Režie:
Michael BayKamera:
Ben SeresinHudba:
Steve JablonskyHrají:
Mark Wahlberg, Dwayne Johnson, Ed Harris, Rebel Wilson, Tony Shalhoub, Anthony Mackie, Rob Corddry, Tony Plana, Bar Paly, Jeff Chase, Ken Jeong, Kurt Angle (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Cvičitel ve fitness studiu, Daniel Lugo, touží po velkých penězích. Poté, co navštíví motivační kurz jakéhosi Asiata, je rozhodnut pro to, aby zbohatl, udělat cokoliv. Ve fitness studiu se setkává s různými bohatými lidmi, a tak se rozhodne jednoho z nich, milionáře Victora Kershawa, unést. Ke svému plánu si najde i společníky. Jedním z nich je jeho kolega, cvičitel z klubu, Adrian Doorbal. Druhým je zákazník studia a bývalý, propuštěný vězeň, Paul Doyle. Skupina skutečně po několika nezdařených pokusech Kershawa unese. Násilníci ho mučí a Lugo je přesvědčený, že donutí Kershawa podepsat převod svého majetku na své mučitele. Po několika dnech, kdy je Kershaw vystaven skutečně tvrdému mučení, se Lugovi podaří donutit oběť převod majetku podepsat. K tomu, aby byl převod platný, však potřebují i notáře. Tím je shodou náhod majitel fitness studia. Daniel ho přemluví, a on skutečně převod posvětí a svým podpisem stvrdí. Lugo a jeho kumpáni se teď potřebují zbavit Kershawa. Muže se pokusí zabít několika různými způsoby. Kershaw však vše doslova zázrakem přežije a nakonec se po dlouhém mučení a věznění dostává do nemocnice. Přivolaní policisté mu nevěří, že byl mučen a že se mu skupina násilníků pokusila vzít život. Kershaw dá na radu soukromého detektiva, kterého si najal, a z nemocnice prchne. Je to právě včas. Jeho tyrani se ho pokoušejí v nemocnici znovu zabít. Kershaw pověřuje případem soukromého detektiva, Eda DuBoise. Ten o případu skutečně sežene dostatek důkazů a uvědomí policejního ředitele. To už však povedené trojici násilníků docházejí Kershawovy peníze. Proto trojice unese krále místního pornoprůmyslu i s jeho přítelkyní a chce z něj dostat majetek podobným způsobem, jako to udělali u Kershawa... (TV Prima)
(více)Videa (30)
Recenze (1 322)
Tony Scott je na pravdě Boží a tak je trůn pro krále sexy filtrované filmařiny opět k dispozici jedinému člověku. Že Michael Bay potvrdí svůj status zrovna konverzační krimi komedií, jsem nečekal ani v tom nejplechovějším snu, což jde na vrub hlavně skvěle absurdnímu scénáři, výborným hercům a režisérově evidentní chuti natočit si zase jen tak něco pro vlastní zábavu, takže rozhodně nejlepší bayovina od... no, od Skály. ()
Všechny potenciální odrazové můstky k něčemu chytřejšímu a satiričtějšímu zabíjí fakt, že na režijní sesli sedí Michael Bay. Tvůrce s mentalitou, vkusem a etickým rozhledem desetiletého školáka. Pain and Gain je ztělesněním toho, co se mi na filmech hnusí. Zesympatičťování ubohých záporných postav, zlíbezňování násilí, cílení na první signální, primitivní humor. Argument, že je film ve skutečnosti kritickou výpovědí o hloupých, primitivních a povrchních postavách, je jen lacinou výmluvou, kterou si lidé sami před sebou mohou obhájit smutný fakt, že jim veškerá ta tupá tělesnost, fóry na účet tlustých lidí / gayů / přistěhovalců, glorifikace násilí atd. přijdou opravdu cool. Stejně jako Bayovi. ()
I stalo se, že Bay vyplul ze svých obvyklých lehce zatuchlých zátok plných robotických nesmyslů a stvořil cosi vtipného, žel Velké želvě A'Tuin, v některých svých oblíbených zátokách asi stále staví z písku falická sousoší, protože tenhle film mohl být dobrý, kdyby mu hrůzyplně nezavazelo pár věcí, třebas délka, zkrátit o půl hodinu by pomohlo snad všemu, stejně jako přidání nějaké alespoň trošku sympatické postavy (ačkoli, pravda, kde ji v tomhle námětu vzít), dále se zbavit hroznejch, ale trýznivě, mučivě hroznejch vnitřních promluv jednotlivejch postav a stejně tak i naprosto nepraktického flash forwardu (či jak se tomu nadává). I když je absurdita skvostná, někdy ani ona nestačí. [ Viděno v příjemné společnosti vezdejší na Filmové noci čsfd II. ] ()
Absurdní je rozhodně to správné slovo charakterizující tento film. Přesto i v té vší absurditě nepůsobí Pot a krev jako fantasmagorie, je to hollywoodsky "zdeformované", ale vzbuzuje to dojem, že někde skutečně podobný párek vychytralých maníků z posilovny existuje. Film se místy poměrně vleče, 130 minut je určitě přes míru, ale přirozeně vsazené a svou stupiditou až geniálně vtipné momenty dokáže nabídnout v každé fázi. Bay určitě udělal krok správným směrem, jeho smysl pro vizuál se zde neztratil a být zde aspoň o procento více vtipů, mluvil bych o zdařilé konkurenci bratrům Coenům. Paradoxně je to právě pozůstatek snahy držet se reálných událostí (popř. důraz na krimi linii), které filmu zabraňují stát se více nezapomenutelnou ujetostí. Závěrečnou pochvalu věnuju Wahlbergovi, neboť bez jeho přesvědčivého rozčilování se by řada scén byla polovičních. 7/10 ()
V souvislosti s Potem a krví se často mluví o černočerném humoru a šílené zábavě. Ničeho takového jsem si ale nevšiml, a to mám prosím černý humor rád a byl jsem docela zvědavý, jak Michael Bay natočí příběh o lidech, kteří posilovali všechno kromě mozku, jako stvořený pro bratry Coeny. Což o to, natočil ho dobře, má jeho styl a šmrnc, jenže jediná postava v něm mi nebyla sympatická, humor byl stále na jedno brdo, jediný světlý bod více než dvouhodinové podívané Ed Harris moc prostoru nedostal... Cítil jsem se zkrátka dost nepatřičně, když se na obrazovce dělo něco, čemu jsem se podle všeho měl smát, ale nesmál jsem se. Nejhorší film Michaela Baye. ()
Galerie (208)
Zajímavosti (70)
- Daniel Lugo (Mark Wahlberg) jazdi na aute Pontiac Fiero Formula 1988. (sWONDER)
- Severoamerické tržby byly 49,9 milionu amerických dolarů, celosvětové pak 87,3 mil. (NIRO)
- Filmovanie snímky prebiehalo na autentických miestach v americkom meste Miami. (MikaelSVK)
Reklama