Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Výborný thriller a ještě lepší komedie. Oba žánry se organicky mísí ve filmu režiséra Patrice Leconta Poloviční šance, kde se po sedmadvaceti letech, po snímku Borsalino, sešli Jean-Paul Belmondo a Alain Delon. Film se tak stal důstojným připomenutím jejich herecké a v neposlední řadě i kaskadérské kariéry; po scenáristické i režijní stránce je působivým holdem dvěma zářivým osobnostem francouzské kinematografie... Alice se dostala do vězení díky své životní vášni – luxusním autům, která ukradne, projede se v nich a pak je nechá spořádaně stát. Měsíc po smrti své matky dostane kazetu, ve které se jí matka svěří, že se ve svém mládí zamilovala do dvou mužů najednou, každý z nich tedy má poloviční šanci, že byl otcem její dcery. Po propuštění z vězení Alice postupně navštíví majitele autobazaru Léa Brassaca, bývalého legionáře, a zámožného lupiče klenotů Juliena Vignala. V první chvíli se oba brání, ale zakrátko je posedne otcovská láska, žárlivost a řevnivost. Alice je mladá a krásná, a tak netrvá dlouho a přivolá řadu problémů. Potíž je v tom, že se dostane do sporu zrovna s ruskou mafií, která se snaží ovládnout celou Francouzskou riviéru. Oba „hoši“ si tedy připomenou staré dobré časy, kdy používali svou sílu, dobrou mušku, odvahu a kdy se často velmi dobře bavili. (Česká televize)

(více)

Recenze (149)

petaspur 

všechny recenze uživatele

Dva bývalé frajery, okrášlené bílým a štříbrným vlasem, nečekaně navštíví jejich dcera. Jejím otcem může být samozřejmě pouze jeden z nich, ale nároky na taťkovství sličné dívčiny si dělají oba naparující se senioři. Nemají se příliš v lásce, ale nehodlají sedět s rukama v klíně, když po dcerunce natahuje své dlouhé prsty ruská mafie. Aktivní důchodci si rychle vzpomenou na filmografii svým mladých let, pokusí se ignorovat bolesti v zádech a vydávají se, se sarkasmem na rtech a kanóny v rukou, zachránit ohroženého potomka. ()

MirkaP 

všechny recenze uživatele

Tak tohle mi udělalo radost. Pánové ještě jako šarmantní, i když už dědkové, a jak jim to spolu pěkně šlapalo! Drobné citáty z minulosti maximálně potěšily a vzájemné špičkování bylo super. Vanessa zdatně sekundovala a prostě to byly příjemně strávené dvě hodiny. Díky, chlapci. PS: taky bych to na jejím místě hodila do koše. ()

Reklama

Autogram 

všechny recenze uživatele

Dvaja starostliví otcovia sú lepší ako jeden alebo žiadny a dvaja akční hrdinovia na dôchodku sú lepší ako celá ruská mafia. Kriminálna zápletka vznikajúca úplnou náhodou v zaujímavej rodinnej situácii je dielom jednoduchého scenára a podobne priamočiare a hrdinské je aj riešenie celej situácie. Film je viac Belmondovský ako Delonovský a preto ma asi bavil, teda dalo sa na ňom aspoň priemerne baviť. –––– Hledala dva otce a našla dva pitomce. ()

alldo.raine 

všechny recenze uživatele

Dědci si toto natáčení stopro užili, ja u tv už nikoliv. Je to nudné, spíše než komedie to působí jak fraška, Rusáci jsou vykresleni tupěji než v Bondovkách, policajti jsou úplně mimochodní, a do toho dva senilní páni, kteří už by raději měli být na chalupě a okopávat záhony, než si hrát na rodiče nějaký kleptomance. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Dlouhou dobu mi připadalo jako bych sledoval dva filmy. Na jedné straně příjemná lehká komedie o jedné nalezené dceři a dvou nalezených otcích, z nichž se neví kdo je ten pravý (velmi připomající mou oblíbenou komedii Otec a otec). Toto dění je prošpikavání řadou milých situací a dialogů, narážejících mnohdy i stav dvou hlavních hlavních herců Alaina Delona a Jeana-Paula Belmonda. Jejich Borsalino jsem přijal trochu rozpačitě, ale spojení po letech byl fajný nápad. Belmondo hýří vtipem a jiskrou jako za mlada, ale i Delon tentokrát naprosto přirozeně zvládá humor a skvělou sebeparodii. Vanessa Paradis jako jejich nezdárná dcera taky poměrně solidní. Jejich scény jsou, ale pořád přerušovaný pasážemi s ruskými zločinci a svéraznými policisty, co po nich jdou. Tyhle sekvence jsou sice docela výrazné díky poměrně velké míře násíl, ale dlouhou dobu nejsou nějak objasněny a působí jako pěst na oko. Ke spojení obou zápletek dojde přibližně až po třetině filmu, kdy se nezdárná dcera dostane s Rusy do křízku a pánové Delon s Belmondem jim vyhlásí válečnou sekeru ve velkém stylu. Ne, že by mi těch ruských trapných padouchů bylo nějak líto a pánové si je nevychutnávali hezky, ale přece jen mi to dějově připadalo trochu přetažené za vlasy. A hlavně trochu moc zbytečné hrubé, kdy se odehrává velký počet výbuchů a agrese na jedné straně (zbytečné) a příjemná rodinná linak straně druhé, takže jakoby tvůrci nevěděli co vlastně točit. Ale i díky příměřenému napětí a lehkosti především obou hlavních protagonistů, kdy hlavně Belmondo kdejakou situaci, která mi dost závaněla příjemně odhlehčil se to pořád docela dobře, svizně sledalo a nebyla to nuda. Přemýšlel jsem nad hodnocením ale vynahradila krásná scéna, kdy pan Belmondo naposledy jako již postarší pán vyleze na žebříku do helikoptéry. Krásná symbolika a zakončení. TOHLE BYLO NAPOSLED. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (4)

  • Scéna, kdy Léo Brassac (Jean-Paul Belmondo) odhalí svůj hangár plný zbraní Julienu Vignalovi (Alan Delon) a dvojice si bere zbraně, je podbarvena hudbou z filmu Borsalino (1970), kde si herci zahráli společně poprvé. Na film odkázuje Delon otázkou: "Dokážeme to ještě?" (Arnost.Dadak)
  • Na konci filmu sedí oba hlavní hrdinové v parku v Kanadě a kouknou na velkou budovu kanadské banky. Ve filmu Bezva finta (1985) Belmondo coby hlavní postava filmu vykradl právě kanadskou banku. (Arnost.Dadak)

Reklama

Reklama