Reklama

Reklama

Spálené stodoly

  • Francie Les Granges Brulées (více)
Trailer

Obsahy(1)

Vyšetřování vraždy, které je současně psychologickým soubojem mezi vyšetřujícím policejním komisařem a ženou, odhodlaně hájící vlastní rodinu. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer

Recenze (88)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Jedna odlehlá francouzská osada v oblasti, kde 5 měsíců v roce zuří tuhá zima a dokonce i když sníh roztaje, dávají lišky dobrou noc. Jedna farmářská rodina, kde mladá generace touží po úniku ze sociální nouze, otupující dřiny a mizivé perspektivy. A jedno nahé ženské tělo, zločin, který rozčeří poklidný život místních obyvatel a zavede do těchto míst policii a příslušníky justice. Spálené stodoly nejsou klasickou detektivkou a dokonce ani ne kriminálním thrillerem, jde spíš o psychologické drama, souboje dvou silných osobností, sice povahově a zkušenostmi extrémně rozdílných, přesto právě díky síle svého charakteru se navzájem přitahujících. Alain Delon v roli vyšetřujícího soudce a Simon Signoret v roli matky, která brání své děti ohrožené podezřením. Strhující herecký koncert a překvapivé rozuzlení. Atmosféru podtrhuje hudba, která používá často varhanní motivy, a kamera, která z nadhledu krouží kolem rozlehlého statku, aby se vzápětí z výšky přenesla na nějaký detail. Celkový dojem: 80 %. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Vesnické drama na pozadí detektivky. Spálené stodoly jsou horský statek, podle výměry a výnosu mléka (viz film) na naše poměry z těch větších. Jeho "předsedkyní" a majitelkou je Rosa (příjmení se nedozvídáme). Přestože jej nevede železnou rukou, její "dělejte si co chcete" však implicitně znamená: "Když neuděláte to, co říkám, tak buď selžete nebo vás bude trápit špatné svědomí. Beze mě nejste nic." Do života v zaběhnutých kolejí infiltruje náhle vražda, která jednotilvé vztahy vyhrocuje. Toho si všímá i vyšetřující soudce Larcher, který se po dobu pobytu na statku a v nedalekém městečku, dostává do Rosina vlivu, skoro až jako rodinný příslušník. Konec příběhu je otevřený na všechny strany: Dokáže Rosa opět stmelit rozvácenou rodinu? Udrží statek? A je vůbec kladnou postavou? - Freudova vzpoura synů zde není namířena proti otci, jak je to obvyké, ale proti matce, která ho zastupuje (otec, zde patří spíš mezi syny). ()

Reklama

borsalino 

všechny recenze uživatele

Na silnici z horského městečka, poblíž statku, kterému se říká Spálené stodoly, dojde v noci k vraždě ženy. Vyšetřování vede soudce Larcher (Alain Delon), jehož podezření ulpívá především na rodině ze statku, kterou energicky a rozhodně řídí Róza (Simone Signoret). Soudce tuší, že za vším stojí někdo z této rodiny. Róza je však odhodlaná bojovat za svou rodinu za každou cenu. Vynikající tajemný příběh a příjemné spojení těchto významných hereckých osobností. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Ano, viem velmi dobre, kto je Alain Delon. Ale uz absolutne netusim, kto je reziser Jean Chapot. A po tomto filme to ani vediet nechcem. Vo filme je kopa nudy, zaspaval som pri pozerani tohoto, dlhe, rozvlacne ..... proste klasicka francuzska detektivka, akych sa tocilo v 60. a 70. rokoch do aleluja. 50 % ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Kriminální příběh o vyšetřování záhadné vraždy ženy, v němž se nakonec ukáže, že pachatel pochází z úplně jiného kruhu, než se vyšetřovatelé po většinu času pohybují, určitě již mnozí z nás viděli v mnoha filmech. Málokterý z nich se ale mohl pochlubit tak skvěle propracovanou psychologii vyslýchaných postav jako Spálené stodoly. Byť se pátrání táhne napříč celým filmem, v středě pozornosti zůstává detailní analyza vztahů v rodině žijící v opuštěném domě v horském prostředí, kde lidé pět měsíců zažívají krutou zimu a těžce pracují na statku, kde se na noc dům nezamyká a zůstává odemčený pro náhodně zabloudilé turisty, a kde neochvejně vládne svojí pevnou rukou milující i čestná matka v podání Simone Signoret. Slavná francouzská herečka vytvořila dva roky před tím nezapomenutelnou dvojici s Jeanem Gabinem v Kočce, tentokrát ústředního partnera Signoret představuje neméně výborný Paul Crachet. Oba společně s Alainem Delonem v roli mladého soudního vyšetřovatele rozehrávají jedinečný herecký koncert na pozadí patřičné dramatické atmosféry. Vysoká kvalita napsaného příběhu i hereckých výkonů bude nejspíš opět hlavním důvodem, proč se budu chtít k filmu vrátit, byť se občas neobešel bez hlušších míst. Ze zde uváděných podobných filmů mě ale Případ Dominici, mapující kromě života rodiny na statku ještě v další vrstvě podrobnou historii justičního omylu, oslovil přeci jenom o stupeň víc. 80% ()

Galerie (21)

Zajímavosti (7)

  • Alain Delon se obával, že roli není schopen uhrát díky svému fyzickému sevření. Domníval se, že vyšetřující soudce má určité předpoklady zevnějšku, který odpovídá povolání. Obavy, že postava by měla odpovídat postaršímu, seriózně vyhlížejícímu a movitějšímu pánu, kterému je minimálně přes čtyřicet, se ukázala jako mylná. Reakce byly kladné. (theSaint)
  • Je známý fakt, že se režisér Chapot a Delon na ničem neshodli. Co Chapot navrhl, nikdy Delonovi bevyhovovalo, a navíc tvrdil, že jeho režie je špatná. Již po několika dnech se atmosféra stala nedýchatelnou. Miou-Miou situací tolik trpěla, že se nakonec zhroutila a jednoho rána bez vysvětlení zmizela. Objevila až po několika dnech odpočatá s otázkou, jestli se ti dva nesmiřitelní již uzavřeli mír. (theSaint)
  • Simone Signoret si Delona do filmu vyžádala osobně. Nikdy neskrývala svou mimořádnou slabost pro toho "kluka", jak ho sama nazývala. Podle jejího názoru je Delon "jemný a šlechetný blázen", který si hraje na drsňáka. (theSaint)

Reklama

Reklama