Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Davies182
    *****

    Nejen ono mrazení na konci pilotu je zážitkem, díky kterému se vyplatí Nesbittův očistec sledovat. Co je horšího než smrt dítěte? Zeptejte se manželů Hughesových a nečekejte, že se vám odpověď bude líbit. Nehorázně atmosférickej thriller plnej falešných nadějí, co lámou srdce.(1.11.2014)

  • erased
    ****

    Doslova emoční atomovka - The Missing dokáže svou atmosférou dokonale vtáhnout nepřipraveného diváka do té snad nejhorší noční můry, která přímo děsí svou obyčejností. Spolu s tím, jak se Tony Hughes stále víc oddává posedlosti po pravdě i mě každá další epizoda vtahovala hlouběji a hlouběji do toho lidsky srdcervoucího thrilleru. Přitom se mu podařilo do ve výsledku smutně jednoduché zápletky ladně zamotat osudy dalších lidí, které běsnící Tony ovlivní, změní nebo ukončí, stejně jako jedna autonehoda změnila ten jeho. A jsou to právě tato malá lidská dramata, která pravidelně při závěrečných přiznáních přímo pumpují emoce, třebaže nemají s případem ztraceného dítěte nic společného. Podobně jako se to loni podařilo ITV s Broadchurch, BBC teď přichází s kriminálkou vynikající po všech ohledech, kde má každá rozehraná příběhová linka své místo v budování atmosféry bezvýchodné deprese, přičemž navíc vyprávěním v různých časových rovinách prohlubuje vztah k jednotlivým postavám až do nevídané úrovně empatie. Nicméně je to James Nesbitt, kdo si krade každý záběr pro sebe, a poté, co nakonec v závěru zlomí i tu poslední pozitivní naději, kterou by snad seriál mohl vzbuzovat, mě zcela míjí důvod, proč se na rozdíl od své seriálové manželky nedočkal nominace na Zlatý Glóbus. Perhaps it's better simply to let go, not to dwell on the choices we have made - whether we should have gone this way or another. Instead we should always go forward and try not to get trapped in the past.(18.12.2014)

  • honajz
    **

    Hutnou atmosféru a velmi dobrou kameru i výběr lokací to má, o tom žádná. Jenže to celé mi jako divákovi nestačí - rád bych nějaké postavy, s nimiž bych se mohl ztotožnit, což zde skutečně je těžký oříšek někoho takového najít, a pak bych ocenil vstřícnost tvůrců vůči divákům při odkrývání stop, aby to mělo alespoň jakous takous logiku. Když navíc jednu v podstatě jalovou historku vezmeme a rozhodíme do osmi hodin času, musely by se sem tam objevit minimálně bollywoodské tanečky, aby taková natahovaná délka byla nějak ospravedlnitelná. Celé se to nese na módním temném severském stylu, ale opět chybí to podstatné - promyšlený příběh, důvěryhodné zvraty a postavy, které se nechovají jen podle libovůle scenáristy, ale jako životné postavy.(28.5.2015)

  • hellstruck
    ***

    Malé městečko, tragédie týkající se malého chlapce a odhalování tajemství zdejších obyvatel během vyšetřování.. To, co fungovalo pro Broadchurch ale u The Missing bohužel nevyšlo. Po všech těch superlativech na čsfd jsem čekala něco zcela mimořádného, ale pravdou je, že seriál drží na hladině závěrečné cliffhangery a pár vypjatých scén. Když se více, než na samotný díl, těšíte na znělku, tak je něco špatně. Zkrátka příběh a jednotlivé linky nedržely úplně pohromadě, je tam dost hluchých a zbytečných míst. Bez nich mohla mít 1.řada 4 epizody, což by bohatě stačilo. Chvílemi jsem se vážně nudila a sledovat trpitelské výrazy nesympatických hlavních hrdinů stále dokola, to člověka jednoduše nebaví. Co se právě představitelů týče, tvůrci dali do kupy nejnesympatičtější ksichty Británie, nemůžu si pomoci - až na postaršího detektiva, všichni působí nesnesitelně. K závěrečné epizodě jsem se dokopala jen proto, abych viděla, co se s chlapcem opravdu stalo. Finále bylo působivé do poslední minuty (přestože jsem úplně nepochopila, proč pachatel prostě neutekl z místa činu), kdy tvůrci raději vsadili na konec "tak a teď si domyslete co chcete", což se mi tam opravdu nehodilo. Stručně a jasně tedy převládají rozpačité dojmy, Britové to umí zkrátka lépe.(21.1.2015)

  • Marigold
    ****

    Pokračování něčeho, co bych už pomalu začal nazývat "Britnoir". Podobně jako Broadchurch i The Missing přebírá koncept severské televizní detektivky Forbrydelsen, když se soustředí na komplexní psychologicko-společenské podhoubí vyšetřování jediného zločinu - v tomto případě únosu dítěte. Téma narušených rodin, úchylek a hlubokých traumat je tu rozpracované velmi důsledně a díky velmi civilně napsaným a zahraným postavám má dost silný emocionální vibe. Samotná detektivní rovina trpí syndromem "logika podřízená pointě", ale naštěstí v závěru převáží magnetismus hlavní postavy, kterou na hraně únosnosti vysekl zdevastovaný James Nesbitt. Jeho otec má ve tváři vepsáno tolik bolesti, že The Missing někdy balancuje na hraně křeče, ale vždycky má dost stability udržet se. I proto, že skvělý Tchéky Karyo je jako detektiv Jean-Baptiste ztělesněním moudrosti stáří, policejní verze Gandalfa Šedého, když už se nám tu míhají Bofur s Balinem. Střídání dvou časových rovin je výtečný nápad, vytváří dramatickou tenzi (víme, co se stane / nestane, ale nevíme proč), škoda, že dramaturgicky seriál ke konci působí nevyváženě (strhující 6. díl x statický 7. díl). The Missing je prostě další slibný koncept, který nabízí víc než jenom vzrušení.(28.12.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace