Reklama

Reklama

Viděl jsem ďábla

(festivalový název)
  • Jižní Korea Akmareul boattda (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Korejský autor vytříbených žánrových snímků Kim Ji-woon se opět vrací na Filmasii. Po mandžuském westernu Hodný zlý a divný, existenciální gangsterce A Bittersweet Life a přelomovém hororu A Tale of Two Sisters přináší osobité a kontroverzní uchopení filmů o masových vrazích. Premisu o zastánci práva, který se tváří v tvář brutální vraždě své přítelkyně stává zaslepeným mstitelem, rozvádí do podoby divokého a drsného thrilleru prodchnutého groteskním násilím. Hrdina toužící po zadostiučinění se postupně stává stejnou bestií, jako jeho protivník. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (477)

Carol Pifková 

všechny recenze uživatele

Fuuuu, tak toto bola riadna hustiareň. Ako na kórejských hercov alebo resp. hlavne filmy nie som zvyknutá bolo to aj dosť dlhé a pri tých menej akčných scénach som sa nudila ale akože klobúk dole. Taký krvák som už dlho nezažila a konečne pomsta, ktorá naozaj stojí za to. Takto by mali vyzerať všetky pomsty. Pomalé bolestivé mučenie. Wihíííí bolo to brutálne. ()

kulyk 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem devila, viděl. Byl to devil devilní, to zase ano. Devilní snad až moc. Kdyby byl ještě o kousek větší devil, asi by si někdo dokonce i v tom Mandžusku všiml, že má mysl malinko vybočenou. Trošku ubírám pro přitaženost za cop, neboť se v málokteré zemi pohybují celá stáda masových vrahů, kanibalů a dalších radostných hráčů se životem, je tedy nepravděpodobné, že jich za dva až tři dny potká průměrný ejdžnt místní Securitate více, než pět, to však nic nemění na faktu, že dílko je docela vynalézavé, svižné a koukatelné. Jen to je trošku nereálná devilita, no. ()

Reklama

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Ha, ani nevím proč jsem tenhle vrchol Asijské kinematografie, tak dlouho odkládal. Skvělý režisér, úžasné ústřední duo, perfektní kamera, výborná technická stránka, slušný nápad, solidní tempo a hlavně parádní a nekompromisní gore efekty mi přinesly unikátní filmový zážitek a jeden z nejlepších filmů o sériových vrazích, na který budu velmi dlouho vzpomínat s radostí. 100% ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Byl jsem připraven na všechno, od čistokrevné brutální řezničiny až po experimentální revenge-thriller, kde budou všechny mordy podávány výhradně v doprovodu klasické hudby či zrychleného střihu, ale nakonec jsem dostal, jak to říci slušně.... nic. Ne že bych zpochybňoval určitou formální úroveň, působivé interiéry, věrohodné herce nebo několik poměrně sugestivních záběrů, ale zkrátka už jsem se naučil i od těchto cizokrajných filmových úletů očekávat trochu víc, než jen šokující obsah zcela oproštěný od selského rozumu nebo smyslu pro správnou nadsázku. I Saw the Devil disponuje natolik špatným scénářem, že každý další zvrat úspěšně rozpráší snaživě budované napětí a dokonce, což se jen tak nevidí, všechny hlavní postavy odcházejí s nálepkou "hlupák" na čele. Brutalita navíc nedostála ani zdaleka takové úrovně, aby zvládla příběh posunout do vstřícnější zážitkové ligy, a tak jedinými skutečně kladnými jevy zůstávají pár sympatických odkazů směrem k jiným žánrovým dílkům a dráždivý sexuální podtón, který alespoň chvílemi dává vzpomenout na atmosféru zvrácených lidských duší, tak známou z Mlčení jehňátek nebo Se7en... 45% ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Keď si na vás vyšliapne moderný ninja, nepomôže vám ani fakt, že ste profesionál v dvojodbore mäsiar – vodič autobusu. Počiatočná a konečná fáza filmu sú špičkové. Škoda, že nakoniec ide len o film o pomste, o nekonečnej pomste, ktorá nikdy neuspokojí. O diablovi, ktorého porazíte len tak, že sa ním sám stanete. Krvavé scény boli zahrané uspokojivo a dostatočne surovo, veľmi chválim kameru. A taktiež korejské herečky. Stopaž je ale zbytočne prehraná, šlo to o polhodinku skresať. Nedostatok vidím rovnako v scenári, mohlo ísť o viac detektívny žáner. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (16)

  • Pre verziu pre medzinárodný trh režisér odstránil veľa sekvencií, ktoré považoval za zbytočné, a pridal všetky scény zakázané kórejskou cenzorskou radou. (maramashi)
  • Záverečná hudba filmu v kórejskom a medzinárodnom strihu je odlišná: Kórejský strih sa viac zameriava na hudbu, zatiaľ čo medzinárodný strih má aj zvuk plačúceho hrdinu. (maramashi)
  • Po nezávislém dokumentaristicky laděném koprodukčním dramatickém snímku Himalaya, Where The Wind Dwells z roku 2009 je filmový snímek vůbec prvním, v němž se jihokorejský herec Min-sik Choi (New World (2013), Sympathy For Lady Vengeance (2005)), jeden z hlavních představitelů jihokorejského filmového průmyslu, od svého dobrovolného odchodu do exilu, v hlavní roli objevuje. Filmový režisér Woo-suk Kang (Fists Of Legend (2013), Another Public Enemy (2005)) jej v roce 2005 veřejně obvinil z úmyslného ovlivňování výše nároku na herecká odškodnění, sjednaná při původním smluvním kontraktu, jsou-li herci v průběhu vývoje sjednaného projektu na základě jednostranného verdiktu od takto koncipované smlouvy osvobozeni. To v praxi znamená, že o jejich původně sjednanou spolupráci neprojevuje filmový investor již další zájem a chce je případně nahradit jinými aspiranty. Min-sik se proti takovému jednání tvrdě ohradil a společně s dalšími vlivnými filmovými tvůrci jihokorejského filmového průmyslu, mezi nimiž figuroval i Song-ho Kang (The Face Reader (2013), Snowpiercer (2013)), požadoval vytvoření konstantní klauzule, díky níž by takto osvobození herci měli možnost domáhat se finančního odškodnění ve výši procentuálně několikanásobně vyšší, než tomu do této doby bylo. K jeho úmyslnému odchodu do pomyslného exilu vedla i další rozporuplná rozhodnutí korejské filmové rady, která se v roce 2006 rozhodla radikálně snížit počet dní, během nichž má filmový snímek zahraniční, ale i domácí produkce možnost být promítán návštěvníkům kinosálů. Z původních 146 dní, k jejichž oficiálnímu ustanovení došlo v roce 1985, na konečných 73 dní. Usnesení je výsledkem smlouvy o volném obchodu mezi vládou Jižní Koree a vládou Spojených Států Amerických. Min-sik Choi se v této době věnoval divadelní tvorbě, která mu v počátcích byla tak blízká. Objevil se například v divadelní inscenaci The Pillowman (2007). (Conspi)

Související novinky

Filmasia 2010 – asijské „best of“

Filmasia 2010 – asijské „best of“

30.11.2010

Letošní festival Filmasia se koná v Aeru 3. - 5. prosince 2010. Uvidíte nové filmy od jmen jako Andrew Lau, Takashi Miike, Hayao Miyazaki, Tsai Ming-liang nebo Kim Ji-woon! Asijský víkend začíná v… (více)

Reklama

Reklama