Reklama

Reklama

Dům na konci ulice

  • USA House at the End of the Street (více)
Trailer 2

Tajemství čeká na své odhalení. Jennifer Lawrenceová v hlavní roli amerického hororu. Rozvedená Sarah (Elisabeth Shueová) se nastěhuje se sedmnáctiletou dcerou Elissou (Jennifer Lawrenceová) do domu na kraji lesa. Nejbližší obydlí na konci ulice má být prázdné po rodinné tragédii (dospívající dcera v něm zabila oba rodiče), ale Elissa zjistí, že tam žije bratr vražedkyně Ryan. Starostlivá Sarah okamžitě vidí v samotářském chlapci nebezpečí, ale přesto mezi Elissou a Ryanem přeskočí jiskra a vzniká náznak romantického vztahu. Tajemství domu na konci ulice, o němž nikdo nemá tušení, čeká na své odhalení... Snímek Dům na konci ulice (2011) vznikl podle námětu známého režiséra Jonathana Mostowa (mj. Ponorka U-571, Terminátor 3), ale hodně dluží především klasickému Hitchcockovu hororu Psycho. Představitelka Elissy Jennifer Lawrenceová (nar. 1990) už sice měla za sebou svoji průlomovou roli Ree, starající se o své sourozence, v nezávislém filmu Do morku kosti (uvedeném na MFF v Karlových Varech pod originálním titulem Winter's Bone), zasloužené postavení hvězdy jí však přinesl až následující snímek, divácký hit Hunger Games. Roli její matky vytvořila Elisabeth Shueová, známá především rolí prostitutky z dramatu Leaving Las Vegas (1995). (Česká televize)

(více)

Videa (10)

Trailer 2

Recenze (292)

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

Velký smutek z toho, že se Jennifer sama nezpívá. Ne že bych tedy rozuměla tomu, proč tam linka vůbec byla, ale když už tam byla, tak bych se alespoň chtěla pokochat jejím hlasem. Další velký smutek je to, že scénář a vlastně vůbec nic nedává smysl. Chvíli jsem měla dojem, že by to mohl být jeden z takových těch zapadlých filmů, na které vedením boží ruky narazím a ony jsou tak divné, až se mé hipsterské dušičce zdají jako geniálně nevyhnutelný vrchol kinematografie. Ale nebyl, byl jenom špatný. Další dílčí zklamání bylo z toho, že jsem (teď už vlastně nevím proč, jo už vím proč) měla ze začátku dojem, že se dočkáme revoluce v podobě toho, že hlavní hrdinka takovéhle žánrovky bude rozumná a "normální", tzn. pomlouvační lidé se jí zdají divní, nepadne idiotovi, co se vytahuje, do náruče při první příležitosti a tak. Ale bohužel nakonec v průběhu filmu dostala všechna charakterová klišé hororových puberťáků, jaká jen snad existují, od pokaženého vztahu s matkou, který nejlépe utuží zabiják se sekerou, po zvědavost jak asi vypadá sklep v tomhle tmavém starém prázdném cizím domě. Po dlouhé době jsem se také dívala na zvratový film aniž by se mi podařilo si někde předem přečíst spoilery a tak jsem na sebe byla náležitě pyšná, že jsem všechny zvraty odhadla ještě předtím, než přišlo oficiální odhalení. Scénář byl ale poskládaný opravdu zle a nesmyslně, to mám potřebu ještě zopakovat, profesně byl špatný, ne že bych jenom vyčítala neoriginalitu nebo schématičnost. Na žádná schémata právě ani moc nedošlo, bůžek dramaturgie musí někde v koutě brečet. Jediná linka, nad kterou bych se pozastavila, je tvář v kmeni stromu. I když jsem obě scény zkoumala několikrát, tak jsem žádnou tvář neviděla, ale zase jsem četla příspěvky lidí, kteří ji tam prý viděli. A ono je to docela důležité, protože pokud tam není, tak to znamená, že to je jediná chytrá věc ve scénáři (jeho očima ji tam napoprvé viděla, protože její vědomí chtělo, aby tam byla - a potom s matkou je vyléčená a jejich vztah se zlepšil a nemusí to obě postavy vyjadřovat slovy, ale takhle to pěkně ukážou akcí). Jenomže pokud tam ta tvář je a jenom já ji nevidím, protože jsem slepá, tak ve scénáři není žádná chytrá věc. Tak doufám, že tam ta tvář není. - No sakra a zrovna chvíli po dopsání jsem tu tvář asi našla. Tak ona tam je. Tak žádní chytrolíni. Ach jo. ()

bourec 

všechny recenze uživatele

Trochu podobný Disturbii(ta byla ale celkem kvalitnější,trochu podobný Beneath the darkness(tady i kvalita sedí).Asi v půlce filmu sem si říkal,že to nemůže bejt jinak,a opravdu sem to překvapivě uhádnul.Jen jedna věc mi unikla.To s tou jeho ségrou.To sem nečekal.Jinak veskrze průměr,u kterýho sem se docela bavil.60% ()

Reklama

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 9/10 Děj 7/10 Hudba 8/10 Prostředí 7/10/// PLUS: hvězdou a tahákem filmu je Jennifer Lawrence, někdo ovšem uvidí rád i Elisabeth Shue, krom nich film nabídne slušnou atmosféru, která postupně houstne, zvráceného padoucha, u něhož ale motiv budete chápat a celkem tradiční ale oblíbené prostředí starého domu MÍNUS: je to spíš thriller než horor, zdá se mi dost nevyužité prostředí školy, stejně tak i motiv mrtvé sestry, tvůrci přibližně hodinu rozehrávají velice slušnou hru ve které se dobře seznámíme jak se vztahem matky a dcery, tak i životem souseda od naproti a najednou jakoby někdo luskl prstem se vše zvrhne v dramatický, ale taky celkem uspěchaný závěr./// Shrnutí: Dům na konci ulice je zřejmě za málo peněz, přesto obstojně natočený thriller, který vyniká účastí Jennifer (zřejmě v době kdy ještě nebyla úplně tak slavná) jež i zde předvádí svůj talent. Taky by se dalo spekulovat o tom, že si podobným žánrem projde každý. Postrádám trochu originalitu. Co naopak chválím je chování postav. Takže si rozhodně nenechte tento film ujít./// Celkem 76%/// ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Jennifer Lawrence síce po úspechu Hunger Games vedie, ale lákať na ňu do kín aj na tento najneoriginálnejší, najtuctovejší thriller (označenie horor zámerne vynechávam) za posledných desať rokov chce poriadnu dávku odvahy (alebo naivity?). Po technickej stránke film nepôsobí rozhodne zle – žlto-hnedé kamerové filtre, plynulé detailné zábery, minimalistická hudba spolu vytvárajú celkom pútavé scény. Herci do úloh sedia, dokonca budia aspoň minimálne sympatie. Úvodná (asi dvojminútová) scéna má aj tú správnu dávku napätej atmosféry a príbeh prvých pár minút dokáže vyvolať očakávania ako sa bude ďalej vyvíjať – či sa vyberie do mysterióznej roviny alebo sa z neho vykľuje slasher, prípadne niečo iné (teda v prípade, že nepoznáte vopred synopsu filmu). S pribúdajúcimi minútami (doslovne po prvých 15. minútach) sú karty vyložené na stôl a ďalej sa film nešťastne sústredí na značne nefungujúcu drámu medzi dvoma hlavnými hrdinami. Thrillerové prvky ustupujú maximálne do úzadia, nepracuje sa tu s napätím, atmosférou, tobôž nie so strachom. Síce nemôžem povedať, že samotné záverečné rozuzlenie by som priam očakával, ale vďaka predchádzajúcim mdlým 80 minútam nebolo žiadnym prekvapením a viac menej vyšumelo do prázdna. Navyše záverečnú 15 minútovku v dome, ktorá mala byť pravdepodobne plná napätia (pokus o neho badať hlavne v scéne v absolútnej tme s haprujúcou baterkou) zrážajú snáď tie najprevarenejšie thrillerové klišé – policajtovi nefunguje baterka, sám sa vydá na prebádania domu bez toho, aby predtým zavolal posily, postrelené/pobodané postavy, ktoré boli niekoľko minút mŕtve „prekvapivo“ ožívajú, aby niekoho zachránili v poslednej sekunde, z úhlavného nepriateľa o postave teenagera sa stáva nesmrteľný protivník, ktorý zvládne niekoľko rán, predmety prestávajú a zase začínajú fungovať v tej naj(ne)vhodnejšej chvíli a... (doplňte ľubovoľné klišé, ktoré Vás z thrillerov napadne). Navyše aj cca 100 minútová stopáž je pre filmu doslovne prestrelená, zbytočne tak pôsobí príliš zdĺhavo, hlavne pri pomyslení, že by bez problémov fungoval aj ako skromná 75 minútovka a žiadna scéna by rozhodne nechýbala. Je pravda, že nič nepôsobí amatérsky, ani vyslovene hlúpo, je to taký technicky obstojne zvládnutý,ale filmovo „nevýrazný štandard“ s jedným veľkým klišé cez druhé veľké klišé. CELKOVO: 2* ()

Litsarch 

všechny recenze uživatele

Přes úvodní, jednu z nejlepších, scénu se dostáváme do hořkosladkého melodramatu, kde se mamka s dcerou Elissou nastěhují do nového domečku, který byl za dobrou cenu, jelikož u sousedů děvčátko zabilo rodiče. Zjistíme ale, že tam pořád žije jejich syn Ryan, kterého nikdo ve městě moc nemusí a je takový samotář. Co čert nechtěl, Elissa se do něj zakouká, což se mamince nelíbí, a začíná mezi nimi slaďoučká romantička, která pokračuje i přes zákaz matky, aby byli spolu sami. Ok, to je vcelku normální scénář romantických filmů. Problém ale nastává, když člověk zjistí, že na toto kouká již 53 minut v hororu, které mu ale přijdou jako 2 hodiny, protože Tonderai režírování nezvládá, herce neumí vést a jejich projev je kapitola sama pro sebe. Člověk má pocit že kouká na studentský projekt s dobrou technickou kvalitou filmu a skvělou kamerou. Do toho všeho jsou 2-3 scény s, na první pohled , zhulenou či na práškách jedoucí Carrie Ann (jméno Carrie vybráno podle mě nebylo náhodně). Naštěstí ve scéně, kdy si 6 hustopekelných teenagerů střední školy honí na Ryanovi své ego, dostal asi Tonderai také jednu po kebuli, jelikož na dalších 40 min se kouká podstatně lépe. Bohužel celá "zápletka" filmu působí vcelku podivně, i když jsem jí nepředpokládal. Následné události až do konce již je klasická žánrovka, kde není problém si říci, jak scéna dopadne (což na atmosféře extra nepřidává). Herci jakoby ožili a začali hrát, bohužel to snímku už moc nepomáhá. Plus má snímek maximálně za realističnost děje, i když v tomto tématu je to také už normálka. Jedinou světlou stránkou je nakonec posledních 40min Jennifer Lawrence, která bohužel v předchozích 50ti minutách působí díky režisérovi značně hloupě. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (5)

  • V októbri 2016 sa podľa webu PrettyFamous umiestnil film na 46. priečke v rebríčku "Najhoršie horory všetkých čias". (Zdroj: ČSFD)

Související novinky

Hladové hry bourají statistiky

Hladové hry bourají statistiky

26.03.2012

To jsou opravdu pozoruhodná čísla. Adaptace bestselleru Hunger Games zlomila o víkendu hned několik rekordů. S odhadovanými tržbami kolem 155 milionů dolarů jde o nejúspěšnější březnovou premiéru… (více)

Reklama

Reklama