poster

V zemi krve a medu

  • USA

    In the Land of Blood and Honey

  • Slovensko

    V krajine krvi a medu

Romantický / Válečný / Drama

USA, 2011, 127 min (Alternativní: 122 min)

Režie:

Angelina Jolie

Scénář:

Angelina Jolie

Kamera:

Dean Semler

Střih:

Patricia Rommel

Scénografie:

Jon Hutman

Kostýmy:

Gabriele Binder
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • B-Boy1
    *

    režijný debut Angeliny Jolie mapuje vojnu v Bosne v rokoch 1992-1995...nikdy by som nepovedal že takto senzitívna téma sa dá natočiť bez emócií, bez akejkoľvek hĺbky a zmyslu...pripadalo mi to ako nejaká pozliepanina niekoľkých obrázkov do jedného nesúrodého celku...a výber hercov tiež nebol najšťastnejší ale oceňujem že sa aspoň zamerala na balkánskych hercov...all in all mohlo to dopadnúť aj horšie ale aj tak nie som vôbec spokojný(28.10.2012)

  • iamek
    ***

    Čekal jsem naprostou ždímačku emocí, protože Angelina Jolie několikkrát na místě byla a musela mít o hrůzách detailní informace. Bohužel snímek nebyl vůbec smutný až na asi dvě scény a to v téhle látce a v tak dlouhé stopáži je málo. Ale na to, že se jednalo o první režijní počin Angeliny se nejedná o vůbec špatný film. Casting byl dobrý a herci hráli přesvědčivě. Kamera, hudba a technická stránka filmu taky nebyla žádna hrůza. Prostě průměrné válečné drama, které zbytečně sazí na romantickou linku.(22.6.2012)

  • Kmotr
    ****

    Na téma balkánského konfliktu (1992-95) vzniklo několik filmů a tento není optickým pohled nějak vyjímečný, avšak nabízí zajímavá témata, autenticitu a dobře vybudovanou tíživou atmosféru války. V In the Land of Blood and Honey je násilí denní rutinou v zemi, kde téměř odumřel cit člověka k člověku. Hnací sílou filmu je původní prostředí, jazykový dialekt a herci, kteří některé situace ve filmu sami prožili a v realitě stáli na různých stranách válečného konfliktu. Silnou atmosféru války se Angelině povedlo vybudovat díky zachycení kultury dané země, tradice a předsudků, které v autentickém prostředí nabývají na důležitosti. Film se točí kolem vztahů (ať jsou milenecké, mateřské, sourozenecké nebo jen přátelské), které ani vášeň před válkou nezachrání. Prostor patří především ženám (matkám, milenkám, sestrám), které uprostřed válečných hrůz transformují svou lásku na touhu vzít někomu život. Angelina ve svém režijním debutu neukazuje na jedné straně ty dobré a na druhé zlé, vykresluje pouze lidi, věřící, že dělají to nejlepší pro svůj národ a zemi. Jádro příběhu tvoří vztah Daniela a Ajly, kteří se snaží vytvořit vlastní svět v zemi plné násilí, ale pochybnosti je dostanou do pozice, kdy se snaží jeden druhého zabít. V jejich milostném vztahu oba projdou pod vlivem války změnou odrážející se na jejich osobnosti, kterou se však nepodařilo zachytit. Vnitřní pnutí postav, jejich pochybnosti, boj se zodpovědností a morálkou, která je silnější než emoce není zřejmá a tak se z ústředních postav nestane nic víc než jen prázdné postavy v prázném prostoru. (Berlinale 2012)(16.2.2012)

  • pm
    ***

    Hej, živote! Úvodní informační titulek naprosto mimo, milostné scény jako z jiného filmu, ale rozhodně nejde o špatně natočený film a výprava i herci zaslouží ocenit. Emocionálně rozbitá jsem rozhodně nebyla, ani ohledně násilných scén. Ale vlastně se mi líbí ta snaha bohaté holky, která má srdce a svědomí, podat svědectví o velmi smutném úseku moderní evropské historie. A v tom je taky největší problém: příběh vztahu muslimské malířky a srbského četnika je hollywoodsky rámovaný a vyprávěný film plný náhod a osudových momentů, tlumočící představy naivní Američanky o lásce za časů etnické války, kterou sama neprožila. Taková nezamýšlená celovečerní hraná agitace? Každopádně přiznávám, že na „Zemi krve a medu“ jsem čekala od chvíle, kdy se začala točit, proto jsem taky drama viděla hned první den, kdy jsem to vidět mohla. Jisté je, že film ještě uvidím znovu, třebas budu názorově jistější… ale spíš ne. Ale nebudu zlá ani nevstřícná, přestože se to nabízí. Nakonec znám i hodně špatné, otevřeně propagandistické filmy o balkánské válce… a jsou přímo z jihu.(14.3.2012)

  • Freemind
    ***

    Režijní debut Angeliny Jolie je překvapivě zralý a ... překvapivě brutální. Musím uznat, že Angelina má docela koule, když se nekompromisně pustila do takové látky a vlastně mi vůbec nevadí, že jde o naprosto neobjektivní počin. Extrémně vyhraněné situace lze nejúčinněji vytvořit právě v extrémně vyhraněných dobách, a některé nejsilnější scény si lze jen těžko představit v jiném kontextu. Náckové jsou už dost profláknutí, Kambodža je příliš daleko, sci-fi je pro sraby. Celková kvalita je sice dost nevyrovnaná snad ve všech ohledech, kolísá režie, scénář, dialogy i herecké výkony, je ale nutno říci, že paní režisérka-scénáristka-producentka rozhodně není takový břídil, jak bychom mohli čekat. Uvědomuju si ale, že kdybych byl Srb, tak si asi strhnu ze stěn pokojíčku všechny plakáty Lary Croft. Do budoucna bych doporučoval trochu slevit ze spasitelských ambic, možná se pak bude tvořit líp.(21.3.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace