Reklama

Reklama

Obsahy(1)

U nás téměř neznámé akční drama slavného francouzského režiséra Henriho Verneuila, držitele čestného Cézara za celoživotní dílo, přivádí na scénu Jean-Paula Belmonda a Omara Sharifa ve strhujícím příběhu zkorumpovaného policisty, který po nádherné řecké krajině honí zloděje, jenž stál za kolosální loupeží diamantů v Aténách. V typické belmondovské gangsterce se můžete těšit především na bleskový spád děje a velké množství kaskadérských scén, které odhalily samý kadlub Belmondových úžasných schopností. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (117)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Dokud se neobjevila musaka, vůbec bych nepoznal, že se jedná o Athény. Natáčelo se prý i na Korfu, ale to se vůbec nedalo poznat. Právě ta lokace je na Belmondově filmu asi nejzvláštnější. Výtečně vláčná scéna s loupeží drahých kamenů, mimořádně dlouhá (i když chvílemi zajímavá) automobilová honička (ve které je zřetelně poznat, že ani jedno z aut neřídí Omar Sharif) a nový dabing, ve kterém o generaci a půl starší Krampol sice J-P B nenamluví jako dřív (ale pořád je to lepší než někdo jiný), větším zlem je ale obsazení Soukupa, Rímského a hlavně Šťastného. Konec nepatří k nejvěrohodnějším. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Aténské kriminální klání mezi Belmondovou bandou lupičů a jedním zkaženým šerifem Omarem. Rozdělené na několik velmi poutavých epizod (úvodní na detail dbající procedura loupeže, poctivý car chase Fiat vs. Opel, ochutnávka řeckých specialit či uzemnění šviháka bazénového), místy okořeněné groteskními situacemi (liskáním budiž světlo, ztěžka oddechující klaun) a protkané výživnými kaskadérskými kousky Bébela (MHD zadara, vyklopení z náklaďáku). Sice to drobet zavání kacířstvím (snad to bylo i tím nezvyklým dabingem), ale místo na slunci tentokráte Belmondovi uzmul hamižný polda Sharif, který se až do poslední chvíle pohyboval na místech, kde to sype.. ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

Průměrná dobová kriminálka. Po zdlouhavé úvodní loupeži přišla zdlouhavá autohonička, ale ta byla aspoň pěkně fyzická, auta brutálně smykovaly a obouchaly se. Nejvíc mě na tom bavil charizmatický Sharif jako ležérní zkorumpovaný polda a taky jak Belmondo profackoval tu bloncku, Hossein bohužel neměl co hrát. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Zvláštní Belmondovka, která je místy ukázkově pomalá (večeře Belmondo/Shariff), stejně jako velmi akční (honička v autech). Zkrátka se zde stále něco děje. Belmondovo charisma je dostatečně známé, ale zde přišel na pomoc ještě možná lepší Omar Sharif. Závěrečná rvačka u bazénu v Řecku, byla tou nejlepší jakou Belmondo kdy předvedl. Nemůžu jít níž než 70% ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Na člověku mě zaujmou nejdříve jeho oči a v těch Omarových jsem se nadobro ztratila. Charismatický chlap až hanba mi na co zrovna teď myslím! Ale dál ... jako policajt teda nic moc. Sledovačka, že by si ho musel všimnout i slepý. Nicméně následná honička v prastarých kárách ulicemi města stála zato. Každou chvíli to vypadalo, že se ty kastle úplně rozsypou, ale vydržely. Za celou dobu jsem nenašla výrazněji hluché místo, děj uháněl jak čas na švýcarských hodinkách. Musím ale přivřít oči nad některými zajímavými momenty. Třeba ten kaskadérský kousek se sklápěčkou a následným kotouloběhem. Ten stál zato. Hlavně mě baví myšlenka, kolikrát ten záběr museli opakovat. Jo ale co mě okamžitě a ihned dostalo pod konferenční stolek se zástavou dechu, byla krapet drsná scéna v dámském pokoji. Ještě teď se musím smát při té vzpomínce! Průplesk ve stylu Obelixe, když fackoval hlavního dodavatele kamenů pro Césarův palác a k tomu ještě blikala světla, reagující na tlesknutí. Málem bylo po mně! :-) ()

Galerie (21)

Zajímavosti (7)

  • Film vychází z literární předlohy amerického spisovatele Davida Goodise The Burglar z roku 1953 (pod tímto názvem byla také novela již v roce 1957 natočena v USA). (argenson)
  • První slovo ve filmu zazní až v 11. minutě. (Winster)
  • Ve scéně, kdy Abel Zacharia (Omar Sharif) míří pistolí na Ralpha (Robert Hossein) a ptá se, kde jsou ukradené smaragdy, je vidět, že je pistole nabitá. Poté je tato scéna přerušena Hosseinovým parťákem, který říká, že smaragdy nemají. V následující scéně je opět Abel a tentokrát drží v ruce nenabitou pistoli a za chvilku ji nabije. (Rollo_Tomasi)

Související novinky

Zemřel Robert Hossein

Zemřel Robert Hossein

31.12.2020

V poslední den nelehkého roku 2020 odešel francouzský filmový i divadelní herec, scenárista a v neposlední řadě také režisér, Robert Hossein. Právě včera přitom veterán evropské kinematografie… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno