Reklama

Reklama

Frankensteinova armáda

(festivalový název)
  • Nizozemsko Frankenstein's Army
Trailer

Obsahy(1)

Ruští vojáci objeví tajnou nacistickou laboratoř, kde doktor Viktor experimentoval s výrobou supervojáků - Frankensteinů. Poslední Hitlerův zoufalý trik, jak uniknout porážce. (Tasartir)

Videa (1)

Trailer

Recenze (189)

Psema 

všechny recenze uživatele

Splněný sen fanouška Wolfensteina. Bohužel i s přebraným konceptem first-person střílečky, ke které vám nikdo nedá ovladač. A já hry radši hraju, než aby na ně koukal. Echt když má dnes většina z nich i drtivě lepší dialogy, které tu slouží jenom jako nutná vycpávka před dalším útokem designově vymazlených monster. I fanouškovské polo-amatérské béčko by mělo mít úroveň... a zvuk, z něhož se neroztéká mozek bolestí. ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Námet ako s béčkovej PC hry, ale príbeh celkom dokáže zaujať. Dobová atmosféra sa podarila, námet fakt nie je zlý, dokonca aj nejaká napätie tu je, ale postavy sú strašne nudné, nevýrazne a rovnako aj zle obsadené (malé plus za Karla Rodena). Masky a kostýmy sa podarili a krvi je tu dosť, takže je na čo pozerať. Inak fajn horor, film ma celkom svižné tempo, takže moc nenudí. 55% - 3* ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

"Frankenstein's Army" je ryze konceptuální film, ba dokonce concept art film. Celý projekt totiž stojí na ulítlých designech Richarda Raaphorsta, které kombinují ikonografii druhé světové války s frankensteinovským mýtem, japonským body hororem, kyberpunkem i eroguro estetikou. Z výsledného díla je bohužel zoufale cítit, že Raaphorst sice dokáže vytvářet bizarně nápadité návrhy pro výpravu, masky a efekty, ale nepobral vůbec žádné scenáristické, dramaturgické ani režijní dovednosti. Permanentně to zpřítomňuje forma found footage, která zde není užita koncepčně, nápaditě, ba ani coby ryze formalistická manýra, ale slouží k ospravedlňování tvůrčí bezradnosti. Kdykoli autoři nevěděli, jak dostat postavy z bodu A do bodu B, tak je tam prostě teleportují tím, že se na oko vypne kamera. Podobně má formát maskovat i fakt, že zdejší monstra jsou veskrze neschopná, který by v klasickém rozzáběrování byl až příliš očividný. Celkový koncept - found footage film o vyšinutém vnukovi legendárního doktora Frankensteina, který na sklonku války vyrábí z těl nacistů a rudoarmějců groteskní biomechanická monstra - navíc představuje alfu a omegu celého díla, protože se stává nejen výchozím bodem vyprávění, ale také představuje ultimativní alibi. Na veškeré scenáristické nedotaženosti, vnitřní nelogičnosti, historické neadekvátnosti i samotný fakt, že zde všechny postavy bez ohledu na národnost mluví anglicky lze prostě říci, že hledat jakýkoli smysl v za vlasy přitaženém filmu s daným konceptem je neadekvátní. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Ten Karel se nám snad zbláznil.. Věřím, že druhá půle některým umožnila navléct na penis rudou pásku s hákovým křížem, aniž by sjela a nějaký katalog Raaphorstových monster by bylo zajímavé pokoukáníčko, nicméně zvolený koncept found footage ani v nejmenším nedokázal zamaskovat bezradnost na dramaturgickém i režijním poli. I když mávnu rukou nad babylonským zmatením jazyků, není to nic jiného než Obscure Shit, comrades.. ()

Mi Nü-Chai 

všechny recenze uživatele

Jedna hvězda dolů za found footage formát, který nenávidím až za hrob, zejména proto, že mi dost snižuje šanci na plátně něco vidět, což je u filmu troška problém. První téměř hodina byla v tomto směru vyloženě otravná, pak to dostalo švih ala Bioshock a nebezpečnou symboliku navrch. Dmitrij = kamera = divák, Viktor = Adolf, mechanizace, dehumanizace, náckové jako kolečko v bizarním stroji, léčba řezem, svět po smrti boha, kde vládne chaos, zmar a rozklad, všechno dobrý, ale... found footage. But still better a nazi love story than Lída Baarová. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (5)

  • Viktor (Karel Roden) v poslední třetině filmu zdůrazňuje, že každý z jeho výtvorů musí jíst. Jen těžko by ale mohl jíst muž-vrtulník, chodící sud, nebo třeba monstrum se čtyřma očima bez pusy. (ROASTER)
  • Přibližně ve 20. minutě, kdy jdou hrdinové na první příšeru, je možné všimnout si, že jeden z vojáků - přímo proti kameře - má v ruce pušku Dragunov. Ta však v době, do které je snímek situován, neexistovala. (grovik.net)
  • Scéna na konci filmu s visícími mrtvolami se natáčela v hornickém muzeu Landek Park v Ostravě. Ve skutečnosti se jedná o řetízkovou šatnu pro horníky. (Fight_back)

Reklama

Reklama