poster

Příliš mladá noc

  • Slovensko

    Príliš mladá noc

  • Velká Británie

    A Night Too Young

Drama

Česko / Slovinsko, 2012, 58 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jansen
    ***

    Příliš mladá noc je sice v rámci české kinematografie nadprůměrný film, ale pořád si myslím, že bez jeho zhlédnutí lze celkem obstojně žít. V krajním případě by se o něm dokonce dalo říct, že je naprosto zbytečný. Absolvent FAMU Olmo Omerzu sice prokázal snahu vymanit se ze zaběhnutého nicneříkajícího formátu, který český film poslední dobou sužuje, ale svoji invenci nedokázal plně ukočírovat a přetavit do koherentního celku. Jedná se v podstatě o situační komedie odehrávající se v jednom ze sídlištních bytů. Povolná dvacítka (Natálie Řehořová) si do bytu přivede dva starší muže, dále se v bytě ocitají dva dvanáctiletí kluci a jeden policista a absurdní drama může začít. Omerzu rámuje děj v bytě docela působivými celky na sídlištní krajinu, jejichž smysl mi však v nastoleném konceptu a i vzhledem k dění v bytě plně nedochází. Samotná etuda v bytě, jíž dominuje Řehořová, si sice uchovává určitou úroveň, ale v podstatě se v ní nenajde nic, co by utkvělo v paměti. Mohlo by se nabízet přirovnání ke Kieslowkiho Dekalogu – děj se odehrává na sídlišti, lze rozeznávat určitý morální kontext (nesesmilníš?) -, ale ladění Příliš mladé noci mi přijde převážně komediální bez snahy o nějaký závažnější morální přesah. [LFŠ 2012](30.7.2012)

  • Tom_Lachtan
    ***

    Divný lidi v divnym městě, jejich motivace, vztahy a historii nezná nejspíš ani autor scénáře a do toho dva dvanáctiletí kluci, kteří to vše pozorují... Mňo... Předpokládám, že bengálští tygři jsou indy mořeni nějakým vysoce sofistikovaným způsobem, k moření diváka nejspíš stačí film, který pořád křičí "jsem art! Jsem ART!! JSEM ART!!!," tenhle má naštěstí tu výhodu, že je alespoň zajímavý, má zajímavou ženskou postavu a hlavně trvá jenom hodinu, takže stále zůstává relativně zábavným, místo aby sklouzl do přílišně natahovaného bahna nudy a ničeho. Ovšem za neexistenci začátku a pořádného konce bych tvůrce lámal v kole pro obveselení veřejnosti.(1.3.2014)

  • troufalka
    ***

    Výdobytkem dnešní doby je točit dramata bez dramtického náboje. Pak se díváme hodinu na film a po jeho skončení se ptáme, o čem to vlastně bylo. A po roce zapomeneme, že jsme ho kdy viděli ...(6.1.2017)

  • mchnk
    **

    Nic v ničem vyúsťující do nicoty. Snaha o něco zvláštního končí více než prazvláštně. Hra na to, kdo zůstane, kdo odejde, a komu nakonec ta Veronika dá. Absence rodinného pocitu ? Naplňování tužeb promiskuitní slečny ? Já osobně nevím. Z počátečního, podivného dialogu obou chlapců lze poznat, že o sexualitě již ví svoje. A co si z bytu odnesli ? Maximálně svoje boby. Námět vznikl nejspíše někdy přes jednu nudnou neděli, hudba nula, herci nula, alternativa nula a kamera ? S tímto příjmením bych se styděl něco takového natočit. Jedno plus v tom vidím. Štěstí je, že se tvůrci do toho nesnažili zapojit i humor, i když musím přiznat, že při akci " měšťák v ložnici" jsem se upřímně zasmál. Jestli to byl účel nelze z filmu pochopit, jako pro mně nelze pochopit, proč byl film zpracován celovečerně, krátkometrážní pojetí celé této podivné noci, by bohatě stačilo a ve finále by to možná bylo i mnohem lepší. Tak prázdný film jsem již dlouho neviděl. Dvě za snahu o něco, ale o co vlastně ?(1.2.2014)

  • Vančura
    ****

    Už trailer mě kdysi nadchnul natolik, že jsem zahořel film vidět. Pak jsem na to zapomněl a zhlédnul ho až po dvou letech v telce, což mu na působivosti nijak neubralo, spíše naopak - kdo ví, ale možná je to skutečně film, který se na velké plátno moc nehodí. Svou komorností a rafinovaným minimalismem jde po cestě, která nechce ohromovat osvědčenými triky zkušenějších filmařů. Přesto je to cesta naprosto suverénní - při sledování jsem ani na moment nepochyboval, že autor naprosto přesně ví, co chce sdělit a neomylně za tím jde, což na mě udělalo hluboký dojem. Ten byl dále umocněn celkovým tajemným odérem, jímž je celý film prostoupen - jednoduchý příběh vzbuzuje více otázek než odpovědí, vše nechává nedořečené, skryté, vícevýznamové a fragmentární - jako bychom sledovali pouze jednu sedminu z ledovce plujícího na vodě, a zbytek pod hladinou zůstával našim očím skryt. O sledovaných postavách téměř nic nevíme, film plyne zdánlivě odnikud nikam, korunován dvěma zneklidňujícími obrazy rodícího se požáru, závěr zůstává otevřený stejně jako počátek. Snad právě proto je PŘÍLIŠ MLADÁ NOC tak vzrušující podívanou - předkládané obrazy jsou ve své vágnosti otevřeny bohatým možnostem interpretace, jež klade velké nároky na diváckou zkušenost, pozornost a bezpředsudečnost. Bylo by se například možné ptát, zda je náhoda, že se představitelé dětských rolí podobali svým dospělým protějškům, nebo zda je rovněž náhoda, že je film dějově zasazen do noci po Silvestru, kdy se rituálně loučíme s jedním časovým úsekem a vítáme druhý. Už chápete, proč jsem psal, že nepochybuji o tom, že autor dobře věděl, jak a proč zde co dělá? Naprosto vše v tomto filmu zde má své místo, vše je nesmírně promyšlené a důkladně prokomponované s ostatními prvky v nedělitelnou jednotu. Proto ani nevěřím tomu, že by bylo možné tento - již tak krátký! - film ještě nějak zkrátit, jak by si přáli někteří nespokojení autoři ostatních komentářů. Toto je film pro diváky ochotné u filmu přemýšlet a aktivně se podílet na dotváření celkového tvaru filmové percepce, kterou tato neobyčejná podívaná skýtá. "Normální divák" uvyklý pasivně konzumovat předkládaný děj s vypnutým mozkem a očekávající obvyklou míru sexuální explicitnosti, situačního humoru a vypointovaných vtipných hlášek zde musí být logicky zklamán - nic z toho zde nenajdete, protože toto je na české poměry zcela mimořádný film, který je po mém soudu zcela nedoceněný. A který mě zcela pohltil, nadchnul a neuvěřitelně zaujal. Snad je to tím, že autor je můj vrstevník - možná i proto mi jeho film tolik sednul a oslovil. Nevybavuji si český film z posledních let, při jehož sledování bych měl tak intenzivní pocit zázračného talentu. (Mimochodem nádherná kamera a hudba!).(1.2.2014)

  • - Byt, ve kterém se většina snímku odehrává, tvůrci postavili ve studiu a aby byla atmosféra co nejreálnější, použili světlo pouze z reálných svítidel, které se používají v bytě, takže dosáhli autentické „panelákové“ atmosféry. (Zdroj: CinemArt)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace