Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kareen
    ****

    The Missing pro mě nebylo rozhodně žádnou oddechovou selenkou. Prakticky skoro od prvního okamžiku jsem byla ponořena do neustálého pocitu deprese, beznaděje a citové vyprahlosti, která se se mnou táhla všech osm dílů. Přijít o dítě je nepochybně strašné a ochromující, ale ještě horší musí být ta nejistota, zda je naživu a pokud ano, jestli někde nelidsky netrpí. Jsem si jistá, že tohle všechno muselo probíhat hlavou manželům Hughesovým a k tomu ještě obvyklé sebeobviňování a obrovský pocit bezmoci. Celá minisérie je tak na jednu stranu podrobnou psychologickou studií jejich žalu a na druhou stranu zároveň zdařilou kriminálkou, plnou nejrůznějších zvratů. Postavy jsou vykresleny tak zdařile, že mě žádná z nich nenechala zcela chladnou, ať už to byli Hughesovi (Jak James, tak Frances jsou vynikající), Julien nebo dokonce i kontroverzní postava mladého pedofila Borga. Spojení BBC seriálu s francouzskými reáliemi tomu dodává zvláštní, originální atmosféru, jednotlivé linie jsou slušně rozpracované a emoce pracují na plné obrátky. Jediné, co bych tomu snad vytkla je ten závěrečný doslov, nevyřčená nejistota by tomu slušela přece jen o něco víc.(22.12.2014)

  • hellstruck
    ***

    Malé městečko, tragédie týkající se malého chlapce a odhalování tajemství zdejších obyvatel během vyšetřování.. To, co fungovalo pro Broadchurch ale u The Missing bohužel nevyšlo. Po všech těch superlativech na čsfd jsem čekala něco zcela mimořádného, ale pravdou je, že seriál drží na hladině závěrečné cliffhangery a pár vypjatých scén. Když se více, než na samotný díl, těšíte na znělku, tak je něco špatně. Zkrátka příběh a jednotlivé linky nedržely úplně pohromadě, je tam dost hluchých a zbytečných míst. Bez nich mohla mít 1.řada 4 epizody, což by bohatě stačilo. Chvílemi jsem se vážně nudila a sledovat trpitelské výrazy nesympatických hlavních hrdinů stále dokola, to člověka jednoduše nebaví. Co se právě představitelů týče, tvůrci dali do kupy nejnesympatičtější ksichty Británie, nemůžu si pomoci - až na postaršího detektiva, všichni působí nesnesitelně. K závěrečné epizodě jsem se dokopala jen proto, abych viděla, co se s chlapcem opravdu stalo. Finále bylo působivé do poslední minuty (přestože jsem úplně nepochopila, proč pachatel prostě neutekl z místa činu), kdy tvůrci raději vsadili na konec "tak a teď si domyslete co chcete", což se mi tam opravdu nehodilo. Stručně a jasně tedy převládají rozpačité dojmy, Britové to umí zkrátka lépe.(21.1.2015)

  • honajz
    **

    Hutnou atmosféru a velmi dobrou kameru i výběr lokací to má, o tom žádná. Jenže to celé mi jako divákovi nestačí - rád bych nějaké postavy, s nimiž bych se mohl ztotožnit, což zde skutečně je těžký oříšek někoho takového najít, a pak bych ocenil vstřícnost tvůrců vůči divákům při odkrývání stop, aby to mělo alespoň jakous takous logiku. Když navíc jednu v podstatě jalovou historku vezmeme a rozhodíme do osmi hodin času, musely by se sem tam objevit minimálně bollywoodské tanečky, aby taková natahovaná délka byla nějak ospravedlnitelná. Celé se to nese na módním temném severském stylu, ale opět chybí to podstatné - promyšlený příběh, důvěryhodné zvraty a postavy, které se nechovají jen podle libovůle scenáristy, ale jako životné postavy.(28.5.2015)

  • Marigold
    ****

    Pokračování něčeho, co bych už pomalu začal nazývat "Britnoir". Podobně jako Broadchurch i The Missing přebírá koncept severské televizní detektivky Forbrydelsen, když se soustředí na komplexní psychologicko-společenské podhoubí vyšetřování jediného zločinu - v tomto případě únosu dítěte. Téma narušených rodin, úchylek a hlubokých traumat je tu rozpracované velmi důsledně a díky velmi civilně napsaným a zahraným postavám má dost silný emocionální vibe. Samotná detektivní rovina trpí syndromem "logika podřízená pointě", ale naštěstí v závěru převáží magnetismus hlavní postavy, kterou na hraně únosnosti vysekl zdevastovaný James Nesbitt. Jeho otec má ve tváři vepsáno tolik bolesti, že The Missing někdy balancuje na hraně křeče, ale vždycky má dost stability udržet se. I proto, že skvělý Tchéky Karyo je jako detektiv Jean-Baptiste ztělesněním moudrosti stáří, policejní verze Gandalfa Šedého, když už se nám tu míhají Bofur s Balinem. Střídání dvou časových rovin je výtečný nápad, vytváří dramatickou tenzi (víme, co se stane / nestane, ale nevíme proč), škoda, že dramaturgicky seriál ke konci působí nevyváženě (strhující 6. díl x statický 7. díl). The Missing je prostě další slibný koncept, který nabízí víc než jenom vzrušení.(28.12.2014)

  • DaViD´82
    ****

    S1 "Oliver Hughes" (4/5): Ve vší té civilnosti prosté laciné překombinovanosti i z prstu vycucaných zvratů sympatické a o to více, jak důsledné to je v přístupu "může se to stát i vám". A s ohledem na úskalí tématu o ztrátě jediného dítěte až překvapivě nemelodramatické a citově nevydírající. A přes veškerou chladnou atmosféru naprostého zmaru, deprese a beznaděje to není emočně chladné či cynické. Navíc jde o nebývale zdařilou symbiózu skandinávského přístupu k žánru, kdy se zcela stírají mantinely mezi osobním dramatem a kriminálními pasážemi. Scénář si vystačí s tím, že lidé jsou... Prostě lidé čili konspirace či přes koleno lámaná velká odhalení nejsou na místě. Přesto by se výhrada našla; a sice vyprávění skrze prolínající se "současnost/před lety" přístup, který je vesměs ku prospěchu a není pouze lacinou obezličkou jak natáhnout děj na více epizod, ale přeci jen kolem poloviny série pasáže "před lety" mnohdy zbytečně přešlapují na místě a tah na branku to neztrácí pouze díky lince ze současnosti.(27.12.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace