Reklama

Reklama

Známá pařížská advokátka zachraňuje muže odsouzeného k trestu smrti.
Podařilo se mu uprchnout přímo z elektrického křesla. Jediný člověk, kterému může věřit, je jeho obhájkyně Annie Girardotová, avšak ani ta ho nemůže chránit věčně. Claude Brasseur proto bere spravedlnost do vlastních rukou, aby očistil své jméno... (oficiální text distributora)

Recenze (36)

hendrich6 

všechny recenze uživatele

Povedená kriminálka ze staré francouzské školy, Francouzi tenhle žánr prostě umí a Annie Girardotová měla velice sympatickou roli, které jste prostě museli fandit, i kdybyste nechtěli. A i přesto že se v tomto filmu neobjevila ani jedna z osvědčených francouzských hvězd jako Jean Gabin, Belmondo nebo Lino Ventura, tak jsem se super pobavil. 75% ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Hodnocení tohoto filmu ovlivnilo hned několik prvků: + výborný dabing ČST - studia Barrandov (Galatíková, Mrkvička, Schánilec)+stará francouzská krimi filmařská škola + závěr na způsob "Chobotnice" + usnutí někde za polovinou (na vině byl desetiletý Müller Thurgau) + opravdu vydařená hudba___ Sci-fi přání závěrem - aby se podobné filmy (v původním dabingu!) objevily v programu tuzemských komerčních televizí. Konec snění a palec ven z nočníku, zpátky k Velmi Krátkým Vlnám. ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Klasické drama o tradičním tématu vzájemného prorůstání organizovaného zločinu a veřejné správy i praktické politiky se v mnoha ohledech příliš neliší od té části současné ruské filmové produkce, která se zabývá ztvárňovaním po desetiletí tajené odvrácené tváře někdejší sovětské společnosti. Tradičně dobré historické výkony, značně nadrutinní režie i scénář a nosné téma - musím souhlasit - povyšují film jak nad standard jeho přímo i nepřímo deklarovaného žánrového zařazení, tak nad průměr tehdejší produkce. Lehké to zkrátka nemá nikdo: ani ti, kteří zákon "poctivě" porušují, ani ti, kteří se živí tím, že zodpovídají za veřejný pořádek a eliminaci zločinu ve všech jeho formách. ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Má-li spravedlnost zavázané oči, pak není divu, že talár spravedlivých oblékají vrazi, nevinným je odměnou rendez-vous s katem a systém se z úctyhodného ochránce mění v prodejnou ženštinu, jež chrání toho, kdo dá nejvíc. Giovannimu stály u kolébky sudičky jménem Beznaděj, Bezvýchodnost a Bezmoc a on do nás jejich odkaz pere bez lítosti a milosrdenství. A svůj díl děsu a rozčarování obdrží každý, kdo zjistí, že systém je snadno podplatitelná hydra, jejíchž tisíc hlav vás bez váhání připraví o tu vaši, jakmile o tom jedovatém plazovi nejste ochotní tvrdit, že je to vznešený a ušlechtilý lev. Konečně kdo by to měl zprostředkovat přesvědčivěji než Giovanni, kterému svého času dýchala gilotina na krk osobně. ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Výborně promyšlená zápletka dobře natočeného filmu. Úplatní policisté a zkorumpovaná spravedlnost si nebere servítky před ničím, samozřejmě najít nějaký důkaz je nadmíru těžké, tak lze charakterizovat děj filmu, který je motivován reálnou událostí. Zajisté děj neupoutá pouze svým námětem, ale i věrohodností skvělých hereckých interpretů. Claude Brasseura téměř jako vždy ztělesňuje sympaťáka. Annie Girardot v právnických službách, která se ocitá v pravý čas na pravých místech. A charismatický Bruno Cremer. Tím chci říci, že toto trojhvězdí se filmu velmi vyplatilo. Jenom, jako zajímavost ještě dodám, že já jsem na začátku filmu viděl gilotinu a nikoli elektrické křeslo, když utíkal Simon Risler z popraviště, kde vzal oficiální text distributora elektrické křeslo ve Francii, to tedy netuším? ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama