poster

Viděl jsem ďábla (festivalový název)

  • Jižní Korea

    Akmareul boattda

  • Jižní Korea

    악마를 보았다

  • Velká Británie

    I Saw the Devil

  • USA

    I Saw the Devil

Thriller / Krimi / Horor / Drama / Psychologický

Jižní Korea, 2010, 141 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • genetique
    ****

    Vďaka podobným filmom zisťujem a stále viac sa utvrdzujem v tom, že môj filmový hľadáčik by sa mal pomaly ale isto presunúť inam než do americkej továrne, ktorá čím ďalej tým plodí viac rutinérskych a nezáživných filmov. Tento snímok je len ďalším dôkazom ako sa z jednoduchého scenára, ktorého hlavnou líniou nie je nič čo by už predtým nebolo vo filmoch použité, dá natočiť ukážkový film. Thrillerové zimomriavky od začiatku až do konca. Miestami priam mrazivé scény, ktoré nemajú ďaleko od autentickosti, len znásobujú pocity, ktoré príbeh prenáša na diváka. Miestami som voči postavám pociťoval až osobný odpor a moje myšlienky sa po filme ocitli na veľmi tmavých miestach, čo som teda pri filme nezažil pekne dlhú dobu. Netreba však film brať tak, že chce byť týmito scénami cool, alebo že by boli čo i len trošku prvoplánové. Kim od začiatku vedel čo robí, ako diváka vydesiť k smrti a ako ho zahnať do úzkych. Totiž príbeh ponúka nečakané množstvo zaujímavých zvratov, je inovatívny a vďaka neštandardnej kombinácii žánrov a úžasným hereckým kreáciám ho považujem za obrovské prekvapenie. Je pravda, že slabšie povahy si asi pri niektorých scénach budú zakrývať oči, ale je to to isté, ako keď horehronskí drevorubači neobsedia pred romantickou telenovelou. 85%.(7.9.2011)

  • Rob Roy
    ***

    FILMASIA 2010 -- 70%. Můj dojem je, že Ji-Un-Kim v posledních dvou filmech ztrácí cit pro zdravou míru a přepaluje jak stopáže, tak atrakce, v tomto případě přehnaná brutalita, která mě ve finále jen otupovala. Stejně tak smazaná hranice mezi vážným thrillerem a absurdní nevážnou zábavou. Každý, kdo si chce zachovat zdravý rozum musí do druhého módu definitivně přepnout ve scéně setkání dvou masových vrahů v lesním sídle. Problém vidím v tom, že film mě pak zase tlačil přepínat zpět. Těžko vysvětlovat, stejně se to musí vidět. Příští zastávka tohoto tvůrce by už konečně měla být v Hollywoodu -http://www.movieweb.com/news/NEm6SLcw7YN4pu - jsem zvědavý jak ho tam zkrotí. Osobně si myslím, že by mu to jedině prospěje.(5.12.2010)

  • lillien
    ****

    S takto "poctivým kusem násilí" nemám problém. A to ani v případě korejské provenience, kdy pro evropana nemusí být hned samozřejmé vcítit se do emocí zcela jiných xichtů. Nepopírám, že mi zhruba do půlky filmu trvalo, než jsem toho řezníka začala skutečně nenávidět. Vypadal jako kdejaký asijský strejda, který vás rád v některém horském klášteře přiučí výkopům ve vzduchu a smrtelnému úderu palcem. Naštěstí cesta za pomstou trvala déle, než jen dvě rozporcované korejky, takže jsem se stihla adaptovat. Příběh, masakr, napětí, ztvárnění..vše uspokojivé. Až na jednu nelogičnost, kterou opravdu už nehodlám dál žádnému tvůrci tolerovat. Kurvafix, když někdo přinutí oběť k felaci a nemíří ji u toho na palici zbraní, nebo ji nešťouchá skalpelem do krční tepny, prostě maje prázdné ruce, nestrkejte mi už tu píčovinu s tím, že to ta kikina bez odporu kouří do filmu! Není přeci nic jednoduššího, než v okamžiku, kdy vám násilník nastrká bambuli k mandlím, pořádně, festovně skousnout! Silou mnoha atmosfér a pak ještě svižně odtrhnout. Ať se pořádně vystříká!(29.6.2012)

  • teutates
    ****

    Obsah tohto snímku sa mi od základu hnusí... s akou jednoduchosťou, precíznosťou, bez prejavu akéhokoľvek citu tuna záporny hrdina "pracuje"... našťastie príde on, jednej zosnulej slečny šampión a nespráva sa ako USA Punisher, s tým, že vybije pol mesta (samozrejme nie že by mi to vadilo)... heej to je jedno, proste stojí to za "vzhľad" 8/10. Veľmi silný zažitok...(23.1.2011)

  • darkrobyk
    ****

    Hra na kočku a na myš, kdy kočka si myslí, že má navrch...aneb jak se stát monstrem. Pomsta nechutná vždy sladce a náš hlavní hrdina je sobeckej hajzl, který se při pronásledování vraha neštítí obětovat nevinné. Každá akce má však svoji reakci, a proto brzy pozná, že udělal chybu, kterou nelze vrátit. Čekal jsem poněkud brutálnější film (dle ohlasů). Horror to není. Slušná kriminálka s několika pěknými scénami - škoda, že v taxiku nebyla delší, mohla se zapsat jako kultovní, takhle jen jako povedená.(30.11.2014)

  • - Po nezávislém dokumentaristicky laděném koprodukčním dramatickém snímku Himalaya, Where The Wind Dwells z roku 2009 je filmový snímek vůbec prvním, v němž se jihokorejský herec Min-sik Choi (New World (2013), Sympathy For Lady Vengeance (2005)), jeden z hlavních představitelů jihokorejského filmového průmyslu, od svého dobrovolného odchodu do exilu, v hlavní roli objevuje. Filmový režisér Woo-suk Kang (Fists Of Legend (2013), Another Public Enemy (2005)) jej v roce 2005 veřejně obvinil z úmyslného ovlivňování výše nároku na herecká odškodnění, sjednaná při původním smluvním kontraktu, jsou-li herci v průběhu vývoje sjednaného projektu na základě jednostranného verdiktu od takto koncipované smlouvy osvobozeni. To v praxi znamená, že o jejich původně sjednanou spolupráci neprojevuje filmový investor již další zájem a chce je případně nahradit jinými aspiranty. Min-sik se proti takovému jednání tvrdě ohradil a společně s dalšími vlivnými filmovými tvůrci jihokorejského filmového průmyslu, mezi nimiž figuroval i Song-ho Kang (The Face Reader (2013), Snowpiercer (2013)), požadoval vytvoření konstantní klauzule, díky níž by takto osvobození herci měli možnost domáhat se finančního odškodnění ve výši procentuálně několikanásobně vyšší, než tomu do této doby bylo. K jeho úmyslnému odchodu do pomyslného exilu vedla i další rozporuplná rozhodnutí korejské filmové rady, která se v roce 2006 rozhodla radikálně snížit počet dní, během nichž má filmový snímek zahraniční, ale i domácí produkce možnost být promítán návštěvníkům kinosálů. Z původních 146 dní, k jejichž oficiálnímu ustanovení došlo v roce 1985, na konečných 73 dní. Usnesení je výsledkem smlouvy o volném obchodu mezi vládou Jižní Koree a vládou Spojených Států Amerických. Min-sik Choi se v této době věnoval divadelní tvorbě, která mu v počátcích byla tak blízká. Objevil se například v divadelní inscenaci The Pillowman (2007). (Conspi)

  • - Navzdory příliš násilnickým záběrům, byl filmový tvůrce, režisér Jee-woon Kim (The Last Stand (2013), Doomsday Book (2012)), nucen snímek před jeho oficiálním uvolněním ke komerčním účelům, sestříhat o necelých osmdesát sekund. V jiném případě by snímek od korejské filmové rady, The Korea Media Rating Board, dostal striktní označení R, díky němuž by přišel o možnost být promítán před jihokorejským filmovým publikem v běžných kinosálech. V rámci domácího trhu by snímek v takovém případě nevyšel dokonce ani na běžných médiích, jako jsou DVD nebo blu-ray disky. Neboť se ale snímku dostalo poměrně kladného přijetí jak ze strany filmových kritiků, tak i ze strany filmových fanoušků, vyšla jen o něco později, 10. 5. 2011, pro zámořský trh, původní nesestříhaná verze, obsahující všech sedm odstraněných scén. (Conspi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace