Režie:
Gérard PirèsScénář:
Luc BessonKamera:
Jean-Pierre SauvaireHudba:
AkhenatonHrají:
Samy Naceri, Frédéric Diefenthal, Marion Cotillard, Manuela Gourary, Emma Wiklund, Bernard Farcy, Georges Neri, Dan Herzberg, Sébastien Thiery (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Daniel žije v Marseille a zná ji lépe, než kdo jiný, každou zkratku, každou jednosměrku. Jeho největší vášní je rychlost, která je samozřejmě větší, než si umí marseillská policie vůbec představit. Začínal jako poslíček, který rozvážel pizzu a nyní má taxikářskou licenci. Svůj vůz speciálně upravil a ze všeho nejraději má zákazníky, kteří mají naspěch. Až jednou sveze tento fenomenální taxikář policistu, který má problémy nejen s gangem, který vykrádá banky, ale i se svým řidičákem. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (409)
Kdysi to byla hodně skloňovaná akční taškařice. S cihlou na plynu se tehdy po marseilleských ulicích proháněl Peugeot 406 řízený zběsilým taxikářem, herci sypali jednu hlášku za druhou a produkční tým Luca Bessona si mohl mnout ruce. Výsledek se nemusel zatěžovat nějakým dějovým uměním, jednoduše se v klipovém stylu jen prchalo, pronásledovalo a efektně bouralo. Prostě hlavní role tady hrají auta a pár užvaněných Francouzů. Much to mělo hodně, ale koho to zajímá. ()
Vždycky jsem si myslel, že tenhle film je nadupaná akce, plná honiček a také francouzského humoru. Takový mix četníků a Kobry 11. A tak když konečně na něj došlo jsem byl zvědav jak moc se mé představy protnou s realitou. A nebudu napínat, bylo to tak půl na půl. Kobra 11 se celkem vyplnila, protože bouraček a poletujících aut je ve filmu opravdu hromada. Bohužel mi to někdy přišlo naprosto zbytečné. Co se týče komediálnosti, tam to byla vyloženě slabota. Celé mi to přišlo jako něco pro odrostlejší děti co už ovšem i díky času a starším typům aut (která tehdy byla in) lehce vyčpívá. Koukat se na to bez újmy dá (i díky Emmě Wiklund) , ale abych hýkal nadšením a kamarádům říkal: hele včera jsem viděl boží film! - tak to ne. Přepínám tedy 3 přepínače na palubní desce. * * * ()
Nikdy som nechápal popularitu tohto dielu (resp. série) a už tobôž som nerozumel tomu, ako môže niekto tento fádny film z produkcie muža stojaceho za legendami ako MAGICKÁ HLBOČINA a LEON pokladať za kultový. No tak ale čo už, zas nemusím chápať všetkým veciam na svete, no nie? Ak vám ide len o akčné scény a trocha humoru, siahnite radšej po Bessonových rovnako rutinných, ale predsa len o čosi vtipnejších kúskoch WASABI a KURIÉR. ()
Když jsem tento film shlédl, tak si mne úplně získal. Pohodová francouzská lehce akční komedie, kde děj je na vedlejší koleji. Na hlavní koleji jede zběsilou rychlostí taxikář bez řidičáku Daniel ve svém Peugeotu 406 s neschopným policistou Emilienem za burácení hip hopu. Sympatický počin u kterého se vždy bavim. 75% ()
První Taxi byla svého času událost, o které mluvil snad každý. Tenkrát mě to moc nebralo, teď po letech to byla ale slušná jízda. Krásná mladičká Marion je tady jen na postelové scény, díky příjemné stopáži je tempo vraždnější než v Rychle, a bezstarostný kukuč Samy Naceriho dává tušit, že si to natáčení asi fakt užíval. ()
Galerie (28)
Photo © TF1 International
Zajímavosti (16)
- Luc Besson napsal scénář k filmu za 30 dní, když čekal na schválení svého projektu Pátý element (1997) od studia Columbia Pictures. (don corleone)
- Těsně před natáčením spadl režisér Gerard Pires z koně a musel zůstat v nemocnici na pár týdnů. Po tuto dobu ho zastoupil Gerard Krawczyk, který mu každý den chodil do nemocnice ukazovat svou práci a pokračoval podle Piresových instrukcí. Krawczyk poté režíroval pokračování Taxi, taxi (2000) a Taxi 3 (2003). (don corleone)
- V závěrečné scéně, kdy Daniel Morales (Samy Naceri) sedí ve Formuli 1, nasadí si helmu odkazující na francouzského závodníka Formule 1 Oliviera Panise. (jarjarbinx)
Reklama