Režie:
François OzonScénář:
François OzonKamera:
Pascal MartiHudba:
Philippe RombiHrají:
Marine Vacth, Géraldine Pailhas, Frédéric Pierrot, Charlotte Rampling, Johan Leysen, Fantin Ravat, Nathalie Richard, Djedje Apali, Lucas Prisor (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Portrét sedmnácitileté dívky během čtyř sezón a čtyř písní.... Studentka Isabelle během léta v jihofrancouzském letovisku absolvuje svou první sexuální zkušenost. Prázdninová epizoda je však jen začátkem příběhu zvídavé dívky, která se po návratu do Paříže začne za peníze scházet s nejrůznějšími staršími muži. (oficiální text distributora)
Videa (4)
Recenze (181)
moje první setkání s Ozonem a pocity smíšené.Očekával jsem něco co půjde víc do hloubky,ale v reálu Jeune a Jolie spíš klouže po povrchu a když má dojít na pravé emoce,se mnou to neudělalo nic.Je viditelné,že Ozon má ženy rád a moc hezky se na film kouká,ale jinak je to jedno z těch typických francouzský dramat,které člověk brzo zapomene...60% ()
Záměr se kterým se buďto ztotožníte a… A nebo ne. Hlavní hrdinka/běhna, která vypadá jak o několik desítek let mladší klon Julie Roberts, totiž zůstává po celou dobu co se motivací týče neprostupná jak prešovský beton a tak je spíše na divákovi, co si do ní promítne. Je zrcadlem, které by mělo více vypovídat o vás než o ní. Tedy čistě teoreticky pokud Ozonovi na jeho hru přistoupíte. Já ji sice s Ozonem (roze)hrál, ale nedohrál, jelikož je to na něj ve výsledku málo rafinované a více chtěně prvoplánové než přirozeně působící. ()
Pozor obsahuje spoiler Kdyby nešlo o to, že tý holce je sedmnáct, vlastně by to bylo jen o klasické prostituci. Navíc ten konec až zbytečně zdramatizovali. Nicméně výběr hlavní role, byla trefa do černého. Nedovedu si představit, že by tuto roli zahrála jiná herečka s takovým sexuálním nábojem jako krásná Marine, i když o krásu tady vůbec nešlo. Bohužel příběh by mohl mít na víc, kdyby ho rozvedli do jizev sedmnáctiletého mládí. 3* ()
Mně vždycky iritovaly tyhle typy žen- chladná smutná kráska. Člověk nikdy neví na čem je, co se jí to v hlavě honí, a může se ukašpárkovat,aby z ní vytlouk alespoň úsměv. Hledá pořád způsob, jak jí udělat radost, nějak rozehřát. Nakonec se začne obviňovat z neschopnosti a ztrácet sebevědomí. A může za to ta ženská, protože ta se prostě rozehřát nedá. A to ani v sedmnácti, ani v padesáti. Ne, ne, ani náhodou- nechci mít nic společnýho ani s takovýma ženskýma, ani s tímhle filmem, ten je taky unylej až běda. 50% ()
Ozon se tímto filmem pustil do zajímavého fenoménu, který zpracoval poctivým francouzským filmovým řemeslem, takže se na to dobře kouká, ale hledíce více pod povrch dojdeme k závěru, že se drží v mělkých vodách; v něčem je plytký, ve spoustě věcí nepřesvědčivý. Neřekne nám všechno (což by nemuselo být na závadu), ale těžko se chytají i jakékoli náznaky: Proč se krásná sedmnáctiletá Isabelle vlastně pustí do sex-byznysu? Je to z nudy, z mladického vzdoru, touhy experimentovat, nebo je to jen zoufalé hledání štěstí materiálně naprosto zabezpečené dívky s dobrým rodinným zázemím, přesto z nějakého důvodu nešťastné (psychicky nevyrovnané)? Je to kvůli penězům (ve filmu je jim věnován silný důraz; k čemu je potřebuje?), nebo kvůli ukojení její specifické sexuální úchylky, touhy dominovat, manipulovat? Protože Ozon nenabízí žádné vysvětlení, můžeme si pouze domýšlet vlastní teorie - čímž se ale vytrácí smysl celého filmu. Málo (nebo spíš vůbec) se věnuje vnitřnímu životu Isabelle (jejím problémům, touhám apod), zato velmi mnoho se věnuje jejímu tělu (což je z uměleckého hlediska fiasko, protože to zavání prvoplánovostí a v době snadno přístupného porna extrémní nekonkurenceschopností). Ještě plytčejší a nepřesvědčivější je Ozon v popisu praxe sexuální profesionálky: Popírá ekonomické zákonitosti byznysu, v kterém je jistě obrovská konkurence (jednou si řekne o 300e, jindy střelí požadavek na 500e - a ti chlapi bez problému solí), nezabývá se mechanismem získávání zákazníků (že má nějaký profil na internetu mi nestačí), bezpečnost je adresovaná jen několika banalitami. Nejzajímavější částí byl vztah k zákazníkovi Georgesovi, ale Ozon to docela zabil hloupým monologem jeho ženy v závěru filmu. La conclusion: Jednou se na tento film podívat dá, ale jinak je poměrně prázdný (srov. s Bunuelovou Kráskou dne, kde je sice méně nahoty, ale více všeho ostatního...). ()
Galerie (52)
Zajímavosti (6)
- Ve filmu zazní několik písniček od Françoise Hardy, jejíž písničku Träume použil François Ozon již ve svém předchozím filmu Kapky deště na rozpálených kamenech. (claudel)
- Kniha, kterou Isabelle (Marine Vacth) otevře v metru při návratu ze schůzky, jsou „Nebezpečné známosti“ od Choderlose de Laclose. Její nevlastní otec má rozečtený román Hermanna Hesseho „Narcis a Goldmund“. (Chřástal)
- Natáčení probíhalo od června do srpna roku 2012. (Cheeker)
Reklama