Reklama

Reklama

Tanec mezi střepinami

  • Slovensko Tanec medzi črepinami (více)
Trailer

Obsahy(1)

Dramatický příběh o lidském bytí, lásce, vzletech a pádech v strhujícím a fascinujícím tanci života mezi střepinami.  Režisér Marek Ťapák svým filmem volně navazuje na silné tradice hudebně-tanečních filmů, které v minulosti vytvářeli legendární slovenští filmaři, a promítá je do nově zpracované aktuální podoby. Příběh je postaven na představách hlavního hrdiny, vynořujících se z hloubi paměti, který prožívá své silné životní situace a zážitky prostřednictví tance, podmanivé hudby, něhy a síly básnického slova. Jeho putování je poskládané z jednotlivých střepin života, které spolu vytváří fascinující mozaiku obrazů, pohybujících se v čase a prostoru. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (50)

prometea 

všechny recenze uživatele

Egocentrický epos na tému „mám sa rád“ môže pristať tak Dolanovi, no rozhodne nie odžitému Ťapákovi. Mnohé by uľahčil keby upustil od obsadenia seba samého do hlavnej úlohy, hoci je nám všetkým jasné, že touto postavou bol on sám. To, že je ťažkopádny, nezachráni ani každodenné športovanie, svalnaté ramená , či výpredajové botasky, ktoré mali byť uzáverovým kameňom kašičky z moderna a dejín. Neboli. Kvázi lyrické monológy / dialógy sú lacné (a nie, neobháji to ani Hevierov podpis), o existencii samotného scenára som v istých chvíľach pochybovala a dramatický oblúk sa ladne vyhol celému filmu. Okrem toho, že Ťapák vykradol snáď všetky tanečné filmy, na ktoré mi kedy padol zrak, nezabudol dokonca ani na Gladiátora, či The Wall. Kamera, svietenie a strih by sa poľahky vyškriabali ďaleko nad priemer, keby neboli v tanečnom filme. Riešiť vystúpenia cez detaily a strihy zabilo akúkoľvek dynamiku, ktorá v nich bola. Navyše, choreografiám zväčša chýbali emócie, zvlášť muži pôsobili častokrát komicky (ani nespomínajúc action – man Ťapáka v generálskom a jeho zelené víly). Škoda - ďalší slovenský projekt, ktorý mohol mať na viac. ()

insurgentes 

všechny recenze uživatele

Nepovažuji zrovna za ohleduplné vůči divákovi, když se zcela rezignuje na jakoukoli dějovou linii. Na to zkrátka nevzniká nárok nikdy, a to ani v případě, že vzniklé vzduchoprázdno se vyplní docela hezkými tanečky, dobrou hudbou, silnými pohledy hlavního protagonisty a několika dalšími celkem zdařilými záběry. Je to trochu málo: vždyť film disponuje obrovským sdělovacím potenciálem a nadto stojí příliš velkou hromadu peněz, než aby se v něm někdo jen exhiboval a dohromady nic nesdělil. Občasná zpomalení a kontemplace ve filmu byly vyplněny sice krásně předneseným, ale veskrze prázdným žvaněním, takže tady se to taky nezachránilo, a celé to na mě dělá dojem, že myšlenka tam nebyla, protože jaksi vůbec žádná myšlenka nebyla okolo, když tento film vznikal. Byl jen silný dojem, že myšlenka by měla být, a silná. Jinak mi přišlo celkem milé, že někdo v dnešní době má koule čerpat z nějaké takové lidové tvořivosti, nebo lépe řečeno z lidového umění, a přitom výsledek působí vcelku přijatelně. Pak mi ale bylo řečeno, že Ťapák právě na toto potáhl prachy z jakéhosi eurofondu, no a celý obdiv byl rázem pryč. Pro mě osobně je vrcholem filmu scéna v baru, při které mi i drobátko běhal mráz po zádech (ta je asi v půlce filmu), a když se na to dívám zpětně, mohl jsem hned po ní z kina odejít, o nic dalšího bych nepřišel, a možná celkový dojem by byl ještě o něco vyšší. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

,,Môj pohyb je často potácaním. Môj pohyb je kľučkovaním a prepletaním sa medzi cudzími telami... Občas stojím, občas letím, občas padám." Malý náznak príbehu i filozofických myšlienok zostáva vo filme naozaj iba náznakom. Snímka stojí predovšetkým na zaujímavom filmovom experimente vyjadriť epizódky z ľudského života prostredníctvom hudby a tancom (nielen) v ľudovom štýle. Veľmi dôstojné nadviazanie Mareka Ťapáka na filmovú tradíciu svojho otca, nielen v podobe folklóru, ale i jeho nastupujúcich modrných variácií. Ohromujúce dielo z krásnej slovenskej prírody, ktoré obdarujú plným počtom hviezd viacmenej len skalní fanúšikovia folklóru, ale napriek tomu aj ako štvorhviezdičkový hodnotiteľ musím uznať, že 66% je hlboko podhodnotený výsledok. Štýlový nekovnenčný kúsok, ktorý myslím v budúcnosti pokojne môže byť označený za klenot slovenského filmu 10. rokov 21. storočia. (85%) (Filmová výzva 2018 - troufalka) ()

Hedka 

všechny recenze uživatele

Netradičný pokus pána Ťapáka urobiť niečo nové a originálne na koreňoch slovenského folklóru. Zaujímavé a umelecky prevažne dobre stvárnené, ale autor mohol ešte viac popremýšľať nad samotnou koncepciou a scenárom. Je to podľa mňa veľmi nesúrodé, taký zlepenec...Priznám sa, že dávam prednosť tradičnému folklóru. Tradičný pohľad nemusí byť vždy zastaralý, či nostalgický - práve naopak. Je rokmi overený, plný ľudovej múdrosti. Je to výnimočná hodnota, dedičstvo našich predkov, na ktoré by sme mali byť hrdí. Dávam tri. V niečom nadpriemerné, v niečom takmer odpad.... ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Tanec medzi črepinami je experimentálny film. Tvári sa ako muzikál, lenže v ňom buď hudobné vsuvky doplňujú dej, alebo ho posúvajú ďalej. V tomto filme sú iba vyjadrením pocitov hlavného hrdinu. Všetky tanečné a hudobné scény sú takmer geniálne, výborne som sa pri nich bavil, lenže oveľa radšej by som ich videl na divadelnom javisku, kde by som sa na ne dokázal pozerať aj štyri hodiny. Takto je Tanec výborný v sekvenciách, ale ako celok nemôže bez poriadneho deja fungovať. Tých 70 minút čistého času ma jeho absencia dosť iritovala a aj napriek tomu, že ma bavili do detailu naaranžované tance a výborná rytmická ľudová hudba, začal som sa časom nudiť. Každopádne veľmi originálny a odvážny projekt, ktorý si zaslúži v našich končinách uznanie a pozornosť. Škoda len, že médium nebolo zvolené asi to najsprávnejšie. Ale aspoň máme možnosť vidieť v kinách niečo diametrálne odlišné nielen od komercie, ale aj od klubovej ponuky. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (5)

  • Projekt Tanec medzi črepinami (divadelné predstavenie a film) vytvoril Marek Ťapák pri príležitosti a na počesť 80. narodenín svojho otca Martina Ťapáka. (giaruj)
  • Zháňanie peňazí na jeho realizáciu trvalo štábu 3 roky. (giaruj)
  • Natáčení trvalo 27 dní a probíhalo v Roháčích, Štiavnici a na Poľane. (Sufferer)

Reklama

Reklama