Reklama

Reklama

Film vypráví o bratrech, jejichž láska z dětství přeroste v dospělosti v partnerství. (criss16)

Recenze (19)

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Do Comeco ao Fim je svým námětem velice podobné krátkometrážnímu Starcrossed z roku 2005, ve kterém je vyobrazen rovněž incestní vztah dvou bratrů. Druhý jmenovaný byl však důraznější a emočně vypjatější, možná i kvůli kratší stopáži. "Od začátku do konce" se snaží zmapovat vývoj vztahu obou bratrů v co nejdelším časovém údobí, v důsledku čehož film občas nudí a zdá se být zdlouhavým. Neříkám, že bych se celou dobu nudil, nebo že by mi film nic nedal - tvrdím však, že se z toho dalo vytřískat více. Co se týká hudby, jež některé uživatele iritovala, tak mně se líbila. I tak se ale bohužel jedná o průměrně natočený film, u něhož zamrzí ten nevyužitý potenciál. ()

Plangi 

všechny recenze uživatele

Když vezmu stranou fyzickou krásu obou hlavních představitelů a jistou dávku kontroverze, kterou přináší téma lásky dvou bratrů (mají společnou matku), jež přeroste v partnerský vztah se vším všudy, na Do Começo ao Fim není zajímavého zhola nic. Zpracování je totálně nijaké, vývoj postav je nepřítomen kvůli velkému časovému skoku ve stupidním ději-neději a hudbu nejspíš spáchal nějaký německý rádoby skladatel, mající čas mezi komponováním pro adaptace podle Rosamunde Pilcher. Zkrátka, kde nic není…ani látka nezabere. The highest peak at 30%. P.S.: Největší WTF filmu - svoje poprvé si Thomás a Francisco odbyli v den matčina pohřbu, ouch. ()

Reklama

Dudek 

všechny recenze uživatele

Pokud chce snímek komunikovat skrze emoce, nemůže ignorovat přínos děje jakožto prostředku k získání diváckých sympatií. Do Começo ao Fim totiž zcela selhává v budování vztahů k postavám, od začátku se soustředí na pohledy, doteky a city. V první polovině, kdy je zobrazováno dětství hlavních protagonistů, si notně napomáhá scénami, ve kterých je naznačována až příliš velká intimita jejich vztahu. Ať je to matka, která je sleduje skrze nemocniční okno, případně otec jednoho z nich, který své obavy dokonce vysloví – v obou případech se jedná spíše o vykonstruované scény, než na něčem skutečném založené starosti. V polovině druhé, která přijde zcela nečekaně, protože v té první se vlastně zatím nestačilo nic zajímavého stát, se tvůrci soustředí už na existující partnerský vztah mezi oběma bratry. Středobodem vyprávění je odlet mladšího z nich do Ruska, tedy téma odloučení, které není pojato nijak zajímavé a dokonce ani rozvíjeno. Filmu bohužel chybí krom dramatického oblouku i snaha o jakékoliv sdělení. Na nic nepoukazuje, neřeší žádný problém a dokonce ani o ničem nevypovídá. ()

Bukk 

všechny recenze uživatele

Kdyby nešlo o to téma, tak je to prostě podprůměrný film, na který se budu snažit co nejdřív zapomenout a doufat, že mi nezabral moc místa v mozku a nebo náhodou něco neumazal, aby se tam sám vešel. Nejspíš to není tak špatný film, ale každý docení něco jiného a já si kamaráda z tohohle snímku rozhodně neudělám, protože jsem se prostě a jednoduše nudila a přidávám se k těm, kterým ta hudba pořádně lezla na nervy. ()

tomeš 

všechny recenze uživatele

"Mám rád mužské zadky. Ženy s jejich vzdychy a velkými zadky mě nezajímají. Ženské zadky jsou tu od toho, aby z nich byly dobré steaky při nehodě v horách," předčítá jeden z hrdinů filmu věty z románu Cartas de um sedutor od enfant terrible brazilské literatury Hildy Hilst (1930-2004), jejíž představení nelusofonnímu publiku je bohužel jedním z mála kladů celého snímku - a souhlasím tak s Plangiho komentářem. Tématicky možná objevné, ale kinematograficky naprosto katastrofální: nic se tam neděje, je to dlouhé (špatně napsané), nudné (špatně zahrané), s otřesnou a špatně použitou hudbou, a kde se člověk navíc zhola nic nedozví o tom, jak vypadá život v Brazílii. Zkrátka mě to nebavilo, a to je u filmů snad největší prohřešek. A u díla z Latinské Ameriky či rovnou z Brazílie, kde queer kultura v té záplavě machismu neměla na růžích ustláno, mě to mrzí dvojnásob. Ovšem i když to v téhle "karnevalové" kultuře nemají queer filmy jednoduché, najdeme zde starší i novější dílka, která za vidění rozhodně stojí. A přirozeně tím hlavním subžánrem nejsou "gay vztahy", ale právě všechno to queer (travesty, transgender,...) vycházející z onoho jedinečného podhoubí karnevalů, klubů, pařeb, ať už v podobě dramatizovaných životopisů nebo dokumentu. Zlomovým filmem byl světově oceňovaný Madame Sată (2002), skutečný příběh travesty legendy riodejaneirské scény, dále životopisné drama o slavném "bi" rockerovi Cazuza - O Tempo Não Pára (2004), z novějších pak stojí za zmínku skvělý dokument o divadelním souboru působícím v 70. a 80. letech za tuhé diktatury Dzi Croquettes (2009) nebo lehčí nota romantické komedie Elvis & Madona (2010) o lásce mezi lesbou a transvestitou. Pokud má někdo chuť na řekněme "nekarnevalové" příběhy a bude trochu hledat, i ten si přijde v Brazílii na své. Rozkošná je třeba - snad až almodovarovská - lesbická komedie A Partilha (2001), oceňovaný kraťas o učiteli matematiky Professor Godoy (2009) nebo starší experimentální drama s gay postavami Anjos da Noite (1987), které může vzdáleně připomínat známé Paris, je t'aime (2006). Nicméně pokud bych měl hledat latinskoamerický queer film, který mě v poslední době dostal, musel bych vzpomenout skvělý peruánsko-kolumbijský Contracorriente (2009), který je všechno, co Do Começo ao Fim není. PS: Pokud někdo u úvodní citace váhal, tak Hilda Hilst zcela jistě naráží na letecké neštěstí v Andách v 70. letech, o kterém jste určitě slyšeli, viz Přežít /1993/). ()

Galerie (30)

Zajímavosti (9)

  • Rafaela si Abranches vybral z 50 uchazečů, protože úplně vyhověl jeho představě o postavě Thomase. (IvcaSammet)
  • Na originálním DVD se také nachází speciální tříminutový bonus, který zdůrazňuje lásku mezi Thomasem (Rafael Cardoso) a Franciscem (João Gabriel Vasconcellos) a ukazuje část z jejich intimních chvil. (IvcaSammet)
  • Abranches viděl poprvé Joãoa v herecké akademii v Riu a když jej pozval na konkurz, bez váhání mu nabídl roli Francisca, protože jeho výkon na konkurzu byl tak ohromující, že se přítomným tajil dech. (IvcaSammet)

Reklama

Reklama