Reklama

Reklama

Zneklidňující vidina smrtící záplavy pronásleduje Noema (Russell Crowe) ve snách čím dál častěji. Tu i další podivná znamení mu pomůže rozluštit moudrý Metuzalém (Anthony Hopkins). Země se ocitla na kraji propasti, kam ji zavlekla lidská rasa. Nejvyšší se rozhodl pro kompletní restart v podobě gigantické potopy a pro obnovu člověčího druhu si vybral právě Noema a jeho početnou rodinu. A protože Noe ví, že zkáza přijde s vodou, začne stavět archu, obří loď, na níž by se on i jeho rodina zachránili. Během stavby se musí potýkat nejen s nedostatkem času, vlastními pochybami, obavami svých blízkých, ale i s otevřenou nenávistí soukmenovců v čele s krutým potomkem slavného bratrovraha Kaina (Ray Winstone). Kromě toho musí na plavbu přizvat i zástupce všech živočišných druhů, aby život na „nové" Zemi mohl být úplný. Největší katastrofa v dějinách planety v tu chvíli může začít. (Cinemart)

(více)

Videa (32)

Trailer 3

Recenze (1 359)

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Zajímavý pokus jít proti proudu: poslední dobou se točí filmy nemastně neslaně tak, aby vyhovovaly úplně všem, rating i pro miminka, myšlenka tak mělká nebo tak důkladně vysvětlená, že ji pochopí i ti méně bystří. Tady Aronofsky naopak jako by chtěl naštvat všechny. Biblický příběh, který celkem berou snad všechna náboženství a ateisti ho shovívavě tolerují, odvyprávěl tak, že nemohl být přijatelný snad pro nikoho, pro každého z trochu jiného důvodu. Zůstává divoký střih a zarputilost, ale... no, rozmluvte mi někdo, že je to jeho nejhorší film... ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Jsem opravdu rád, že je Aronofsky tak trošku blázen a Noeho nezpracoval konvenčním způsobem, jaký by si asi konzervativní křesťani přáli. Namísto toho nám naservíroval skoro až fantasy polo-schizofrenický příběh, volně inspirovaný biblí. Na řemeslnou stránku si stěžovat nemohu, náročná postprodukce je na filmu celkem dost znát, je to takové správně špinavé a zbytek zážitku dotváří celkem povedený vhodný soundtrack. Po příběhové stránce to už tak slavné není. Ačkoli se režisér vzepřel snahám přesného participování bible, některé sekvence zkrátka působí komicky. A proč to má sakra 130 minut čistýho času? Chápu, že některé dialogy ke smysluplnému příběhu museli ve střižně ponechat, ale tím pádem film ztrácí tempo a začne nudit. Líbilo se mi také rozpoložení hlavního hrdiny. A ačkoli film končí samozřejmě očekávaným způsobem, přece jenom to není podané úplně běžným způsobem...70% ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

NOE je ambiciózním projektem. Střetává se v něm studiový blockbuster zúročující trendy poslední dekády s autorským přístupem obsahujícím postupy známé z předchozích režisérových děl. Mísí se v něm několik žánrů, přičemž ten odpovídající biblické epice je určen pro sjednocení naplňovaných a/či podvracených vývojových vzorců. Vypráví mj. o vyprávění a jeho odlišných výkladech. Potíž je v tom, že i když jde v dílčích ohledech o pozoruhodné dílo, nefunguje jako celek a některé prvky jdou velmi obtížně dohromady._____ Aronofského poetika se projevuje u montážních sekvencí, které mají přemostit delší časový úsek, v subjektivizaci vyprávění důsledným užíváním nejprve hlediskových záběrů a později snových projekcí a při závěrečné konfrontaci, při které je zesilován efekt přestříháváním mezi několika ohnisky zájmu (na palubě a v podpalubí). Jeho rukopis se ale tře s požadavky na klasické hollywoodské vyprávění, protože selhává ve vytváření prostorových vztahů srozumitelných pro diváka a v profilaci postav, které jsou motivovány pouze s ohledem na potřeby vyprávění a na zdrojový text, nikoliv realisticky._____ Zdrojovým textem je míněn Starý i Nový zákon, protože nejde pouze o adaptaci příběhu o Noemově arše, nýbrž kombinaci hned několika biblických narativů (o vyhnání z Ráje, o Kainovi a Abelovi, o Sodomě a Gomoře, o Noemově arše...). Přitom z hlediska žánrového zařazení není Noe ani tak biblickou epikou, jako spíš ve své první polovině kombinací fantasy a katastrofického filmu a ve druhé postkapokalyptického díla a filmu o pomstě. A to zastřešeno rodinným dramatem. Činí přitom několik odvážných voleb, když u fantasy části rezignuje na prokreslení fikčního světa (jelikož ten si ve stávající podobě nezaslouží nic jiného než zkázu), v katastrofické pasáží na místo trikových atrakcí klade důraz na traumata přeživších jedinců a nenaplňuje vzorce postapo a revenge flicku, protože ty slouží pouze jako katalyzátory pro hodnotové střety protagonisty/antagonisty s druhými._____ Lomítko bylo použito záměrně, protože vyprávění strukturované podle proměňujících se cílů Noema z něj za polovinou z protagonisty učiní antagonistu. (Je tomu uzpůsoben i jeho vzhled a způsob inscenování v předkamerovém prostoru, v obou případech evokující krále Kaina, jenž byl jako záporák vykreslován předtím.) A z vyprávění naplňující a zesilující vzorce fantasy a katastrofického bijáku (na potopu dojde, na střet lidí s nadpozemskými bytostmi taktéž, a to najednou) se stane vyprávění o vyprávění (o orálně předávaných příbězích ovlivňujících lidské jednání podle toho, jak odlišně jsou každým interpretována)._____ Snímek se tak rozevře do široké interpretační šíře bavící svou podvratností (např. mnohými zmiňovaný kreacionistický komentář o vzniku Země, který je doplněn obrazy přitakávajícími evoluční teorii lidstva). Hřeší ale tím, že vypravěčská nejednoznačnost ústí do nezvykle dlouhého a nepatřičně působícího epilogu, ve kterém je vše zbytečně dovyprávěno a významové přesahy jsou sděleny explicitně ústy postav. NOE tak v posledních deseti minutách vyblil bibli, a to i s vaničkou (archou). () (méně) (více)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Komiksová předloha (od stejných autorů jako scénář) se mi líbila více především proto, že svět, v němž se celý příběh odehrává, je v ní mnohem zajímavější - je to vlastně klasická postapokalyptická krajina se zbytky různých měst, továren, vraky strojů a podobně. Ve filmu zůstalo jen u náznaků, ani Babylonská věž se do něj nedostala, a zajímalo by mě, co Aronofského s Handelem vedlo k tomu, aby se v adaptaci od vlastního původního díla tak odklonili. Jinak ale Noe není vyloženě špatný, ačkoliv pro mě Darren Aronofsky i nadále zůstává režisérem jednoho jediného výtečného filmu (ano, Fontány). Russelu Croweovi fanatická poloha velmi sedla. ()

LIVINGDEAD 

všechny recenze uživatele

Ach jo, to je tak, když se člověk na něco těší... Těšil jsem se na "Pompeii" - SRAČKA, těšil jsem se na "3D Godzillu" - NUDA, těšil jsem se na "Noah" - béčková píčovina... těšil jsem se na "V oku tornáda" , ale už mám obavy... Co se týče filmu NOAH, čekal jsem katastrofickou podívanou. Bohužel reklamované gigantické potopy trvaly asi 5 minut. Dalších 133 minut byly stupidní náboženské žvásty o tom, kdo je zlý a hodný... A grafika Kameňáků, to bylo něco příšerného, vyloženě béčkový film! A ke všemu hnusné, nesympatické herecké obsazení, prostě k poblití! ()

Galerie (275)

Zajímavosti (34)

  • Aby Russell Crowe (Noah) lépe zapadl do role, odmítl se během natáčení sprchovat a používat deodorant. (Duoscop)
  • Co se týče fyzického utrpení při natáčení filmů, považuje Russell Crowe (Noe) tento snímek za nejnáročnější. 36 filmovacích dnů, 12 hodin denně ve filmovém dešti. K tomu ještě dodal: „Filmová kapka deště není jako normální, je velká jak kráva, filmový déšť vás bolí.“ (sator)

Související novinky

Zemřel herec Mark Margolis

Zemřel herec Mark Margolis

04.08.2023

Ve věku třiaosmdesáti let zemřel ve čtvrtek v nemocnici Mount Sinai v New York City po krátké nemoci americký herec Mark Margolis, mnoha divákům známý především jako zlověstný don Hector Salamanca ze… (více)

Aronofsky si vybral svůj další film

Aronofsky si vybral svůj další film

16.04.2016

Darren Aronofsky (Fontána, Wrestler) nám naposledy představil biblické drama Noe a příští rok konečně uvidíme jeho další film. Jak se bude jmenovat? To zatím nevíme. V příběhu o mladém páru, jehož… (více)

Aronofsky a motorkář Tatum?

Aronofsky a motorkář Tatum?

15.09.2015

Loňský Noe sice rozdělil diváky na nadšené a trochu zmatené, nakonec ale vydělal 362 milionů dolarů, takže se dá považovat za úspěch. Co chystá režisér Darren Aronofsky (Fontána, Černá labuť) dál?… (více)

Emma Watson nepřítelem státu

Emma Watson nepřítelem státu

26.06.2015

„Hermiona" pokračuje v zajímavých kariérních rozhodnutích. V minulých letech zkusila Charlieho malá tajemství nebo Aronofskyho Noema, v nejbližší době ji pak uvidíme s psychologickém thrilleru… (více)

Reklama

Reklama