Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nepříliš úspěšnému newyorskému detektivovi Fredu Williamsovi bylo svěřeno vyšetřování série vražd mladých dívek. Vrah zanechává zvláštní stopy a o jeho duševním vyšinutí není pochyb. Fred se spojí s psychoanalytikem, aby získal profil vraha, který napodobuje hlas Kačera Donalda, a zjistil, jaký je motiv jeho hrůzných činů. (Levné knihy)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (78)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Osobně si myslím, že se jedná o zapomenutou klasiku. V podstatě giallo okořeněné notnou dávkou erotiky a brutality. Fulci vyloženě využívá své pověsti a na rozdíl od mnoha dalších podobných filmů 70. a 80. let nechá párat a vraždit krásné dívky v pro něj typických detailech. Tak vytváří docela kvalitní kombinaci, která se v pozdějších letech začala objevovat v mnoha thrillerech, kdy se využívalo napětí, do konce filmu nebylo jasně patrné, kdo je vrah, jaký má motiv a zda další vyhlédnutá oběť zahyne brutální smrtí nebo náhodou přežije. Výsledek tohoto stylu a "rukopisu" můžeme zaznamenat de facto nakonec i v dokonalém "Sedm" ... Samozřejmě, že tento film není první svého druhu, ovšem ta perfektní kombinace brutality a gore s klasickým giallem vytváří mrazivý, ale přitom samozřejmě výborný dojem. Herecké výkony nejsou nejhorší, počítat se musí i spousta nahoty opravdu krásných dívek. Naopak scénář a vyprávění filmu občas pokulhává a Fulcimu se nedaří chvílemi držet vysoce nastavenou laťku a "rytmus". Dává divákovi mnoho příležitostí si oddechnout, zrelaxovat a odpočinout si. Což je škoda. Ale i tak se jedná o velmi zdařilý Fulciho kousek. ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

Fulci nebol storyteller a jeho kľúčové filmy na storytellingu ani nestáli. Šlo o hypnotické sledy silných obrazov, ktorými sa etabloval ako brakový auteur vo svojej voľnej zombie tetralógií Zombi 2, City of the Living Dead, House By The Cemetery a The Beyond. Aj preto trochu nechápem ndšenie z NY Rippera ako z podareného a napínavého Giallo/Slasheru. Nebodaj ešte s dobrou pointou. Fulci berie generický thrillerový formát a vstupuje doňho pár podareným scénami oldskoolových gore vrážd (poňatými v jeho tradične expresívnom výtvarnom štýle) a jednou naozaj vydarenou snovou sekvenciou, ktorá nás ako jediná intenzívne upomína na silné stránky prác talianskych majstrov nízkorozpočtového horroru. Medzi tým však sledujeme film, ktorý zlyháva v tom úplne základnom žánrovom poslaní - budovaní atmosféry (a napätia - predsalen má ísť aj o thriller). Pritom vieme, že Fulci vie práve s ňou narábať úžasne. Kultový opar okolo filmu sa strašne rýchlo rozpúšťa. Kvak-kvak. ()

Reklama

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Pre starú taliansku giallo horrorovú filmovú tvorbu, z obdobia sedemdesiatých a osemdesiatých rokov minulého storočia, mám slabosť. Lucio Fulci patrí medzi mojich najoblúbenejších a najrešpektovanejších filmárov, v rámci toho špecifického subžánru. Podarilo sa mu natočiť niekoľko vskutku výnimočných titulov. Jeho filmy boli plné násilia. Vyžíval sa v krvavých scénach a perverzných sexuálnych výjavoch. Rád používal nechutné gore efekty. Všetky tieto atribúty naplno zúročil v krimi snímku "Rozparovač v New Yorku" (Lo squartatore di New York), ktorý zrežíroval v roku 1982. Fenomenale, perfetto, fantastico giallo! **** ()

topi 

všechny recenze uživatele

Po hodně dlouhé době jsem si dal opáčko téhle Fulčiovky, jak jinak než v remasterovaném obrazu a spadla mě brada. To je ukázkový příklad Gialla s velkým G! Nebezpečný maniak vraždí kočeny s notnou dávkou brutality a zanechává za sebou rozpáraná těla po různých koutek New Yorku. Ten je zde vykreslen se vší špinavostí a nahotou, dýchá z něj přesně ta správná sleazy perverzní a erotická (někdy téměř péčko) atmoška, všude samý pornokina nebo grindhousy, temné, neonem blikající uličky a zákoutí, a to vše zachyceno perfektním vizuálem. V určitých momentech mě film připomněl Taxikáře. Opět jsem vrněl blahem a užíval si každičký detail. Navíc ty krásný ženský, úplně mě bylo líto Daniely Doria, která to v každém Fulciho snímku pěkně schytá. Potěšila minirolička Zory Ully Keslerové, na plátně se ale moc dlouho neohřála :). Hudba pracuje s různými motivy a saxík dělá parádní kulisu, velmi povedený soundtrack. Závěrem nelze nezmínit precizní gore efekty (Franco Di Girolamo), na řez žiletkou přes ženskou bradavku a oční bulvu se jen tak nezapomíná. Pro mě je tenhle kousek ve filmografii Fulciho na stejné úrovni jako třeba Páter Thomas, Dům u hřbitova nebo Beyond. Maestro ve vrcholné formě!! ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Lucio Fulci tentoraz chybuje, že film pojíma nie ako temný horor, ale ako krvavú detektívku. Predstavte si tuctový starší detektívny seriál odohrávajúci sa na Manhattane, v hlavnej roli s nevýrazným hercom stredného veku, vypustite sofistikovanú krimi zápletku a výsledok okoreňte vraždami, z ktorých sa vám obracia žáludok. Žiadne napätie ani atmosféra, iba lacné vizuálne pojatie priemerného televízneho filmu. A prečo vrah vydáva zvuky ako Káčer Donald?? The New York Ripper vám uviazne v pamäti iba úvodnou vraždou s detailom precízneho prerezania ženského prsa a bradavky žiletkou. Zrejme Fulciho vzdanie holdu Bunuelovi... ()

Galerie (31)

Zajímavosti (5)

  • Díky obrovské cenzuře ve Velké Británii se společnost Vipco rozhodla film ve Spojeném království nevydat. Uvedení se na ostrovech dočkal až v roce 2007. (Terva)
  • Film bol zakázaný vo Fínsku, Nórsku a Nemecku. (Paldiny)
  • Natáčení probíhalo v Manhattanu v New Yorku, nejvíce pak na universitě Columbia na rohu Broadway a 116 street. (Terva)

Reklama

Reklama