Režie:
Lucio FulciKamera:
Luigi KuveillerHudba:
Francesco De MasiHrají:
Jack Hedley, Howard Ross, Andrea Occhipinti, Alexandra Delli Colli, Paolo Malco, Cinzia de Ponti, Cosimo Cinieri, Zora Ulla Keslerová, Lucio Fulci (více)Obsahy(1)
Nepříliš úspěšnému newyorskému detektivovi Fredu Williamsovi bylo svěřeno vyšetřování série vražd mladých dívek. Vrah zanechává zvláštní stopy a o jeho duševním vyšinutí není pochyb. Fred se spojí s psychoanalytikem, aby získal profil vraha, který napodobuje hlas Kačera Donalda, a zjistil, jaký je motiv jeho hrůzných činů. (Levné knihy)
(více)Videa (2)
Recenze (78)
Takovouhle bejkárnu můžou natočit jenom taliáni. Až snová sexuální odysea plná rozpáraných ženských břich, gigolů bez prstů a psychopatického vraha inspirovaného disneyovkami. Samý grindhouse a porno kino, chlupatý patolog a holčička na nemocničním lůžku. Bizarní jednohubka pro ty co rádi šmírují a nebojí se trochy špíny. ()
Ač se snažím sebe víc,Fulciho filmy mi nepřirostly k srdci.Tohle je zdárný příklad jeho typické tvorby.O brutální gore se opírající celý příběh,který nemá ani hlavu ani patu,herci jsou absolutně k ničemu,atmosfera taky...Nemužu si pomoct,ale tohle mě prostě nebere a až snad na Patera Thomase je to u všech Luciových snímků uplně stejné. ()
Tu je vidno Fulciho rukopis.Príbeh okolo kačacieho vraha,Fulci viackrát dokázal,že je pánom bizarných situácii a k tomu musím prirátať niektoré detailné a pomalí prevedené ale hlavne krvavé vraždy a v tom je tiež Fulci preborník.Videl som už viacero giall a niektoré disponovali výraznými osobnosťami,čo sa týka vyšetrovateľov ale tu bol nevýrazný a fádny.Vrážd tu bolo veľa a boli Fulciovsky spracované a aj boli krvavo efektné.Hudba ma dosť otravovala.Tak je to bizarné,niekedy smiešne,má to v sebe trápnosť i gýčovitosť a je to podané takou úchylnou formou.Ale zachraňujú to vraždy,tie musia potešiť každého hororového fanúšika a to je aj môj prípad. ()
Rozhodně jeden z těch lepších Fulciho kousků, z doby, kdy byl ve formě. Příběhem klasické, nijak nevybočující giallo, detailními krvavými záběry rozřezávání lidského těla noži a žiletkami až na pomezí libózní chuťovky (mými top jsou rozřezávání bradavky a oka). Naopak tolik zmiňovaná a nejednou velebená scéna, v níž české herečce (zde výborná Zora Ulla Keslerová) v italském filmu točeném v USA vrah vráží lahev do rozkroku, mě trošku zklamala. Ne že by to nevypadalo dobře, ale po všech těch komentářích jsem čekal trošičku více. Již tradičně mě, jako u mnohých giall, docela pobavilo rozuzlení a pointa, včetně cesty k nim, mě ty pohnutky giallovských padouchů mnohdy připadají fakt dost směšné a řádně ujeté. Ale i proto mám giallo docela rád a snad přesně tohle dělá giallo giallem. Rozhodně mě ale potěšil fakt, že se Fulci nijak nesral s nahotou, nebál se ukázat kde co (prsa, vagíny), prostě, na rozdíl od mnohých filmařů, kteří se snaží zakrýt co jen jde, jsou v Rozparovači v New Yorku lidé nahatí když mají být nahatí a v situacích, kdy v normálním životě lidé nahatí prostě jsou. A to mi přišlo jednak přirozené a v jistém smyslu (ne v tom erotickém, ale spíše v tom logickém) příjemné. Snad možná zbytečně opomíjený a nedoceněný mistrův kousek. 3,5* ()
Průměrný maniak poznal jak realita dokáže býti strohá, že i pro úchyla je potřebná praxe, zapomněl si otevřenou břitvu v kapse a stal se urgentním klientem u urologa. Jak to na mě všechno působí? Copak nám ten Lucio Fulci nabízí tentokráte? Jakýsi zvláštně nečitelný mix víceméně nudných, groteskně mizerných hereckých výkonů, průměrného příběhu o artikulačně nedomrdlém individuu a kupy zralé italské erotiky. To vše zabalené do balíčku s titulkem krimi-giallo na přelomu 70tých a 80tých let. Po mysteriózní The Black Cat (1981) a hororově vydatném gore House by the Cemetery z téhož roku odstartoval Fulci jakousi zámořskou misi hororově laděných kriminálek. Samotný The New York Ripper příliš nevyužívá prostředí anonymních uliček, temných zákoutí a mnohdy uvadající příběh se ku atmosferické erekci snaží přivést okatým kopirajdem Argentových barevně diskofilních hrátek v nasvícení scén. Fulci stále udržuje pravidelný oční, posléze pak alespoň prsní kontakt s divákem, dmýchá jakousi všudypřítomnou perverzi a do toho celého šlehá nijaká hudba Francesca de Masiho, jež je stejně efektní, jako velebení Boha v mešitě na předměstí Teheránu. Navíc tomu všemu vůbec nepomáhá dost šílený český dabing. I když na druhou stranu ale musím přiznat, že se z kdesi vykradlo pár slušně napínavých momentů, pobavily minirole samotného Fulciho coby policejního šéfa (Soaviho štěk mi utek, hledal sem pod křeslem zapadlou tatranku) a docela i „chutné“ žiletkové gore finále. V součtu taknějak slabý průměr, minimálně bizardní co se do nápaditosti vražd týče, maximálně bizardní pro valnou část současného publika a víceméně žánrový artefakt své doby. [final rate: 50%] ()
Galerie (31)
Zajímavosti (5)
- Film bol zakázaný vo Fínsku, Nórsku a Nemecku. (Paldiny)
- Hlavní role byla původně nabídnuta Catrioně MacColl. (Chatterer)
- Díky obrovské cenzuře ve Velké Británii se společnost Vipco rozhodla film ve Spojeném království nevydat. Uvedení se na ostrovech dočkal až v roce 2007. (Terva)
Reklama