Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Výborný thriller a ještě lepší komedie. Oba žánry se organicky mísí ve filmu režiséra Patrice Leconta Poloviční šance, kde se po sedmadvaceti letech, po snímku Borsalino, sešli Jean-Paul Belmondo a Alain Delon. Film se tak stal důstojným připomenutím jejich herecké a v neposlední řadě i kaskadérské kariéry; po scenáristické i režijní stránce je působivým holdem dvěma zářivým osobnostem francouzské kinematografie... Alice se dostala do vězení díky své životní vášni – luxusním autům, která ukradne, projede se v nich a pak je nechá spořádaně stát. Měsíc po smrti své matky dostane kazetu, ve které se jí matka svěří, že se ve svém mládí zamilovala do dvou mužů najednou, každý z nich tedy má poloviční šanci, že byl otcem její dcery. Po propuštění z vězení Alice postupně navštíví majitele autobazaru Léa Brassaca, bývalého legionáře, a zámožného lupiče klenotů Juliena Vignala. V první chvíli se oba brání, ale zakrátko je posedne otcovská láska, žárlivost a řevnivost. Alice je mladá a krásná, a tak netrvá dlouho a přivolá řadu problémů. Potíž je v tom, že se dostane do sporu zrovna s ruskou mafií, která se snaží ovládnout celou Francouzskou riviéru. Oba „hoši“ si tedy připomenou staré dobré časy, kdy používali svou sílu, dobrou mušku, odvahu a kdy se často velmi dobře bavili. (Česká televize)

(více)

Recenze (149)

Pierre 

všechny recenze uživatele

Dlouhou dobu mi připadalo jako bych sledoval dva filmy. Na jedné straně příjemná lehká komedie o jedné nalezené dceři a dvou nalezených otcích, z nichž se neví kdo je ten pravý (velmi připomající mou oblíbenou komedii Otec a otec). Toto dění je prošpikavání řadou milých situací a dialogů, narážejících mnohdy i stav dvou hlavních hlavních herců Alaina Delona a Jeana-Paula Belmonda. Jejich Borsalino jsem přijal trochu rozpačitě, ale spojení po letech byl fajný nápad. Belmondo hýří vtipem a jiskrou jako za mlada, ale i Delon tentokrát naprosto přirozeně zvládá humor a skvělou sebeparodii. Vanessa Paradis jako jejich nezdárná dcera taky poměrně solidní. Jejich scény jsou, ale pořád přerušovaný pasážemi s ruskými zločinci a svéraznými policisty, co po nich jdou. Tyhle sekvence jsou sice docela výrazné díky poměrně velké míře násíl, ale dlouhou dobu nejsou nějak objasněny a působí jako pěst na oko. Ke spojení obou zápletek dojde přibližně až po třetině filmu, kdy se nezdárná dcera dostane s Rusy do křízku a pánové Delon s Belmondem jim vyhlásí válečnou sekeru ve velkém stylu. Ne, že by mi těch ruských trapných padouchů bylo nějak líto a pánové si je nevychutnávali hezky, ale přece jen mi to dějově připadalo trochu přetažené za vlasy. A hlavně trochu moc zbytečné hrubé, kdy se odehrává velký počet výbuchů a agrese na jedné straně (zbytečné) a příjemná rodinná linak straně druhé, takže jakoby tvůrci nevěděli co vlastně točit. Ale i díky příměřenému napětí a lehkosti především obou hlavních protagonistů, kdy hlavně Belmondo kdejakou situaci, která mi dost závaněla příjemně odhlehčil se to pořád docela dobře, svizně sledalo a nebyla to nuda. Přemýšlel jsem nad hodnocením ale vynahradila krásná scéna, kdy pan Belmondo naposledy jako již postarší pán vyleze na žebříku do helikoptéry. Krásná symbolika a zakončení. TOHLE BYLO NAPOSLED. ()

gotham 

všechny recenze uživatele

Je to spíše průměrnější akční komedie, která na nás však neútočí hloupými a trapnými vtipy. Nebýt zajímavého obsazení, pak by tento snímek zabřednul do úplné podprůměrnosti. Je to tak normální příběh s tak obyčejnými postavami a s tak obyčejnými vtipnými scénami, že se na to dá celkem v klidu podívat, ale nic víc. 50% ()

Reklama

vesper001 

všechny recenze uživatele

Je to tak půl na půl. Scény s ruskou mafií mě nudily, jakmile se ale objevilo hlavní trio, začalo mě to zase bavit. Jean-Paul Belmondo a Alain Delon se v rolích bývalých borců a nyní rádoby otců očividně také baví. („Chce to krevní zkoušku.“ „To jako kdo vydrží dýl?“) A Vanessa Paradis se mezi nimi naštěstí neztrácí. Pro fandy francouzských hereckých legend příjemná zábava na deštivé nedělní odpoledne, která ostatním ale asi mnoho neřekne. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Dvě ikony francouzského filmu nám naposledy ukázaly co znamená akční komedie. Co znamená hrát a bavit. Bavit sebe, bavit své přátelé, bavit nás - jejich fanoušky, bavit diváky. Z každé společné scény Delona a Belmonda bylo vidět s jakým nadhledem si dělaji srandu ze své image a svého věku. Trojka Paradis, Belmondo a Delon je mnohem více sexy než kdejakej plastikovej materiál v časopisu Playboy. Tímto filmem odchází dvě hvězdy jedné mimořádně povedené éry francouzského filmu. Nezklamali, rozdali pár dobře mířených ran pěstí, prohnali se autem i helikoptérou rychlostí kulového blesku, zdevostovali všechno v okolí a za zvuků střelby s úsměvem na rtech odešli navždy z tohoto žánru. A jak se rozloučil Jean - Paul Belmondo z akcí ? Tak jak to umí jenom on. Přechod z jedoucího auta do vrtulníku v 65 letech bez zastoupení kaskadéra. Rozloučení hodné největšího frajera filmového plátna všech dob. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Jen magor jako vy může pochopit magory, jako jsou oni." Dva zasloužilí bojovníci, kteří patrně naposledy prohráli v bitvě u Waterloo, se vydali bojovat s ruskou mafií o dvě půlky své dcery. Oba si to na stará kolena evidentně užili a já s nimi. Taky jsem hned chtěl najít ztracenou dceru a dělat s ní to, co taťkové obvykle dělávají - učit jí řídit závoďák, pilotovat vrtulník a vyrábět výbušniny. Zpívat rusky už totiž umí, sympatická je až dost a to jí do života stačí. Já se při této pohodovce zkrátka bavil, protože obě legendy francouzského filmu si ze sebe a svého věku neváhaly dělat takovou srandu, že odmítám srážet hvězdy jen za tu nepodstatnou drobnost, že zápletka s kufříkem je vlastně celkem triviální. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (4)

  • Na konci filmu sedí oba hlavní hrdinové v parku v Kanadě a kouknou na velkou budovu kanadské banky. Ve filmu Bezva finta (1985) Belmondo coby hlavní postava filmu vykradl právě kanadskou banku. (Arnost.Dadak)
  • Scéna, kdy Léo Brassac (Jean-Paul Belmondo) odhalí svůj hangár plný zbraní Julienu Vignalovi (Alan Delon) a dvojice si bere zbraně, je podbarvena hudbou z filmu Borsalino (1970), kde si herci zahráli společně poprvé. Na film odkázuje Delon otázkou: "Dokážeme to ještě?" (Arnost.Dadak)

Reklama

Reklama