Režie:
Tomáš ŘehořekScénář:
Tomáš ŘehořekKamera:
Tomáš ŘehořekHrají:
Rostislav Novák ml., Miloslav König, Štěpán Benoni, Simona Zmrzlá, Vanda Hybnerová, Jiří Černý, Adam Kraus, Dita Zábranská, Jan Plouhar, Eva Podzimková (více)Obsahy(1)
Původně byl projekt zamýšlen jako celovečerní dokument, ve kterém byly konfrontovány životní příběhy trojice mužů, jejichž osudy různým způsobem determinovala droga. Jeden patřil k nejvýraznějším vynálezcům a „vařičům“ pervitinu u nás, druhý léta působil v protidrogovém oddělení policie a třetí, známý rocker, propadl drogové závislosti. Dramatické zvraty v osudech této trojice reálných hrdinů inspirovaly posléze producenty a tvůrce filmu k nápadu zkombinovat dokumentární výpověď s hranými sekvencemi. V nich se zrcadlí strhující pád na samé dno a „cesta z pekla“ zpátky do života. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (201)
Autentický polodokument doplněný úžasnou hudbou. Citlivě poskládaný závěr mě nadchnul. 77%. PS: Související tématický dokument - http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10318730018-polosero/211562222000005-polosero-drogy/ ()
Klobúk dole pred tým ako to spracovali, tie rozhovory a to prepojenie s dejom, fakt dosť dobré, tí Česi to fakt vedia .) Piko ako také mi nič nehovorí a som tomu rád, tento dokument by mal slúžiť a možno aj slúži pri výchove mladistvých pri povinných výletoch zo školy do kina. V mojich časoch k tomu výborne poslúžil film SUZANNE :) ()
Novodobý talent, české kinematografie Tomáš Řehořek a jeho pokus o "český film o drogách". Vizuálně slušné, skutečné rozhovory poutavé ale dějové chudé a herecky nevýrazné. Původně zamýšlené natáčení jako dokument se mi jeví jako o hodně lepší nápad, který by i výslednou podobu vytáhl výše, jelikož dokumentární části jsou těmi nejzajímavějšími. ()
Zklamání, bohužel, čekal jsem více. Jediným plusem za mě osobně je získání přehledu o této problematice a slušný výkon Rostislava Nováka, díky němuž se tu a tam ve filmu objevila i silnější scéna. Koncepce snímku (dokument + hraný film) mi neseděla, vadila mi kamera a špatná výprava - neměl jsem pocit, že se nacházím v 70.-80. letech. Herecký výkon policajta, Miloslava Königa, je zde na úrovni filmového projektu základní školy. Dále mě iritovala spousta nesmyslů - drum'n'bass v 70. letech, nestárnoucí matka a stárnoucí matka (v polovině snímku je stejná jako na začátku, zatímco syn zestárl o 15 let, v poslední třetině už naopak zestárla a syn je stejný jako v 70. letech). Nedostavilo se zhnusení jako v případě Katky, My děti ze stanice ZOO atd. V neposlední řadě mi chybělo vykreslení člověka pod vlivem (když nepočítám krátký moment ke konci) - co látka vlastně způsobuje - jako tomu bylo např. v LSD made in ČSSR. Škoda... /45%/ ()
Řehořek se od Proměn posunul zase o něco dál. Pravda, zprvu jsem k tomu mixu dokumentárního a hraného filmu moc důvěru neměl a zpočátku mě to snad i rušilo, ale pak se mi podařilo tento způsob nevnímat a nesoustředit se na něj. Propojení příběhů 3 různých „hrdinů“ bylo i zpracované lépe, nenásilněji než jak tomu bylo třeba právě u Proměn. A více pohledů na danou problematiku bylo jedině ku prospěchu věci, a přestože zvláštní vztah policisty a feťáka byl vůbec nejzajímavější (asi nic ve filmu mě nebavilo pozorovat více), bylo mi v podstatě jedno, kdo byl zrovna na plátně, „těšil“ jsem se na každého z nich. A režisérův způsob natáčení a technická stránka věci byly znovu výborné. Ano, mnohdy dosti (pře)stylizované (a bohužel opakující se), ale nijak zvlášť nerušící. Poněkud horší to pak bylo s hereckými výkony, se kterými to bylo trochu jako na houpačce, což platilo jak v případě postav hlavních (hodně těžký part pro Nováka, nepříliš šťastný casting v případě Königa), tak těch vedlejších. Hodnocení vidím na slušné 4*. ()
Galerie (25)
Zajímavosti (4)
- Exteriéry se točily v dramatických kulisách, které dokumentují chmurnou atmosféru příběhu a tvoří mu výmluvné kulisy. Depresivní prostředí našli filmaři v krematoriu, na hřbitově, v márnici, na hlavním nádraží, ve zničených a polorozpadlých domech, za zdmi vězení a také v areálu psychiatrické léčebny v Bohnicích. [Zdroj: Falcon] (POMO)
- Piko je krycí název pro drogu Pervitin. (Indy21)
- Film byl natáčen pod názvem "Cestou z pekla", posléze byl přejmenován na "P" s podtitulem "Cesta z pekla" a až nakonec se tvůrci rozhodli pro název PIKO. (darek kartac)
Reklama