Režie:
Viktor TaušScénář:
Petr JarchovskýKamera:
Milan ChadimaHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Didier Flamand, Oldřich Kaiser, Jiří Lábus, Julie Ferrier, Kati Outinen, Eva Jeníčková, Taťjana Medvecká, Ivana Uhlířová, Juraj Nvota, Zuzana Kronerová (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Na počátku kariéry vytvořili OSKAR, MAX a VIKTOR klaunskou skupinu Busters. Jejich klauniády představovaly ostrůvky svobody uprostřed nehybné bažiny rezignace v komunistickém režimu bývalého Československa. Pak se však mezi třemi klauny cosi vážného odehrálo. Jak se ukáže, národem milovaní klauni se mezi sebou nedokážou vystát. Nyní se Oskar vrací po třiceti letech z emigrace, aby v Praze uzavřel svoji uměleckou kariéru. Setkání s bývalými přáteli vede k nevyhnutelné vzájemné konfrontaci. Osud jim tak nabízí ještě jednu šanci, jak to naposledy pořádně roztočit. I po třiceti letech otázka zůstává stále stejná: Kdo se bude smát naposled? (Falcon)
(více)Videa (5)
Recenze (192)
pod vesele znějícím názvem se skrývá smutný, ale lidský film o třech bývalých kolezích, které životní osudy rozehnaly od sebe. Vzájemné sympatie jsou na bodu mrazu, ale jejich cesty se nevyhnutelně přibližují. Duo Kaiser/Lábus tentokrát ve vážných rolích, ale jde jim to na jedničku. Pro mě nečekané překvapení a navíc i příjemný vizuální zážitek, proto 4 hvězdy.[ PŘÍBĚH: 2 /// ATMOSFÉRA: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 2 /// CASTING: 3 (3*MAX) ] ()
Klauni jsou typicky českým hořkosladkým svědectvím o tom, jak s lidmi dovede život zamést. Hlavní atrakce, totiž trio Kaiser-Lábus-Flamand, podavá velmi ucházející výkon. Má pozornost se však během projekce stočila od herců a scénáře k samotné formě snímku. Zaujal mě například dabing Didiera Flamanda, který je v dnešní době tak trochu retro. Rád bych také zmínil dynamicky stavěnou konstrukci celého díla, která k divákovi promlouvá ve vlnách. To všechno ve mě pomohlo vzbudit dojem, že Klauni jsou i přes ohrané téma vcelku originální tvorbou. 7/10 [KVIFF 2014] ()
Poctivý kumšt je rozerván žabomyšími válkami celosvětových, ale i soukromých rozměrů. Spojuje je optimistický humor, ač jejich životy připomínají dramata. Co bylo léta za nimi, je opět před nimi. Zvládnou to s grácií herce či slabostí člověka? Hlavně, každý po svém. Film o rozhodnutí a pokračování, i když už zdánlivě není v čem. Skvělá režie, která jakoby pouze s respektem sledovala dění, a nabízela ho divákovi. Postsynchronní dabing je u některých vedlejších herců rušivě nepřirozený a při jemném stylu vyprávění je i délka filmu lehkou brzdou v mém plném počtu. Nicméně koprodukce funguje a ústřední trojici si lze skvěle užít, nemáte-li ovšem s někým z nich nějaký vlastní filmový problém. ()
Moderný český film sa v určitých prípadoch uberá zvláštnym smerom, a Viktor Tauš je s celou svojou tvorbou typickým príkladom. Nechýba pre neho charakteristická kamera zo zvláštnych uhlov, nejasný príbeh, pridlhé scény, všetko pre mňa dosť znechucujúce. Klauni je film s veselými pánmi o neveselých veciach. A dokonca s jednou (jedinou) vtipnou scénou, s hrebeňom a česaním, ale prevažujú scény nechutné a nezaujímavé. ()
”Celý svět je jeviště a všichni lidé na něm jenom herci: mají své příchody a odchody; za život každý hraje mnoho rolí…” (Shakespeare) Vzpomínky starých klaunů. Na tváři lehký smích, hluboký v srdci žal... Pocta mistrům pantomimy a klauniád, umění u nás tak málo ceněného, ač jsme bývali světovou velmocí. Challenge Tour 2015 - 30 dní se světovou kinematografií, Vol. 2 ()
Galerie (21)
Zajímavosti (11)
- Jiří Lábus strávil v maskérně každý den před natáčením čtyři hodiny. Lábusovu tvář nejprve nafotili, udělali odlitek a vymodelovali nový obličej, kde několik želatinových vrstev "zařídilo" více brad, jiné tváře. Navíc dostal "lennonovské háro". Někdy musel herec do maskérny i víckrát, želatina totiž po čase přebírá teplo těla, lze pod ní hýbat každým milimetrem kůže, ale musí se točit od blízkých detailů a kameru poté vzdalovat, než se maska rozpadne. V Hollywoodu, např. ve filmu Hitchcock, se používá silikon, ale je dražší než želatina. Na druhou stranu průkopníci filmu to jistě měli složitější, například ještě Orson Welles užíval na masky rybí tuk. [Zdroj: kultura.idnes.cz] (hippyman)
- Natáčelo se v České Republice, Finsku a Lucembursku. (Rugero)
- Vzhledem k jazykové bariéře byl nutný u Flamandovy postavy dabing. Tvůrci proto oživili postup, který se používal u spaghetti westernů. Spočítají se slabiky v domácím jazyce a zahraniční herec pak místo textu hraje čísla. [Zdroj: kultura.idnes.cz] (hippyman)
Reklama