Reklama

Reklama

Aleluja

(festivalový název)
  • Francie Alléluia (více)
Trailer

Obsahy(1)

Gloria poté, co opustila manipulativního manžela, žije sama pouze s dcerkou. Jednoho dne odpoví na inzerát na internetové seznamce. Když potká Michela, ihned mezi nimi přeskočí jiskra a Gloria si záhy uvědomí, že udělá vše, aby si tuto úchvatnou lásku udržela. Michel je ale zvyklý žít „za peníze" žen, se kterými se seznamuje. Provokativní a originální belgický režisér se opět noří hluboko do lidského nitra, kde nachází nejen čistotu lásky, ale také nezvladatelné vášně či patologickou touhu vlastnit a ovládat. Snaží se zjistit, kam až je člověk schopen zajít, když začne ztrácet kontrolu nejen nad realitou, ale především sám nad sebou. Sugestivní a stísňující atmosféru filmu, který s nadsázkou hovoří o psychologické závislosti v partnerském vztahu, umocňuje až halucinační kamera a podporují vynikající herecké výkony Laurenta Lucase a Loly Dueñasové. Děj filmu je inspirován novinovou zprávou, která v letech 1947–49 šokovala celou Ameriku. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (46)

peiton 

všechny recenze uživatele

Od chvíle ako som zistila o čo reálne v tejto snímke pôjde,zbystrila som všetku moju pozornosť a neverila som vlastným očiam.Tu neplatí pravidlo zamilovaných ,,vidieť cez ružové okuliare" či vari byť ,,zaslepený láskou".Hlavná hrdinka to poňala po svojom a jej žiarlivosť ju priviedla až do takej miery,že nepoznávala svoje hranice a ona sama ako žena sa stala vražedným nástrojom pre svojho amanta.Pre niekoho nonsens,pre iných možno štipka reality,pretože v tomto prípade ,,keď ho miluješ,nie je čo riešiť".Ak chcete vidieť ako len jedna žena dokáže byť posadnutá mužom,pozrite si a nebudete veriť vlastným očiam,tak ako ja. ()

Seabeast 

všechny recenze uživatele

Prkený pokus o navození atmosféry šílenství ala Antikrist a Posedlost, která zmíněným nešahá ani po kotníky. Nějak se mi tam ta nadsázka ne a ne vynořit a někde v pozadí lehounce podřimovala. Jakoby ta "kontroverze", která má za cíl šokovat/pobavit byla naprosto umělá a bez sdílné hodnoty. Scéna s první obětí, kdy se Gloria "cituplnou" řečí loučí se svým Michelem, která následně přejde v melodickou písničku a po ní uřízne mrtvole nohu, vyzněla jak totální fraška a tak to šlo až do konce. A páreček Myšák a Glo-glo-glo-glo-glo-glo-Glóóória žili šťastně až do smrti! ()

Reklama

Traffic 

všechny recenze uživatele

Kdyby Kalvárie a Vinyan měly dítě, vypadalo by asi jako Alleluia. Fabrice Du Welz ve svém posledním filmu stvrzuje svoji pozici ojedinělého, ale stále poněkud nespravedilivě přehlíženého tvůrce, který se suverénně pohybuje mezi hororovým žánrem, černou komedií a uměleckým filmem. Těžko přesně říct, proč se jeho filmy většinou ocitají "jen" ve vedlejších sekcích velkých festivalů (Týden kritiky nebo Quinzane de realisateurs), ale svojí suverenitou a nápaditostí strkají do kapsy většinu snímků z hlavních soutěží. Alleluia brilantně přejímá poetiku Dogmatu 95 se všemi jeho kontradikcemi a servíruje strhující příběh jednoho zvráceného vztahu, ve kterém mužský princip neustále soupeří s tím ženským. Tím film navazuje na předchozí Vinyan, který tematizoval nezvladatelnou sílu mateřského pudu, zatímco Alleluia se zabývá destruktivním potenciálem ženského milostného vzplanutí. Du Welz své postavy (mimochodem skvěle zahrané Lolou Dueňas a Laurentem Lucasem) stylizuje do fanatických veličin, které svojí přítomností a výrazem zcela ovládají plátno. Tomu tady ještě dopomáhají právě dogmatické stylistické prvky jako ruční kamera, zrnitý (snad dokonce 16mm) film a převaha vypjatých detailů. Alleluia zároveň není suchou artovkou s genderovým podtextem, ale nesmírně zábavným snímkem, který do jisté míry čerpá ze splatterových konvencí a trierovských sebeuvědomělých hříček, jež navíc zručnou manipulací vzbuzují u diváků velmi silné emoce. Výhledově jeden z filmů roku. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Osamelá, životom sklamaná Gloria, pracujúca v nemocnici pri zosnulých, spoznáva cez internetovú zoznamku muža, ktorému ihneď po prvom stretnutí, plne emocionálne prepadá. Okrem toho, že ho necháva prespať vo svojom byte, požičiava mu v domnení, že spoznala jedinca, s ktorým ju čaká plnohodnotný vzťah, značnú finančnú sumu. Michel však nie je len tak obyčajným chlapom bez záväzkov. Živí sa ako malý podvodníček, ktorý prežíva využívaním práve takých žien, ako je ona samotná. Nakoľko však Gloria plne prepadla jeho šarmu, začína žiť po jeho boku, ako "sestra", ktorá ... Za prvé musím dodať, že táto herecká dvojica je jedna z naj-nesympatickejších aké som doposiaľ videl. Fakt škaredý ľudia, a to denno denne pozerám do zrkadla na seba samého. Snímok ako taký rozhodne nesadne každému fanúšikovi hororu. "Aleluja" je skôr psychologickou drámou s ľahkým erotickým nádychom, než nejakými krvavými jatkami, plnými gore scén, ktoré by priam šokovali. Základ je položený na príbehu dvoch chorých hláv, ktoré splynuli v jednu chorú dušu. Napriek tomu, že ja mám takéto snímky pomerne rád, vyslovene nadšený nie som. Emocionálne ma totiž zasiahol až v samom závere, ktorý bol vývojom deju predurčený a očakávaný - 60%. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

(49th KVIFF) Nebojte se nevděčného, nežánrového experimentálního artu, který nadchne spíš jen uměnovědně vzdělané diváky. Tohle je chytrá, netuctově natočená, emotivní, lehce úchylná a především krutě černohumorná hříčka, která mě nečekaně totálně odzbrojila. Jakmile po poměrně normálně dramatickém začátku došlo k prvnímu zvratu, začal jsem se bavit a smát se ... a až do konce jsem nepřestal. Du Welz at his best. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (1)

  • V záverečných titulkoch sa dozvieme, že film bol inšpirovaný skutočným príbehom Raymonda Fernandeza a Marthy Beck, čo boli skutoční sérioví vrahovia, ktorí si za svoje zločiny vyslúžili v roku 1951 trest smrti na elektrickom kresle v newyorskej väznici Sing Sing. O ich vražednom besnení tiež pojednáva film Zabijaci osamelých sŕdc (2006) s Jaredom Letom a Salmou Hayek v hlavných úlohách. (BlackTom)

Reklama

Reklama