Režie:
Richard FranklinScénář:
Tom HollandKamera:
Dean CundeyHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Anthony Perkins, Vera Miles, Meg Tilly, Robert Loggia, Dennis Franz, Hugh Gillin, Tom Holland, Oz Perkins, Lee Garlington, Jill Carroll, George Dickerson (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Třiadvacet let poté, co byl Norman Bates uznán duševně chorým pachatelem dvojnásobné vraždy a zmizel za branami psychiatrického ústavu, byl lékaři uznán za vyléčeného a přes protesty některých lidí propuštěn. Kvůli snížení státního rozpočtu však Normana nečeká žádná "mezistanice", která by mu ulehčila návrat do normálního života a také není určen žádný sociální pracovník, který by ho občas navštívil. Norman se vrátí zpět do starého gotického domu nad Batesovým motelem a najde si práci v kuchyni blízkého motorestu jako umývač nádobí. Spřátelí se se sympatickou číšnicí Mary, která dokonce souhlasí, že se k němu nastěhuje. Jenže pak to začne znovu. Jeho dávno mrtvá "matka" mu začíná telefonovat a zanedlouho dojde k první vraždě. Není divu, Norman, který vypadá jako by se snažil žít v klidu, je neustále pronásledován sestrou své dávné oběti (pamatujete na slavnou vraždu ve sprše?) a navíc se dovídá, že jeho matka ve skutečnosti jeho matkou nebyla. Není divu, že se mu vrací znepokojivý pohled a mrtvých přibývá. Zda však vraždí Norman nebo někdo úplně jiný, to zdaleka není jediné překvapení, které vás v závěru filmu čeká. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (138)
Zamotaný príbeh plný zvratov dáva prvému filmu nový rozmer. Chudák Norman Bates sa z toho musel zblázniť a vy si musíte dávať pozor, aby ste sa nezbláznili tiež. Perkins je vynikajúci herec. Dokázal to v prvom Psychu i v iných filmoch, ale to jeho/Batesovo "moja mama" je neuveriteľne otravné. Režisér Franklin samozrejme nie je žiaden Hitchcock, no niektorými scénami pekne odkazuje na pôvodný film. Scenár poskytuje zaujímavé a nepredvídateľné momenty. Na konci síce vyrukuje s jednou zásadnou absurditou, no pred záverečnými titulkami z nej pekne vykľučkuje. Psycho 2 môžem odporučiť fanúšikovi prvého filmu- realistovi, ktorý nebude očakávať žiaden kultový opus podobný Hitchcockovmu dielu, ale rád sa opäť stretne s Normanovou chorou mysľou. ()
Hitchcock to síce nie je, ale keďže jednotka pre mňa nemá status kultového filmu, tak som nemal prehnané očakávania. Aj táto dvojka je slušný triler s omamujúcimi hudobnými vložkami a dusným napätím. Zvraty v deji sú zaujímavé, až nečakané, nikdy nevieme, kto skončí o pár minút s nožom v krku, až sa nakoniec dočkáme slušného šoku. Len netreba vopred čítať obsah. ()
Nič nemohli tvorcovia pokračovania slávneho predchodcu urobiť lepšie, ako v úvode doslova citovať hádam najslávnejšiu i najparodovanejšiu vraždu vo filme: totiž tú sprchovú zo slávneho Psycha. To, čo nasleduje po nej, varí síce z riedkej, zato však sýtofarebnej kašičky. Norman Bates sa vracia domov. Súd rozhodol, že po dlhoročnom pobyte v blázinci je zase v normále. Vďaka duševnej chorobe v čase vraždenia, nie je trestnoprávne zodpovedný, a tak podklady k Normanovmu prepusteniu vypracúva psychiater. Nie všetci sú z jeho návratu nadšení. Pár z nich, vedený pomstou, Normanovi návrat riadne "osladí", v snahe vyvolať u prepustenca opäť psychoticko-schizofrénno vraždiaci stav. Nuž, a ako to všetko dopadne, je celkom zábavné sledovať. Žiaden skvost to nie je. Zároveň nejde ani o lacnú prehru. Vzhľadom na vymedzenie sa k nedostižnej Hitchcockovej psycho jazde, ide o vcelku slušné pokračovanie. ()
Norman se vrací po dvou desetiletí zpátky domů, prý je normální, což je,ale jen chvilku. A ještě když mu někdo záměrně pomáhá, aby se ještě víc zmagořil. Jo když pouští mnohonásobného vraha na svobodu nevěstí to nic dobrého. Film je plný zvratů a nečekaných překvapení, má to příjemnou atmosféru, kdy mužem vidět jak se Norman mění v pořádného šílence, jenže když mu to radí matka...., důstojné pokračování. ()
K Psychu originál hľadám slová odkedy som ho prvýkrát videl a stále neprichádzajú. K "dvojke" je to už o čosi ľahšie... V každom smere skôr milo nostalgické ako strašidelné, niektoré zábery a momenty však za to naozaj stoja. Anthony Perkins proste má miesto v mojom priečne-pruhovanom svale s funkciou hladkého a ja si ho vždy rád pozriem, v hocičom. Nôž cez ústa, telo s nožom na schodisko, Tony za klavírom s Moonlight sonátou od Ludviga van... a namojdušu perfektný záver, u mňa to pod štyresu jednoducho nejde! 75% ()
Reklama