Kamera:
Louis PepeHudba:
Miriam CutlerHrají:
Tony Grisoni, Terry Gilliam, Jean Rochefort, Johnny Depp, Vanessa Paradis, Christopher Eccleston, Bill Paterson, Miranda Richardson, Nicola Pecorini (více)Obsahy(1)
Zkuste si představit ty nejhorší noční můry, kvůli kterým se každý filmový režisér budí v posteli se smrtelným potem na čele. A zaručujeme, že to pořád bude jen desetina toho, co každý den prožíval u nás velmi oblíbený tvůrce - jediný zaoceánský montypythonovec, ale také autor filmů jako BRAZIL, KRÁL RYBÁŘ nebo 12 OPIC - Terry Gilliam. Dvěma kanadským dokumentaristům se podařilo natočit fascinující dokument o možných i nemožných katastrofách, které provázely pouhých 6 dní natáčení Gilliamova vysněného projektu MUŽ, KTERÝ ZABIL DON QUIJOTA, v němž měli hlavní role ztvárnit Johnny Depp a Jean Rochefort. Přes počáteční hrůzu jakou vyvolává neuvěřitelná souhra náhod a nehod provázejících od počátku celý projekt, se Gilliamovy útrapy stávají postupem času směšně komické. Takovému množství neštěstí se už nedá nic víc než smát. Snímek ZTRACEN V LA MANCHA podává tragikomický pohled na odvrácenou stránku filmového průmyslu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (161)
Boj Terryho Gilliama s větrnými mlýny. Je až neskutečné co vše se může během jednoho týdne přihodit na place. Onemocnění představitele hlavní role je v sérii těchto pohrom pouze vrcholem ledovce. Pravděpodobně jediný nemystifikační dokument o nerealizovaném snímku. Důkaz, že Gilliam je geniální vizionář, ale špatný manažer - což dokáže například scéna kdy ani nedokáže předstoupit před štáb a říct jim nepříjemnou pravdu. Přes všechny nepřízně osudu je počátek konce Dona Quijota již v neexistují předprodukci. Pár dní před natáčením nebyly podepsány smlouvy, připravená technika a nikdo nevěděl co se vlastně bude kdy dělat. Chápu, že na to má režisér lidi, ale Gilliam se zde soustředí na svůj sen a žádné vážnější problém si ani nepřipouští. Ohromně zajímavý a smutný dokument, který sice z počátku asi byl koncipován jako obyčejný film o natáčení filmu "Muž, který zabil Dona Quijota", ale postupem času získává ohromnou výpovědní hodnotu. ()
Zlé štúdio, ktoré vlastne ani štúdio nebolo, vhodná lokalita bohužiaľ blízko vojenského priestoru, natáčalo sa za zvuku neustále preletujúcich stíhačiek, po prvom natáčacom slnečnom dni sa strhla búrka pričom malo byť tri dne stále pekne a všetko odplavilo, mokrá zem, slnko ostalo skované, hneď na to znovu ochorel hlavný herec a to bol začiatok konca filmu namiesto ktorého vznikol tento dokument... Film podáva pohľad na situáciu keď sa 10 ročná túžba natočiť film mení na prekliate natáčanie až po znechutenie už niekedy natočiť svoj vysnený projekt. ()
Zajímavý film o filmu, který ani nevznikl. Na všech zúčastněných je vidět naprostá oddanost filmu, která po sériích nešťastných příhod v jednom týdnu se začne bortit jako domeček z karet. A sám velký Terry Gilliam se v jednom okamžiku stává vlastním Donem Quijotem, který bojuje s větrnými mlýny a nemůže vyhrát. Opravdu smutný pohled. ()
Najviac ma tento snimok postihol tym, ze mi je velmi luto ze sme prisli o skvely, mozno aj najlepsi film od Terryho Giliama.Uz len tych par natocenych scen ma uplne dostalo. Len 6 dni stacilo aby projekt skrachoval.....avsak dokument konci tym,ze Gilliam 6 mesiacov po krachu projektu zacal rokovat s novym investorom. A ja verim ze Terrymu sa ten film natocit podari.... 8/10 ()
Souhlasím s recenzenty, že tento umělecký dokument K.Fultona a L.Pepeho je strhující a fascinující. Ale co na něm shledali zábavného?! Už dlouho se mi nechtělo po skončení projekce tak plakat, protože zpráva o zmarnění jednoho životního snu mého oblíbence T.Gilliama nutí zoufale vykřiknout: „Dejte mu proboha někdo ty zatracený prachy!“ ()
Galerie (12)
Zajímavosti (6)
- Celosvětová premiéra proběhla 11. února 2002 na Berlínském FF. (Varan)
- Před oficiální českou premiérou proběhla premiéra na Karlovarském IFF 5. července 2002. (Varan)
- Cenné záběry z natáčení nikdy nevzniklého filmu jsou původem pořízeny kvůli připravovanému filmu o filmu. Když nakonec film nevznikl, tak tyto záběry byly použity jako základ tohoto dokumentu. (Dromedár)
Reklama