletantská. Tohle si legendární John McClane nezasloužil. Černobyl? WTF? Jai Courtney mě ovšem po Jacku Reacherovi bavil i tady a začíná mě aktivně zajímat... ()

Hitman_47 

všechny recenze uživatele

Tak to je fajn, že se Moore zase vrátil ke cool akci ... nevim, co se s ním dělo při natáčení Maxe Paynea, jestli byl na koňskych sedativech nebo jestli to dal režírovat nějakému tupohlavovi, ale tohle je po stránce akčních scén perfektní film (jsem jedinej, koho napadlo Call of Duty ? Tuhle adaptaci by snad neposral). Ale je tu jedno velké ALE ... není to Die Hard. Zase na druhou stranu to bylo vypečené Rko, kde se vešla i legendární Johnova hláška. Pokud chcete akční výplach, jakože pořádně akční výplach a jste tudíž ochotni ignorovat opravdu velké logické boty, tak s pátým Johnem nešlápnete vedle ! ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

SMRTONOSNÁ PAST: OPĚT V AKCI je zajímavým příspěvkem k teoretické diskuzi o post/klasičnosti hollywoodského filmu a divácké i kritické přijetí zároveň ukazuje, že spousta fanoušků má velmi zavádějící představu o základních prvcích série. Pátá část svou formální diskontinuitu, jež je v rozporu s "klasickými" požadavky soudržnosti, přehlednosti a srozumitelnosti, "povyšuje" na svou ústřední strategii._____ Vyprávění se na místo příčinné provázanosti sestává ze série náhod, které umožňují zřetězit pokaždé jinak ozvláštněné (tikot hodinek, různé způsoby snímaní, zpomalení) atrakce. Každý ze tří aktů je dílčími zvraty zasazen do zcela nových rámců, divák je následně "nucen" přehodnotit svůj náhled na předcházející dění a vztahy mezi postavami. Od určení, kdo sehrává ústřední roli, jaké má či mají cíle a jak se to má s proměňujícími se motivacemi, se odvíjí i struktura syžetu. John McClane je hvězdou díky Willisovi (a vice versa), ale neznamená to, že ve všech dílech představoval jediného protagonistu. Ve všech byl nejprve - v prvním aktu - jeden protagonista John McClane, než došlo ke změně "rozložení sil" na protagonisty dva (v jedničce byl proti němu postaven Hans, ve dvojce do akce zasahovala jeho žena, ve trojce byl nucen spolupracovat s povahově odlišným Zeusem, ve čtverce mu pomáhal Matt). V pětce je po McClaneově boku jeho syn a uspořádání má nejblíž k první části, ve které se taktéž střídala ohniska zájmu a název byl víceznačný: "Die Hard" mohlo odkazovat jak k Johnovi, tak "nezničitelnému" Karlovi, "Good Day to Die Hard" může ironizovat jak přístup Johna a Jacka, tak reflektovat zacházení s hned několika záporáky. Výsledkem výše zmíněného (náhody, body zvratu rekontextualizující již viděné, změna organizace podle proměňujícího se počtu protagonistů i ohnisek zájmu) je nebývalá narativní nesoudržnost._____ "Nespojitost" lze spatřovat i na rovině stylu, protože mnohdy je obtížné určit kontinuitu mezi jednotlivými záběry. U paralelních montáží (úvodní, zlomek z automobilové honičky) není lehké pochopit souslednost mezi odlišnými místy, protože chybí ustavující záběry a matení posiluje kompoziční návaznost či dialogové háčky. A(tra)kční scény jsou zase velmi rychle stříhány a jen výjimečně se dá zorientovat díky liniím pohledu či občas užitým velkým celkům, protože většinou dominují detailní záběry umožňující opájet se zesílenými zvukovými efekty. Médium tak primárně prezentuje své technické vlastnosti, jde o "spectale" na místo "story", resp. osobní linie se synem zde je jako zástěrka pro prezentaci výbuchů, nárazů a střílení a pádů z různých úhlů. (Podobný přístup je typický pro čtvrtou část, třetí téměř eliminovala potřebu znovu-vytvořit pár s bývalou ženou - a první dvě jsou svým re-marriage "konceptem" konvenční.)_____ Sjednocujícím principem SMRTONOSNÉ PASTI: OPĚT V AKCI, díky kterému je spojeno značně nesoudržné vyprávění s mnohdy nesouslednými záběry, je právě kontinuita série. Návaznost není dána pouze objevováním se stejných postav (McClane, jeho dcera) či sebereflexivním odkazování se (např. sinatrovská pasáž v taxíku, záporák chroustající mrkvičku jako z animované grotesky), ale i zapojováním konkrétních postupů. O naraci už byla řeč, v případě stylu jde o hudbu zesilující "smrtonosné" motivy (Kamenův ústřední, remixovaná Óda na radost, mcclaneovský rock), zpomalování záběrů, i přes rozšíření herního pole omezování se na uzavřené budovy, již zmiňované paralelní montáže atd. Paradoxní je, že kritika, která se na Moorův/Woodsův počin zatím snáší, vychází ze zavádějící představy toho, co dělá "Smrtonosnou past Smrtonosnou pastí". McClane byl realistickou - ve smyslu zranitelnou, krvácející - postavou, ale ocital se ve značně nerealistické, nadsazené akci (skok z vybuchující budovy, odstřelované vrtulníkem, se zas tak neliší od havarování vrtulníku autem). Tu vyplňovaly místy sentimentální, místy patetické proslovy oslavující konzervativní hodnoty společnosti (vědomí globalizovaného trhu a liberalizační tendence v podobě aktivnějších ženských postav oproti mcclaneovskému protimultikulturálnímu machismu, postavenému na stereotypním vylíčení cizí kultury a waynovské/gableovské opozici my - oni). Jediným proviněním se proti značce, s čímž ale začala už čtverka, je reflexe nepatřičnosti McClana ve fikci, v níž se ocitá. Zatímco SMRTONOSNÁ PAST 4.0 ale stavěla na kontrastu analogového policisty v digitálním světě, OPĚT V AKCI představuje přehlídku známých věcí, ale v jiném prostředí, kvůli čemuž je někdy manýristická, jindy tupě pozérská. (70%) () (méně) (více)

Galerie (75)

Zajímavosti (71)

  • V 24. minúte počas automobilovej naháňačky môžeme v zábere vidieť, že dvakrát "zrámujú" rovnakú sériu aut - vpredu modrý Volkswagen s otvorenými dverami. (mackobubu)
  • I když se děj odehrává v Rusku, vrtulník Mi-24 má výsostné znaky maďarského letectva. (p3tris)
  • Mil Mi-26 ze scény v Černobylu byl pronajatý od Běloruského ministerstva pro mimořádné situace. Původní barva vrtulníku je bílá, dočasné kamufláž byla aplikována v Maďarsku, kde byli dané scény natáčeny. (Adrai)

Související novinky

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

29.07.2021

Pět let strávil producent Lorenzo di Bonaventura přípravou šestého filmu v sérii Die Hard neboli Smrtonosná past. Snímek pojmenovaný jednoduše jako McClane byl totiž původně oznámen ještě před… (více)

Kteří herci ve filmech nejčastěji bourají?

Kteří herci ve filmech nejčastěji bourají?

22.03.2021

Server Car Scrap Comparison teď zveřejnil studii, ve které se zabýval počtem dopravních nehod ve filmech u jednotlivých herců. Asi nikoho pak nepřekvapí, že za nejnebezpečnějšího filmového řidiče byl… (více)

John McClane omládne?

John McClane omládne?

15.10.2015

Pátá Smrtonosná past moc lidí nepotěšila, ale vydělala 305 milionů dolarů, takže se pracuje na šestce. Původně se mluvilo o tom, že se v ní Bruce Willis podívá do Tokia a ve hře byl (alespoň v… (více)

Smrtonosná past 6 se Samuelem L. Jacksonem?

Smrtonosná past 6 se Samuelem L. Jacksonem?

16.04.2014

Loni v březnu šlo do kin už páté dobrodružství Johna McClanea. Akčňák Smrtonosná past: Opět v akci sice příliš kladných reakcí nenasbíral, jelikož ale vydělal 300 milionů dolarů, slavná série bude… (více)

Reklama

Reklama