Režie:
Kelly ReichardtScénář:
Jonathan RaymondKamera:
Christopher BlauveltHudba:
Jeff GraceHrají:
Michelle Williams, Bruce Greenwood, Will Patton, Zoe Kazan, Paul Dano, Shirley Henderson, Neal Huff, Tommy Nelson, Rod RondeauxObsahy(1)
Je rok 1845, krátko po otvorení slávnej Oregonskej cesty. Tri rodiny sú spolu so svojimi povozmi na ceste cez Kaskádové vrchy. Aby sa cez nebezpečný úsek bezpečne dostali, najmú si horského sprievodcu Stephena Meeka (Bruce Greenwood). Meek tvrdí, že pozná skratku cez vrchy, a rodiny vedie neoznačeným chodníkom cez púšť, ktorý sa však stráca medzi v krajine holých skál a pustatín. V nasledujúcich dňoch musia emigranti čeliť nástrahám hladu, smädu i vzájomnej nedôvere v inštinkty prežitia. Keď sa im do cesty pripletie domorodý Indián., ktorý tvrdí, že pozná cestu, členovia výpravy nevedia, komu majú dôverovať. Budú sa riadiť pokynmi sprievodcu, ktorý už ukázal svoju nespoľahlivosť, alebo sa spoľahnú na muža, ktorého odjakživa vnímali ako prirodzeného nepriateľa? (Incantator)
(více)Videa (1)
Recenze (34)
Vůbec nemyslím, že režisérka je minimalistická, spíše minuciózní, a to je velký rozdíl. A poklidná, trpělivá, precizní, jako by vyprávěla ty hlavní věci života skrze vedlejší, opomíjené děje, a to vedlejší skrze opomíjené obrazy, pohledy. ** Pokaždé jde o krok více do strany, což je o to více fascinující, že pohrdá širokoúhlým záběrem. ** Nemusí toho být mnoho, na co se člověk podívá, aby zachytil celek v souvislostech. Záleží, jak dobře a jak dlouho se dívá. ** A výsledky vyprávění jsou vtahující a magické. Nechávají vyvstávat. ** První pomalé prolnutí krajin jsem si přehrávala uchváceně několikrát. Nebeští jezdci, divoký hon, změna směru, soutvářnost linií, halucinace bloudění, ztraceni? Jediným střihem, hned na začátku, toho tolik nabídnout. ()
Dal by som snáď tomu filmu aj štvorku (už len za ten pomalý prechod a postupné vystupovanie do popredia predstaviteľky M. Wiliamsovej) ale .. mno ... čakal som troška predsa len viacej. Nie nejde o kovbojov a prestrelky, naopak téma osídľovania sa mi vždy viacej pozdáva vo westernových filmoch ale toto bolo také mno .. hm ... pomalé ... až ponuré ... s nečakanou perspektívou na záver. Ak existujú filmy pre náročnejších divákov tak tento western k nim asi patrí. :) ()
Minimalistické, intenzivní, výborné! Skvělé pohrávání s žánrem westernu a diváckým očekáváním. Geniální je kamera Chrise Blauvelta, která zcela ignoruje současné trendy a komponuje všechny záběry do netradičního poměru obrazu 1,33:1. Kelly Reichardt se pro mě díky tomuto filmu a Wendy a Lucy stává jednou z nejzajímavějších současných režisérek. Více o filmu v mé recenzi na iNDiEFiLMu. ()
Film, který mě minul obloukem, velkým, asi jako fotbalový stadión. Michelle mám jako herečku celkem rád, líbila se mi hodně třeba v podobně komorněji laděném snímku Wendy a Lucy a ve Zkrocené hoře byla taky výborná, ale při výběru tohoto filmu neměla rozhodně šťastnou ruku. Nudný a pro mě absolutně nezáživný film, který nezachrání ani pěkná krajina a jeden indián v otevřené prérii. ()
Meek's Cutoff v sobě podle mého skrývá obrovský filozofický potenciál. Jednoduchá linie příběhu, krásná kamera, (ne)jasný cíl. Jenže scénář jakoby se držel toho, co je nejméně zajímavé. Rozepře a problémy skupiny sice přicházejí, ale proplouvají bez jakéhokoliv hlubšího kontextu a výsledkem mi je vlastně až překvapivě povrchní zážitek. Kdyby se scénáře ujal třeba takový Malick a trochu by se inspiroval v Nebeských dnech, mohl by z toho být dechberoucí spirituální nářez. Neříkám, že je Meek's Cutoff špatný film. To vůbec. Ale promarnil možná víc, než by se mohlo zdát. 6/10 ()
Galerie (47)
Photo © Oscilloscope Pictures
Reklama