Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dever
    *****

    // Distribútor: Paramount // Počet premietajúcich kín v USA: 2,638 // Otvárací Víkend USA: $24,900,566 //(26.1.2013)

  • Enšpígl
    ****

    Robert to opět režijně dává a scénu havárie letadla můžeme bez bázně a hany klidně zařadit do poličky s názvem "výborný". Samotný příběh mě hned na začátku zfascinoval, protože vidět nachlastanýho a sjetýho pilota, kterak se chystá na cestu s mnoha cestujícíma na palubě, je fakt těžkotonážní pointa. Na základě takovýho úvodu se na film dívá až dokonce samo.(17.2.2014)

  • genetique
    ****

    Zemeckis v sebe (znovu)objavil cit pre komplexný príbeh aj bez potreby animovaných kreácií a vizuálnych šialeností. A vie strhnúť. Už úvodná scéna v lietadle bola takmer vrcholom filmu, nie každý to však bude vnímať ako odrazový mostík k ďalšiemu priebehu príbehu. A to je podstata celej myšlienky. Hĺbková štúdia odvrátenej strany života alkoholika, ktorému alkohol v rozhodujúcich chvíľach života ukázal tú nesprávnu cestu. Rozkol zaživa aj divák, ktorého Zemeckis dostáva schválne do rozpakov. Kapitán Whitaker je na jednej strane hrdina, na druhej strane ožran, ktorý so sebou strháva dole všetkých naokolo. Dej filmu trošku pokryvkáva, stred filmu je trošku nafúknutý a dal by sa zostrihať viac svižnejšie. Komorné scény dávajú možno filmu na vážnosti a postavám hĺbke, aj dialógy sa dobre počúvajú, ale o polhodinku kratšie a ja dávam piatu hviezdičku. Jednoznačne jeden z najsilnejších a najpresvedčivejších Denzelových výkonov, možno najlepší od Training Day. Denzel si teda film ukradol pre seba, ale slušná podpora prišla aj z vedľajších úloh, najmä John Goodman bola luxusný. 85%.(1.11.2014)

  • emma53
    ****

    Včera jsem se dívala na Problém s dráhou letu s Clintem a dnes na Denzla v Letu. Jasně z toho vyplynulo, že dnes musím dát vyšší hodnocení. Moje spokojenost byla určitě o level vyšší a důvodem bude jistě i daleko větší zkušenost režiséra Roberta Zemeckise. Hned od bezvadně vygradovanýho začátku mě to vtáhlo do děje a i přes delší stopáž (opravdu mohla být o něco kratší) si film udržel mou pozornost až do konce. Svou roli v tom hraje bezkonkurenčně stěžejní role Denzela, který dal své postavě a potažmu celému filmu podle mě tu správnou jiskru. Já byla spokojená až na ten konec, který výjimečně ráda překousnu. 85%(8.1.2013)

  • Matty
    ***

    Velké herecké sólo pro autenticky nadraného Denzela Washingtona. Zrežírované Robertem Zemeckisem tak, jako kdyby sám střízlivěl z (CGI) opojení. Nadčasový příběh o (ne)dobrovolných závislostech a nabývání ztraceného kontroly vypráví občas nesoustředěně a po celou dobu velmi pomalu, abychom pochopili každou sdělenou myšlenku, a téměř nedramaticky (napětí leteckého úvodu je například oslabováno druhou dějovou linií s Nicole). Zatímco první, akčnější polovina, slibující hrdinovu rychlou proměnu, je ještě slušně rytmizována střídáním scén tichých a scén podbarvených moderní hudbou, v té druhé vše splývá a naděje na změnu slábne. Poté, co ho nakopne letecká havárie, díky které doslova spadne nohama zpátky na zem, je Whip odhodlán udělat si v životě pořádek. Až nutnost čelit vlastním prohřeškům a vést bitvu, jejíž příčinu považuje za nesmyslnou, jeho odhodlání citelně oslabí. Whip sice udělal jeden hrdinský skutek, ale filmovým hrdinou hollywoodského střihu není. V detektivce by byl zároveň viníkem i vyšetřovatelem a tuto jeho vnitřní ambivalenci dokázal Washington bravurně vystihnout, ačkoli nedostal mnoho velkých dramatických momentů ani možnost odstínit postupnou proměnu postavy. Neprodělává kontinuální vývoj k lepšímu, a jako takový si ani nezaslouží soucit. Režisér se o něj zajímá bez patosu, bez empatie, jako kdyby šlo jen o objekt ke zkoumání, na jehož permanentní opilosti rozhodně není nic cool (takže žádné subjektivní záběry, žádné chlastací střihové sekvence s rockovou hudbou). SPOILER Pohledy zvenčí, kdy se svědkem vlastních činů stává také Whip samotný (televizní zpravodajství), si Zemeckis připravuje půdu pro závěrečné odhalení, komu (zřejmě) po celou dobu patřila vypravěčská perspektiva. Přesně jako upřímná zpověď napraveného hříšníka, pohrdajícího svým dřívějším já, film také působí. KONEC SPOILERU Let je ukázkovým „krizovým“ filmem. Trochu naivně, ale bez přehánění a nejlacinějších scenáristických kliček (ty přicházejí až na závěr) varuje před hledáním opory v drogách a alkoholu. Ač má snímek nakročeno k náboženskému poselství, vysvobozením nakonec není Bůh (nad jehož fanatickým následováním Let spíše pozvedává obočí), nýbrž celkem prostě a obyčejně rodina. Cynismus stranou, i takové filmy jsou dnes třeba. 70% Zajímavé komentáře: Marigold, imf, eye candy(21.2.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace