Reklama

Reklama

VOD (1)

Když Magdu (Penélope Cruz) potká v krátké době několik životních tragédií, nesrazí ji to na kolena. Naopak získá novou chuť do života a uvědomí si, jak důležité jsou vztahy k těm nejbližším – desetiletému synovi i novému muži, který jí náhle vstoupí do života (Luis Tosar). Drama Julia Medema, jednoho z nejvýraznějších španělských tvůrců současnosti, ukazuje Magdu jako ženu silnou a milující, která i v těch nejtěžších chvílích dokáže brát věci s nadhledem. (Aerofilms)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (70)

Autogram 

všechny recenze uživatele

Medem má vždy zvláštne filmy. Krásne aj depresívne zároveň, ľudské aj nereálne zároveň. Tu sa to na krásnu Magdu zosypalo poriadne, no film nie je o chorobe, ale o nej samotnej. Ako si žije pri všetkej počestnosti vo viacuholníku s mužmi a každý z nich jej prináša niečo, bez čoho by nemohla pokračovať. –––– Co znamená třetí stadium? Slyšela jsem vás. –––– Mami, jsi výborná učitelka. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Shodou okolností se teď v českých kinech s týdenním rozestupem od svých premiér schází dva filmy s výraznou ženskou hrdinkou - tím druhým vedle Ma Ma je Brooklyn. A oba mě naprosto dostaly, byť každý jiným způsobem. Na obou se mi líbí sevřenost, s níž se zaměřují výhradně na osudy hlavní ženské postavy (ne že by tam nebyly i další postavy, ale ty jsou až na druhé koleji) - ta v obou filmech v podstatě nezmizí z plátna a celý film stojí a padá na jejím fenomenálním hereckém výkonu (po této stránce nemám za sebe problém postavit vedle sebe Saoirse Ronan a Penélope Cruz, byť je mezi nimi věkový rozdíl 20 let - každá z nich dokázala vdechnout své postavě neobyčejnou míru přesvědčivosti). Tam, kde je ovšem Brooklyn příjemně civilní a nabitý pozitivní atmosférou, je Ma Ma oproti tomu melodramatická a celkově emočně mnohem vypjatější (jak ostatně u španělského filmu nepřekvapí). Film by však přesto diváka do žádné velké depky uvrhnout neměl - Magda rány osudu přijímá s pozoruhodnou věcností a až do samého závěru neztrácí optimismus, a celý film příjemně oživuje decentní humor. Ma Ma se kromě výborného obsazení vyznačuje i pěknou kamerou, výbornou hudbou a invenčním střihem, který mě velmi zaujal, protože jsem to myslím v žádném filmu ještě neviděl (ve zkratce tam jde o to, že některé scény jsou napojeny na jiné tak, že se v rychlém střihu střídají v různém poměru záběry ze scény ukončené i nadcházející - film to zajímavě ozvláštňuje). Celkově se mi zatím zdá, že Julio Medem svůj umělecký vrchol (který spatřuji v jeho snímku Sex a Lucía) už asi nepřekoná, a stejně si nelze nevšimnout, že na Penélope Cruz jsou čím dál víc znát přibývající roky, ale přes to přese všechno jsem přijal jejich společný film s povděkem, a stíral v závěru slzy dojetí. Za mě velmi pěkný filmový zážitek, který mohu (nejen) všem fandům španělské kinematografie s klidem doporučit. Považuji mimochodem za zajímavé, že toto je už druhý film, v němž Penélope Cruz ztvárnila postavu umírající na rakovinu prsu (tím prvním bylo drama Umírající zvíře). ()

Reklama

edie sedgwic 

všechny recenze uživatele

Pre mna slabsie tri hviezdicky. Prva (ta lepsia) polovica ma vrhla do hlbokej depresie, aby ma vzapati nato bez pardonu hodila do patetickeho a miestami az smiesneho zaveru, za ktory by sa nemusel hanbit ani Almodovar (akurat ze v jeho pripade to vacsinou funguje). Skoda, malo to velmi silny nabeh na dobry film, ale ved nabuduce. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Já samozřejmě mám problém s tou závěrečnou částí, která je vlastně klíčem a hlavní pointou filmu, že to šlo tak hladce. Ovšem jsem jen člověk a nepotřebuji mít za každou cenu pořád drasťák, tenhle příběh měl v sobě sílu, laskavost a cit. Penelopa zahrála skvěle a opravdu jsem měl chuť s ní být v každý chvíli a držet za ruku. Film protkáný smutkem a tvrdým osudem, plný lásky. Profesionálně působily i další klíčové složky filmu jako kamera, střih a hudba. Je mě fuk, kolik se tomu tady dává hvězdiček, je mě fuk, že film se vyhýbá drsným scénám a klade důraz na úplně jiný věci, podstatný je, že mě dal emoce, velký emoce a pokud by se některá žena octila v situaci ve který byla Penelope, moc jí držím palce, aby měla po svým boku chlapa jako byl Luis a ne českýho filmovýho kritika. ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Xtá variace na Medemovo nikdy nekončící téma tragické smrti člověka a nesmrtelnosti jeho duše. Jenže tentokrát v takovém strašně divném, téměř až šupáckém filmovém pojetí, kdy jsem si chvilkama říkal, jestli nekoukám spíš na nějaký studentský film. Podivný střih, neustálé rušící jump cuty, občas dost divné záběrování a nejisté kompozice. Nic z toho navíc podle mého názoru snímku nesloužilo, ale naopak šlo proti němu. Nechápu, jak se něco podobného může dít natolik zkušenému filmaři, jakým Julio Medem bezpochyby je. 6/10 ()

Galerie (38)

Zajímavosti (4)

  • Magda (Penélope Cruz) si v jedné scéně dá za levé ucho červenou květinu. To se dá chápat jako jasný odkaz na film (a především plakát) filmu Pedra Almodóvara Volver (2006), ve kterém hraje Penélope Cruz taktéž hlavní představitelku. (poz3n)
  • Scénář napsal Julio Medem již osm let před natočením filmu. K jeho realizaci došlo až když ho Penélope Cruz (Magda) oslovila s nápadem na spolupráci. (peeteno78)
  • Natáčení probíhalo v Tenerife na Kanárských ostrovech a ve Villajoyosa v provincii Alicante ve Valencijské komunitě ve Španělsku u Středozemního moře. Natáčelo se od 19. května do 16. července 2014. (noelcoward73)

Související novinky

Reklama

Reklama