Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nepříliš úspěšnému newyorskému detektivovi Fredu Williamsovi bylo svěřeno vyšetřování série vražd mladých dívek. Vrah zanechává zvláštní stopy a o jeho duševním vyšinutí není pochyb. Fred se spojí s psychoanalytikem, aby získal profil vraha, který napodobuje hlas Kačera Donalda, a zjistil, jaký je motiv jeho hrůzných činů. (Levné knihy)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (78)

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Takovouhle bejkárnu můžou natočit jenom taliáni. Až snová sexuální odysea plná rozpáraných ženských břich, gigolů bez prstů a psychopatického vraha inspirovaného disneyovkami. Samý grindhouse a porno kino, chlupatý patolog a holčička na nemocničním lůžku. Bizarní jednohubka pro ty co rádi šmírují a nebojí se trochy špíny. ()

matestlust 

všechny recenze uživatele

Ač se snažím sebe víc,Fulciho filmy mi nepřirostly k srdci.Tohle je zdárný příklad jeho typické tvorby.O brutální gore se opírající celý příběh,který nemá ani hlavu ani patu,herci jsou absolutně k ničemu,atmosfera taky...Nemužu si pomoct,ale tohle mě prostě nebere a až snad na Patera Thomase je to u všech Luciových snímků uplně stejné. ()

Reklama

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Tu je vidno Fulciho rukopis.Príbeh okolo kačacieho vraha,Fulci viackrát dokázal,že je pánom bizarných situácii a k tomu musím prirátať niektoré detailné a pomalí prevedené ale hlavne krvavé vraždy a v tom je tiež Fulci preborník.Videl som už viacero giall a niektoré disponovali výraznými osobnosťami,čo sa týka vyšetrovateľov ale tu bol nevýrazný a fádny.Vrážd tu bolo veľa a boli Fulciovsky spracované a aj boli krvavo efektné.Hudba ma dosť otravovala.Tak je to bizarné,niekedy smiešne,má to v sebe trápnosť i gýčovitosť a je to podané takou úchylnou formou.Ale zachraňujú to vraždy,tie musia potešiť každého hororového fanúšika a to je aj môj prípad. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Rozhodně jeden z těch lepších Fulciho kousků, z doby, kdy byl ve formě. Příběhem klasické, nijak nevybočující giallo, detailními krvavými záběry rozřezávání lidského těla noži a žiletkami až na pomezí libózní chuťovky (mými top jsou rozřezávání bradavky a oka). Naopak tolik zmiňovaná a nejednou velebená scéna, v níž české herečce (zde výborná Zora Ulla Keslerová) v italském filmu točeném v USA vrah vráží lahev do rozkroku, mě trošku zklamala. Ne že by to nevypadalo dobře, ale po všech těch komentářích jsem čekal trošičku více. Již tradičně mě, jako u mnohých giall, docela pobavilo rozuzlení a pointa, včetně cesty k nim, mě ty pohnutky giallovských padouchů mnohdy připadají fakt dost směšné a řádně ujeté. Ale i proto mám giallo docela rád a snad přesně tohle dělá giallo giallem. Rozhodně mě ale potěšil fakt, že se Fulci nijak nesral s nahotou, nebál se ukázat kde co (prsa, vagíny), prostě, na rozdíl od mnohých filmařů, kteří se snaží zakrýt co jen jde, jsou v Rozparovači v New Yorku lidé nahatí když mají být nahatí a v situacích, kdy v normálním životě lidé nahatí prostě jsou. A to mi přišlo jednak přirozené a v jistém smyslu (ne v tom erotickém, ale spíše v tom logickém) příjemné. Snad možná zbytečně opomíjený a nedoceněný mistrův kousek. 3,5* ()

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Průměrný maniak poznal jak realita dokáže býti strohá, že i pro úchyla je potřebná praxe, zapomněl si otevřenou břitvu v kapse a stal se urgentním klientem u urologa. Jak to na mě všechno působí? Copak nám ten Lucio Fulci nabízí tentokráte? Jakýsi zvláštně nečitelný mix víceméně nudných, groteskně mizerných hereckých výkonů, průměrného příběhu o artikulačně nedomrdlém individuu a kupy zralé italské erotiky. To vše zabalené do balíčku s titulkem krimi-giallo na přelomu 70tých a 80tých let. Po mysteriózní The Black Cat (1981) a hororově vydatném gore House by the Cemetery z téhož roku odstartoval Fulci jakousi zámořskou misi hororově laděných kriminálek. Samotný The New York Ripper příliš nevyužívá prostředí anonymních uliček, temných zákoutí a mnohdy uvadající příběh se ku atmosferické erekci snaží přivést okatým kopirajdem Argentových barevně diskofilních hrátek v nasvícení scén. Fulci stále udržuje pravidelný oční, posléze pak alespoň prsní kontakt s divákem, dmýchá jakousi všudypřítomnou perverzi a do toho celého šlehá nijaká hudba Francesca de Masiho, jež je stejně efektní, jako velebení Boha v mešitě na předměstí Teheránu. Navíc tomu všemu vůbec nepomáhá dost šílený český dabing. I když na druhou stranu ale musím přiznat, že se z kdesi vykradlo pár slušně napínavých momentů, pobavily minirole samotného Fulciho coby policejního šéfa (Soaviho štěk mi utek, hledal sem pod křeslem zapadlou tatranku) a docela i „chutné“ žiletkové gore finále. V součtu taknějak slabý průměr, minimálně bizardní co se do nápaditosti vražd týče, maximálně bizardní pro valnou část současného publika a víceméně žánrový artefakt své doby. [final rate: 50%] ()

Galerie (31)

Zajímavosti (5)

  • Film bol zakázaný vo Fínsku, Nórsku a Nemecku. (Paldiny)
  • Díky obrovské cenzuře ve Velké Británii se společnost Vipco rozhodla film ve Spojeném království nevydat. Uvedení se na ostrovech dočkal až v roce 2007. (Terva)

Reklama

Reklama