Reklama

Reklama

Une promesse

  • angličtina A Promise
Trailer

Obsahy(1)

Někdy v průběhu roku 1912 přichází za zaměstnáním do továrny železářského magnáta Hoffmeistera (Alan Rickman) čerstvý absolvent freiburgské univerzity Friedrich Zeitz (Richard Madden). Pracovitý a nadaný mladík si brzy získá přízeň obávaného šéfa, jenž mu s radostí otevře dveře nejprve své kanceláře, a později i svého domu. Zde se Friedrich seznamuje s Hoffmeisterovou o mnoho let mladší ženou Charlotte (Rebecca Hall). Zhoršující se průmyslníkovo zdraví skýtá stále větší profesní příležitost pro mladého inženýra, jenž se zanedlouho stává Hoffmeisterovým osobním tajemníkem a stěhuje se do jeho domu. (dopitak)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (17)

bllm 

všechny recenze uživatele

Mám ráda příběhy z první třetiny 20. století, ať už romantické nebo třeba válečné. Ale tady se to bohužel moc nepovedlo a nezachránili to ani herci, ikdyž nejsem zrovna faninka Rebeccy Hall, ale budiž. Příběh rozhodně není nijak originální, ale s trochu lepším scénářem (zejména dialogy) a hlavně režíí mohl být i tak perfektní. Příběhu schází trochu dinamiky, možná lehkosti, celé to působí toporně a těžkpádně, místo vzrušujícího milostného příběhu, je to taková rozplyzlá stojatá voda. A ani já nemůžu opomenout naprosto dementní kameru, ani si nevzpomenu, kdy jsem naposled něco takovýho viděla. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Alanův hlas mohu poslouchat kdykoliv a kdekoliv, působí na mě pokaždé zvláštním a příjemným magickým kouzlem. Se scénářem to bylo už horší a to je moc velká škoda, protože Une Promesse měl potenciál daleko větší. A ta holčina, kterou jsem si původně myslela, že si jí Friedrich vezme, byla jak jeden z Renoirových obrázků. ()

Reklama

VanTom 

všechny recenze uživatele

"Literární" dobová červená knihovna nezastírá náklonnost mezi snaživým inženýrem a mladou ženuškou jeho zaměstnavatele továrníka od prvního setkání, zaměřuje se na pozvolný (platonický) vývoj "velkého citu" (TM), ale stejně jej (natož všechny příhody mimo) zachytává jakoby z rychlíku. Vypadá pěkně a zároveň strojeně, romantická klišé pak k cílovce patří. Sotva průměr. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Stefan Zweig není žádná vysoká literatura, ale jeho příběhy (mluvím hlavně o novelách) mají vždy šťávu i pointu. Jedním ze zásadních Zweigových témat je "slib", ať splněný či nesplněný (třeba již v novele Netrpělivost srdce nebo nedokončené novele Widerstand der Wirklichkeit nazývané též Reise in die Vergangenheit - podle které je právě tento film). Dalším frekventovaným Zweigovým tématem je "současnost" a její pozitivní přesah do minulosti a negativní do budoucnosti. Leconta zřejmě přitahovala témata obě a především nedefinitvní, fragmentální podoba novely "Cesta do minulosti". A zmocnil se jich skutečně kongeniálně, po zweigovsku. Dal jim šťávu, i pointa je tu, i když ne příliš originální a překvapivá (snad i zde jde "jen" o fragment). Jak by se příběh mohl vyvíjet dál? Nejspíš by vedl do perzekuce, exilu a smrti, tak jak to prožil sám Zweig... Pozn.1: Možná se tu hodí ocitovat pasáž ze Zweigovy autobiografie vydané krátce před jeho sebevraždou Včerejší svět s podtitulem Evropanovy vzpomínky": "Jedním rázem se poválečná generace brutálně emancipovala od všeho, co dosud platilo, a obrátila se zády k veškeré tradici, rozhodnuta sama vzít svůj osud do vlastních rukou, pryč od všeho minulého a jedním máchnutím se dostat so budoucnosti (překlad: RT)". Pozn. 2: Zweigovovo téma "slibu" má výraznou psycho(analytickou) hodnotu - oddalování slasti, kterou stejně není možno zcela naplnit. V současné době nejenže silb nemá žádnou váhu, ale v podstatě ani neexistuje. Řešení, které nabízí ryze česká lidová písnička platí obecně, nejen v erotickém marketingu: "Otevře mně jiná, holka roztomilá, a to ještě dneska." ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Vôbec to nebolo také zlé ako by som podľa úplne priemerného hodnotenia očakával. Aj keď uznávam, že v tomto príbehu bolo obrovské množstvo nevyužitého potenciálu, pretože základ bol kvalitný a rovnako aj celá prvá polovica, keď sa Friedrich stal v podstate súčasťou rodiny. Horšie to už bolo s druhou polovicou filmu, kde razom cez vojnu opadlo akékoľvek napätie a dramatizácia. Vlastne človek už len dokonca čaká, či sa Friedrich vráti alebo nie. No a hlavne čo sa stalo za tie roky ohľadne chladnúcich vzťahov, kde vznikla obrovská priepasť. Škoda toho premárneného deju a možností, ktoré sa núkali v druhej polovici filmu, a obzvlášť v závere. ()

Galerie (51)

Reklama

Reklama