Reklama

Reklama

Milovaní

  • Francie Les Bien-aimés (více)
Trailer 2

Z Paříže 60. let do současného Londýna. Madeleine se svou dcerou Verou proplouvají tanečním krokem skrze životy mužů, které milují. Ale láska může povznášet i bolet, umí být radostná i hořká. Elegie na ženskost a vášeň, elegie, která tu a tam propuká v hudbu. (oficiální text distributora)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (30)

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Oproti velmi povedeným Písním o lásce je nejnovější film dvojky Honoré-Beaupain dost podstatný kvalitativní sešup. Řekl bych, že tahle francouzsko-česko-britská polévka je hustší než boršč a přitom chuťově plytčejší než tofu... Pár osobních dojmů: Do skoro dvouapůlhodinového filmu nacpat tolik vedlejších dějových linek a přitom ani jednou z nich pořádně nezaujmout, je docela výkon. A nic na tom nezmění ani to, že se film má odehrávat v průběhu padesáti let. Vedle Paříže se na chvíli ocitneme v Praze, Londýně a New Yorku, stihneme "naši" srpnovou okupaci i nálety 9/11, nahlédneme pod pokličku nevázané promiskuity, nejběžnějších sexuálních orientací a pohlavních chorob, poslechneme si pár písniček o lásce a... konec... Tolik řečí a tak málo emocí. Slibované melodrama, slibovaná elegie na ženskost a vášeň se rozpustili v chaotickém míchanci bez silného jednotícího motivu. Zážitek se redukoval na ojedinělé scény, které aspoň na chvíli dávaly zapomenout, že osudy jednotlivých postav jsou nám vlastně zcela lhostejné. Přitom stačilo (podobně jako např. v Písních o lásce) zkrátit stopáž o 40 minut a zaměřit se skutečně pouze na vztahy hlavních postav, které by byly propracovanější - např. na úkor nepotřebných úliteb Formanovi ve formě odkazů na okupaci ČSR či na úkor ne úplně smyslné epizody s Hendersonem. Pocit nostalgie nevyvolám tak, že na diváka chrstnu tisíce detailů a epizodek a celé to zakončím rádobyefektním návratem na stejné místo o padesát let později... Velké zklamání. ()

fredisek 

všechny recenze uživatele

Víc sexu, míň dramatu oproti Písním o lásce. Zajímavé bylo cestování časem i světem, rok '68 optikou Francouzů, hudba a hlavně ten propletenec vztahů, omylů, kroků vedle a naivních zamilování se. Ale to nejdramatičtější vlastně vyšlo naprázdno. Je vidět, že Honoré měl na projekt mnohem víc financí, takže film protáhl (dvě a čtvrt hodiny jsou na tenhle žánr moc) a výtvarnou stránku dovedl k dokonalosti. O něco lepší byly drsnější, lidštější a možná amatérštější Písně o lásce, ale opravdu jen o kousek. Ovšem když píseň o Praze (jakkoli smutnou) složí někdo jako Alex Beaupain, tomu se říká pocta. Les Bien-aimés je jeden z mála romantických filmů, který dokáže říct I don't love you, a myslet to vážně. ()

Reklama

Haluzz 

všechny recenze uživatele

41 let, tři hlavní města, tři jazyky, šest hlavních postav, 139 minut.... a rozvleklejší by to snad ani být nemohlo. Šarm i žánrové hrátky(zmatenost je všude) ustoupili a zůstal jen průběh bez jakéhokoliv nitra. Tím spíš mě to mate, že je pod scénářem podepsán mimo jiné i Adam Thirwell, autor mile satirické a promyšlené(a v Les Chansons d'amour citované) Politiky. ()

koog 

všechny recenze uživatele

Tu pravou lásku potkáme jen jednou za život. A pokud ji ztratíme, zvládneme žít dál, ale nezvládneme se pohnout z místa. Opravdu krásný film. Depresivní a přitom tak milý, s pravou francouzskou lehkostí a šarmem. Hudba je nádherná a pro mě se stane srdcovou záležitostí stejně jako třeba Amélie z Montmartu. Chiara Mastroianni je okouzlující žena, herečka a zpěvačka. Jedna výtka - škoda, že to nemá příjemnější stopáž, je to místy maličko utahané. ()

Payushka 

všechny recenze uživatele

Nejen vyznění snímku je nejasné, ale i jeho myšlenka balancuje a neví, kam se přiklonit. Celou dobu sledujete film, kde si to rozdává každý s každým. V podstatě je zde řečeno, že je jedno, že milenci k sobě chovají jen minimální city. Na konci ale Deneuve vyhopsá do schodů a pronese "hlubokou" myšlenku, že důležitá je hlavně láska. Jeden výžlebt ale nemůže změnit něco, co do diváka hustil už více než dvě hodiny předchozí děj. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (1)

  • Catherine Deneuve (Madeilene) a Chaira Mastroianni (jako dcera Věra) jsou ve stejném příbuzenském vztahu i ve skutečnosti. (Michelle75)

Reklama

Reklama