Režie:
Julio MedemKamera:
Javier AguirresarobeHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Carmelo Gómez, Emma Suárez, Karra Elejalde, Silke, Nancho Novo, Pepe Viyuela, Miguel Palenzuela, Vicente Haro, Txema Blasco, César VeaObsahy(1)
Ángel (Carmelo Gómez) je muž s tajemnou minulostí. Dorazí k jedné španělské vinici, kde má postřikem vyhubit škodlivý hmyz. Brzy se však zamiluje do dvou žen. První je nesmělá a nešťastně provdaná dcera majitele vinice Ángela (Emma Suárez). Druhá Mari (Silke Hornillos Klein) je milenkou muže Ángeliny. V této záplavě emocí chce Ángel nalézt svůj klid. (Tygrys)
(více)Recenze (67)
Angel je na půl člověk, na půl anděl, na půl živý, na půl mrtvý, je to blázen s nekonečnou představivostí, co hubí brouky. Chce zůstat, chce odejít někam daleko pryč, chce Angelu, chce Mari, chce čistou lásku, chce vášnivý sex. Tierra je ukázkovou výpovědí o absolutní lidské rozpolcenosti. P.S. Postelovou scénu, milování bez jediného doteku, může natočit jen mistr jinotajů, Medem. 4,5* ()
Julio Medem vie zaujať hlavne tajomnosťou, až magičnosťou svojich postáv a v tomto príbehu o anjeloch (hlavné postavy sa volajú Angel a Angela:) to platí niekoľkonásobne. Dalo by sa povedať, že to magično až trochu prekombinoval, lebo rozohrával so svojimi postavami viaceré dejové línie, z ktorých sa len zopár pospájalo a vyústilo do pekného záveru. Nehodnotím tento film negatívne, ale podľa mňa je to zatiaľ najslabším Medemovým kúskom, aký som doteraz videl (Sex a Lucia, Milenci zo Severného pólu). ()
Paradoxne Tierra vo mne zanecháva silnejší dojem po dopozeraní, asi ako dobré víno. Stručne a jasne povedané- počas projekcie som sa prvú hodinu nudil a až tú druhú sa postupne dostával do Medemovej rozohratej hry. Ešte, že španielove filmy nie sú tak jednoduché a povrchné, lebo niektoré vrstvy sa mi odkryli postupne a ja som bol v podstate spokojný. Dostal som vizuálne premakané a vypiplané zábery, vzťahové symboly, vášeň a fatalitu - napriek tomu, že tu v podstate nič nechýba je Tierra ako celok v porovnaní s ostatnými autorovými (veľ)dielami akoby nedotiahnutá, trochu rozpačitá a nie tak silne magnetizujúca a elektrizujúca. Pri Medomových filmoch veci zvyknem "prežívať", teraz som sa "len" pozeral... Určite nie slabé, ale laťka je vysoko... ()
Mrazivá atmosféra krajiny z planety Mars, kde se hodně blýská a dějí divné věci... Mystika, jiskřivá alchymie, zvláštní fluidum vyprávění, kterým Medem umí mámit, špetka kouzelných rošádových variací na závěr... Cihlově prašný opus udeřil do mých filmosvodů a ač se zdá, že se může hnedle zase vykouřit, stínky se zahnízdily a spustily zemitou chuť vína na jazýčku vah mezi uměleckou inspirací a psychologickou konspirací. ()
Velmi neobvyklý "medemovský" pohled na schizofrenii a musím říct, že neuvěřitelně osobitý a chytlavý. Má opravdu každý člověk svého "strážného" anděla, který určuje vaše životní kroky i když ne vždy, tak jak by jste si sami přáli?? Tudíž zajímavý pohled do duše člověka, ve které se perou "dvě já" ohledně budoucí lásky, sám Angel spíše tíhne k promiskuitní místní mladé krásce Mari(no kdo by netíhl:) a musím říct, že i v tomto filmu Medem potvrdil, že erotické scény prostě umí- nádhera) a jeho "druhé já" Anděl tíhne k za despotického, surového zmetka provdané Angele. Konec byl sice celkem celkem průhledný a při scéně v nemocnici jsem hned věděl s kterou z nich Angel nakonec zůstane..Anděl zůstal na vinici:). Prostě velmi zajímavě a citlivě natočený snímek s opět úchvatnou "medemovskou" kamerou, za mě 80%. ()
Galerie (5)
Photo © Lolafilms
Zajímavosti (2)
- Roli Angela měl původně hrát Antonio Banderas. (Kulmon)
- Ángela (Emma Suárez) má v garáži modrý sportovní vůz Alpine A110 Berlinette z roku 1968, zatímco Mari (Silke) prohání motocykl NSU Super Max 250. (ČSFD)
Reklama