Režie:
Sean DurkinScénář:
Sean DurkinKamera:
Jody Lee LipesHrají:
Elizabeth Olsen, Hugh Dancy, Sarah Paulson, John Hawkes, Brady Corbet, Christopher Abbott, Maria Dizzia, Louisa Krause, Julia Garner, Lauren Molina (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Martha (Elizabeth Olsenová) po dvoch rokoch utečie zo sektárskej komunity a snaží sa vrátiť späť do normálneho života s pomocou sestry a jej manžela. Pobyt v sekte ju však príliš poznamenal, začína trpieť paranoidnými stavmi a prestáva rozoznávať sny od reality. Má ešte nejakú nádej, alebo už je príliš neskoro? (TV JOJ)
Videa (22)
Recenze (92)
Nejspíš by si ten film objekivně zasloužil "jen" lepší 4*, nicméně díky dvěma dechberoucím skladbám Jacksona C. Franka (Marcy's Song a Marlene), faktu, že se jedná o debut, a v neposlední řadě díky zcela zničujícímu závěru, své hodnocení s potěšením zaokrouhlím nahoru. Od Seana Durkina v budoucnu očekávám velké věci. ()
Můj tajný tip na letošní nominace Cen akademie. Skoro pokaždé se mezi nominovanou desítku vklíní nějaký ten mrazivý thriller, stavící převážně na prostředí, komunikační syrovosti a výborných hereckých výkonech - loni to byly hned dva filmy, podobně syrová Winter's Bone a v hereckých kategoriích ještě Blue Valentine s Ryanem Goslingem a Michelle Williams. Mimochodem, ani jeden ze zmíněných nebyl v ČR v kinodistribuci a zatím ani nevyšel na DVD.... co dodat? Jen že MMMM je film, který se nebude zdaleka líbit každému. ()
Hutný indie ponor do rozeklané duše Marthy Marcy May Marlene, psychologický snímek s thrillerovou atmosférou a skvělými hereckými výkony. Mimořádně vyzrálý debut. ~ Minulost se překrývá s přítomností, a to jak v rozpolcené hlavě labilní MMMM, tak i formálně (děj je pravidelně přerušován flashbacky z období pobytu v komunitě). Díky těmto navracením se do minulého má divák možnost vcítit se do pocitů a dilemat hlavní hrdinky (koupání v plavkách / nahá, sex coby intimní záležitost dvou osob / hromadný sex, hromadění majetku / skromnost, kariéra / jiné hodnoty…), pochopit těžkost jejího návratu a adaptace do jiného / (staro)nového / normálního (?) prostředí. MMMM totiž stále existuje na pomezí dvou rozdílných světů, z nichž ani jeden není bez chyb a ani jeden není ten ideální. (Důrazně odmítám chování sekty a jejího vůdce, některé myšlenky těchto lidí však jdou správným směrem. I když i oni jsou náchylní – stejně jako všichni ostatní – ze svých zásad snadno ustoupit nebo se kvůli nim dopouštět jiného nedobrého chování.) Kterýže to svět nakonec vyhrál? Vyhrál vůbec nějaký? Dostane se MMMM na tu správnou kolej? (PS Konec mě překvapil, čekal jsem, že si půjde zaplavat…). ~ ~ Nikdy nejsme skutečně živí ani mrtví, prostě jen existujeme. ()
Silný existencialní horor s hodně tísnivou atmosférou. Skvělé obsazení s přesvědčivými hereckými výkony a krásné kamerové dějové přechody. Hodně nepříjemný film, který k podobné tématu přistupuje v podstatě nejlepším možným způsobem. Méně opravdu je někdy více. U některých scén jsem už čekal, kdy se v pokoji začne zjevovat temná postava s dlouhými vlasy do čela, a s začne strašit hlavní hrdinku. To by ale byla úleva, protože by pak člověk z podobného archetypu mohl předpokládat další vývoj. Skličující zážitek. ()
Díky precizně vybudované a tíživě znepokojivé atmosféře je divák neustále v nejistotě, obklopený pocitem blížící se tragédie. Pravidelné střídání různých časových rovin se po čase z důmyslného přecházení stává předvídatelným prvkem, který filmu spíše škodí, ale díky precizní vybudovaným záběrům a kamerovým jízdám jde o nadprůměrnou sondu do nitra zmatené, životem poznamenané ženy. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (18)
- Formou sa film inšpiroval snímkami ako Rosemaryino dieťary (1968), 3 ženy (1977), Klute (1971), Interiéry (1978) a Svadba podľa Margot (2007). (Arsenal83)
- Sean Durkin chcel film natočiť ako niečo zážitkové a nie politické, preto bagatelizoval ideológiu a ciele kultu. (Arsenal83)
- Rola Marthy bola jedinou, na ktorú sa robily kastingy. Sean Durkin hľadal neznámu herečku a Elizabeth Olsen vyhrala po tom, čo dvakrát prišla na konkurz. (Arsenal83)
Reklama