Režie:
Harmony KorineScénář:
Harmony KorineKamera:
Benoît DebieHrají:
James Franco, Selena Gomez, Vanessa Hudgens, Ashley Benson, Rachel Korine, Heather Morris, Ash Lendzion, Lauren Vera, Justin Wheelon, Rod Grant, Josh Randall (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Čtyři sexy středoškolačky se rozhodnou vyloupit fast food, aby měly peníze na krátkou jarní dovolenou. Jenže to je jenom začátek… Při oslavách v motelovém pokoji se zábava zvrhne a překročí zákonnou hranici. Dívky jsou zatčené a stanou před soudem… pouze v bikinách se ocitnou v soudní síni, kde za ně překvapivě zaplatí kauci nechvalně proslulý místní gangster Alien (James Franco). Alien vezme dívky pod svá křídla a začíná ta nejdivočejší jarní jízda, co pamatují. Na oko drsný Alien má i citlivou stránku, a tak si ho mladé školačky zamilují a vydávají se společně na prázdniny, o kterých se žádné z nich ani nezdálo. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (577)
Scenár je dosť neohrabaný a skôr by sa filmu hodila forma flashbackov. Totižto vždy, keď sa má príbeh pohnúť z jednej videoklipovej sekvencie do druhej, začína to drhnúť. Výnimočne mi je to ale úplne jedno, lebo pri Spring Breakers vôbec neide o to, O ČOM to je, ale AKO je to nakrútené! Tá dusná snová atmosféra je neopakovateľná a niečo podobné som nevidel od... asi od indie drám ako Virgin Suicides, či Dandelion. Obsah totálne nepodstatný, forma neskutočná! ()
Film o lásce a anarchii. V uvozovkách a v barvách Skittles. Korine unikátním způsobem mixuje brakovou zápletku a hyperstylizovanou MTV/ R&B /YouTube estetiku s „tekoucí“ formou vyprávění, jakou měl například Strom života. Neměnný, hypnotizující rytmus typu trance hudby, neustálé opakování replik (ve stylu novel Chucka Palahniuka) a recyklování záběrů (případně způsobů jejich komponování), vede k dramaturgickému zploštění všech scén na stejnou úroveň. Podobně jako hrdinky k ničemu nesměřují, protože žijí svou permanentní dovolenou, ani film negraduje (scény, kde bychom větší akčnost čekali, jsou naopak natočené naprosto nezaujatě – viz například v jednom záběru, přes dvě skla snímané přepadení bistra). Mnohé se nezmění ani s příchodem Aliena, neboť z gangsteřiny se vyklube stejně repetitivně činnost jako cokoli jiného. Není důležité, KDY se co stalo a stane. film nás od konstrukce koherentní fabule skákáním po časové ose tam a zpět spíše odrazuje. Důležité, je že se něco děje právě teď. Ve stavu přesycenosti audiovizuálními podněty jsme udržováni neustále. Realita a hra, vysoké a nízké, záběry syrové a záběry lyrické, vše splývá v jedno. Zřejmě jde o snahu napodobit způsob, jakým své okolí zakoušejí hrdinky a Alien, jehož hledisko film v druhé polovině načas přejímá. Návrat Faith a Cotty do reality je naopak snímán vcelku realisticky, bez vizuálních ozvláštnění vytvářejících dojem nekončícího tripu, kdy se barvy zdají být výraznější a pohyb zpomalený. Dalším subjektivizujícím prvkem je voice-over (hovory domů) sestávající z vět, které příkře konstrastují s tím, co vidíme. Skutečně si dnešní mládež takhle představuje ráj? Korineho zběsilá postmoderní koláž je v tomhle stejně neurčitá jako ve svém postoji k protagonistkám, představujícím v lyžařských maskách s jednorožci, v bikinách a s kalašnikovy jakousi zkomercionalizovanou verzi Pussy Riot. Nejde jim ovšem o věci politické (namísto poslechu přednášky o občanských právech kreslí faly) ani genderové (nijak se nebrání tomu, že si z nich Alien dělá další své „shits“). Chtějí ničit pouze proto, že v trvanlivějších hodnotách nevidí smysl. Není pochyb, že bychom jimi měli opovrhovat, jenomže ono je to natočené tak svůdně… 80% Zajímavé komentáře: JFL, MA.KI, OldaVagner, IZFNP ()
Nesúdim Korineho úmysel, pointu a ani cieľ čo chcel vlastne týmto povedať. Téma ma totiž nenadchla a vôbec nezaujala, nie som priaznivcom takýchto klipových beach girls ožran parties, hoci aj s peknými babami a super kamerou. Pokiaľ aj bol dobrý úmysel, forma išla teda úplne mimo mňa. V prvej polovici mi od zívania už nešla ani zatvoriť sánka, normálne som pomaly začínal prehodnocovať svoj vzťah k uťahanej patlanici - Solaris (2002), ktorú som až doteraz považoval za vrchol filmovej nudy. V tej druhej sa však čo-to zlepšilo a nudu vo veľkej miere zahnala aspoň groteskná iracionálnosť snímku. Aby som nebol len zlý, film mal aj pár pozitív, a to hlavne pekné vytŕčajúce sa baby, super srandovné dievčenské ružové kukly na hlavu, Francove zuby a v neposlednom rade aj podarenú smiešnu rambo akciu na záver, pri ktorej by bledol závisťou aj Terminátor. To, že to s americkou mládežou nevyzerá ružovo predsa už dávno vieme, nehovoriac o ich mizernom postoji k vlastnej rodine. Američania si to uvedomujú veľmi dobre, pričom žiaľ na nejaké riešenie v tomto smere je už asi neskoro. 30/100 ()
Divný, divný, divný... Jo, čekala jsem film o zlobivých holkách, ale tohle mělo bohužel nulovou zápletku a ŽÁDNÝ příběh. Přišlo mi, jakoby někdo natočil celý příběh a režisér to pak celé prostříhal a co z toho zbylo, jsou Spring Brekaers. To, že bude celej film sex, drogy a zbraně, bylo už trošku nudné. Ačkoli věřim, že to takhle někde funguje a věřim i tomu, že gangsteři si myslej, že jim patřej ulice. Ani James Franco tomu nepomohl, jako gangster na mě nepůsobil zrovna tvrďácky, i když se asi snažil do role ponořit. Víceméně se ve filmu nemluvilo a když už jo, tak to byly opravdu trapné a oplzlé dialogy. A konec? Absurdní. Ze soucitu dávám minobod za Ashley Benson a Selenu Gomez, které mám ráda a minibod za historku o kuřátkách. Velká slabota. ()
Důkaz, že dnes lze překvapit i s Generací MTV, která se tváří tak, že pokud nemáte Lamborghini, tak se k Vám nebudou znát (a vy nikdy neochutnáte to všechno, co si schovávají pod těmi maličkými plavkami). V první chvíli mě napadlo, že ten člověk chtěl natočit psycho ala Jen Bůh odpouští s artovým fetišem a dlouhými záběry s naprosto nečekanou hudbou, ale tohle mělo v sobě mnohem víc. Očekávání je svinstvo. Já to furt říkám a ... Everytime od Britney Spears už pro mě nebude jako dřív:). ()
Galerie (102)
Zajímavosti (22)
- Scenár k filmu bol napísaný za 10 dní. (Sufferer)
- Vanessa Hudgens sa kvôli filmu nechcela dať odfarbiť na blond, nosila iba parochňu. (Chinese Ashio)
- Režisérov zámer bol vytvoriť mix hudobného videoklipu Britney Spears a filmu à la Gaspar Noé. (Real Tom Hardy)
Reklama