Režie:
J.A. BayonaScénář:
Patrick NessKamera:
Óscar FauraHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Lewis MacDougall, Sigourney Weaver, Felicity Jones, Toby Kebbell, Ben Moor, Lily-Rose Aslandogdu, Geraldine Chaplin, Liam Neeson, James Melville (více)Obsahy(1)
Dvanáctiletý Conor O'Malley (Lewis MacDougall) se chystá uniknout do fantastického světa netvorů a pohádek. Vyrovnává se s nemocí své matky (Felicity Jones), kvůli které musí Conor trávit čas se svou nepříliš sympatickou babičkou (Sigourney Weaver). Navštěvuje jednu z britských škol, kde se každý den musí potýkat s akademickým nezájmem a šikanou za strany spolužáků. Protože Conorův otec (Toby Kebbell) se odstěhoval do tisíce mil vzdálené Ameriky, prahne chlapec po někom, kdo by ho vedl. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (18)
Recenze (324)
Stejně dechberoucí jako předloha jen s tím rozdílem, že ve filmu tomu pozměněný závěr (nebo spíše prodloužený) dal trochu jinou pointu. Což ale neni vůbec na škodu, naopak. Herci, atmosféra, hudba, režie - všechno jak má být. (Spoiler alert... ) A paradoxně nejsilnější scéna nepřijde ani ve chvíli, kdyby to člověk čekal (poslední opravdový rozhovor Connora s matkou), nebo kdy mu to film říká (poslední scéna Connora s matkou), ale ve scéně v autě, kdy babička mluví s Connorem a člověk si uvědomí, co přijde a co nelze zastavit. Nebudu lhát... stejně jako u knížky mi ukápla slza a nehodlám se za to nijak stydět. ()
Dobrodružná fantasy? Ani náhodou! Jedná se o vcelku smutné drama, které se, navzdory názvu a prvnímu dojmu, potýká s realitou života a lidských pocitů. Byť se může zdát, že se zde divák dočká nějaké nadpřirozené podívané, ve skutečnosti ho čeká dost realistický snímek, ve kterém ony fantasy prvky slouží pouze jako taková pomocná šablona pro hlavního dětskýho protagonistu, který zde byl btw vynikající. Někomu to může připomínat del Torův Faunův labyrint, přičemž by vlastně nebyl daleko od pravdy. Kdyby se film někdy tolik netáhl a ještě víc by přitlačil s emocemi na pilu (stupeň patosu je zde totiž naštěstí malý), jednalo by se o skvělou podívanou. Pokud nemáte rádi fantasy, za prvé si mě smažte z přátel a za druhé tomu určitě šanci dejte, nedávejte na první pohled. Slabší 4* ()
Pro děti to moc není, na to je to moc temně až depresivně pojaté - na smrt nemocná matka, šikanovaný fakan ve škole, ošklivý stromový netvor, noční můry, přemíra neveselých scén...A coby dospělý divák jsem se filmem pronudil. Nic není ve filmu pojmenováno pravým jménem, jen samé skryté retardace. To už alespoň tu nemoc, kterou hrdinova matka trpí, mohli pojmenovat. Výtvarná stránka u stěžejních povídek příšerná. Povídky působivé, realizačně ale vypadaly katastrofálně. Jak když má nad výtvarnou stránkou dohled tříleté dítě. Speciální efekty příjemné pro oko. Prolínání reálného a fantaskního světa ne úplně optimálně zvládnuté. Lewis McDougall v hlavní roli moc sympatií nepobral, ani zbytek castu to nevytrhl. Film působí vyzrálejším dojmem, žádá po divákovi, aby zapojil svůj intelekt, jenže následně chybí ta správná (závěrečná) katarze. Nejpůsobivější je film, když se kluk zdráhá uvěřit třem povídkám, které mu stromový netvor předkládá. Jen co odvypráví svůj poslední příběh, rázem to celé ztratí na síle. Závěr ještě přijde s pointou, odkud se netvor vzal, už je ale na vylepšení známek pozdě. Strašně to nudí. Moc se nedivím nezájmu publika. Španělský režisér J.A.Bayona asi zaspal dobu, když éterem táhl Faunův labyrint, popřípadě jiné, ne až tak dětské počiny. 6/10 ()
V Arrivali sa lúčila matka s dcérou, tu lúči syn s matkou. Vážnejší, temnejší a myšlienkovo hlbší film než Spielbergov hravý The BFG, s ktorým sa núka porovnanie. A Monster Calls je vlastne ďaleko viac smutnou drámou, než fantasy dobrodružstvom. Všetko v ňom sa točí okolo rodinných vzťahov a fantasy prvky sú iba prostriedok, ako príbeh priblížiť deťom. Neviem ale, či by som svoje deti chcel zaťažovať tak smutnou témou. Na pripomenutie si niektorých hodnôt je to ideálne skôr pre dospievajúcich. Tí ale dajú prednosť odtieňom šedej. ()
Takhle nějak by to asi vypadalo, kdyby matku Malého prince sklátil mozkový tumor. Za tím přeceňovaným nesympatickým Malým zmrdem by pak nenaběhla existenciálně vyhřátá liška, nýbrž heideggerovsky zpruzený strom, který by místo „Ájem Grůt“ skoro dvě hodiny otravně recitoval Pojem úzkosti, prokládaný Metaforickým úvodem do dětské psychologie pro ambiciózní popeláře, dokud by se ten hnusný asociální pazneht nenaučil mít rád Ryplyjovou. Pokud tedy nemáte gumovou páteř, abyste se mohli bez zábran kousat do prdele nudou, nebo nechodíte se sveřepě samolibým výrazem a Kierkegaardem pod paží do tlučhubovských kaváren hledat sysla blití, zabavíte se daleko lépe, když si doma najdete tu nejtvrdší zeď, budete do ní sto deset minut pateticky mlátit hlavou a pobrukovat si při tom Ó Tannenbaum. ()
Galerie (97)
Zajímavosti (19)
- Toto bolo siedmykrát, čo Liam Neeson nadaboval postavu CGI. Prvé tri dabujúce role boli Aslan v sérii Narnia, po štvrtýkrát v Khumba (2013), po piatykrát v Lego príbeh (2014), nadaboval tiež Fujimota v Ponyo (2008). (Pat.Ko)
- Zábavní park, kam vezme Conora (Lewis MacDougall) jeho otec, je Blackpool Pleasure Beach v Anglii. (playboxguest)
- Liam Neeson, ktorý dabuje Netvora, je zobrazený ako Conorov (Lewis MacDougall) starý otec na fotke Conorovej matky (Felicity Jones). (Pat.Ko)
Reklama