Režie:
Taylor HackfordKamera:
Andrzej BartkowiakHudba:
James Newton HowardHrají:
Keanu Reeves, Al Pacino, Charlize Theron, Jeffrey Jones, Judith Ivey, Connie Nielsen, Craig T. Nelson, Tamara Tunie, Ruben Santiago-Hudson, Debra Monk (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Mladý úspěšný právník Kevin Lomax obhajuje učitele Gettyse obviněného ze sexuálního obtěžování své žačky Barbary. Přestože během přelíčení zjistí, že učitel je opravdu vinen, podaří se mu dosáhnout osvobozujícího rozsudku. Když pak Kevin se svou manželkou Mary Ann oslavuje v baru, neznámý muž mu nabídne práci za skvělých podmínek u prestižní právní firmy, kterou z New Yorku řídí John Milton. Manželé se přestěhují do Miltonova rodinného mrakodrapu. Kevin je fascinován bohatstvím svého nového prostředí a plnou silou se pustí do práce. Cosi se však změnilo. Vítězství není jenom cílem, stává se posedlostí. John Milton navíc, jak se zdá, nalezl v mladém právníkovi zvláštní zalíbení. Kevin se tak ocitá v osidlech samotného ďábla a čeká ho pekelně nebezpečná životní cesta. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (995)
Trošku som sa pýtal sám seba, či by mi k spokojnosti nestačila len samotný súdny prípad, ktorý mal dokonalý priebeh. Bál som sa totiž spracovania mysterióznosti. No Hackford ma vyviedol z omylu. Zamotané vzťahy filmu ešte nerobia mysterióznym, ale to je vedľajšie. Démonický Al Pacino mi vyrazil dych aj s českým dubbingom. Aký by bol potom zážitok v originále. A zvládnutie záveru nekomentujem. 90%. ()
Přímočará filmová metafora tohoto ješitného světa. Nejrespektovanější profese Ameriky (i našeho starého kontinentu) jako médium sloužící ďáblovým plánům ovládnout zem = přesný a trefný příměr. Podobenství o civilizaci, v níž nejvyšší metou jsou peníze, ambice a moc. O nic jiného vlastně ani neběží. Je to sice hodně zvulgarizovaná podoba katolického kultu pohybující se po hraně té nejprimitivnější lidové představivosti...ale něco hlubšího v sobě nese - Hle inferno: mediální ďábel s tváří Al Pacina... Kdo jsou ty charismatické mediální tváře, které tu za nás rozhodují? Myslí to upřímně? Ďáblův advokát je všude okolo nás... ()
Když bych se pokoušel sestavit žebříček nejlepších hereckých výkonů všech dob, Pacinův ďábel by byl určitě zatraceně vysoko. Brilantní studie, v níž drzý úsměv a divoké křepčení funguje stejně dobře jako Hackfordovo labužnické zneklidňování zvuky a temnými tóny orchestru. I Reeves boduje, ale nejvíc si cením scénáře, který dokázal nejen ustát kombinaci pekelnické fantazijní nadsázky s realistickým thrillerem, ale takřka geniálně jej zakomponovat i do existenciálního kontextu lidské marnivosti a nestability všehomíra. Pecka s náběhem na pět hvězd... ()
Nijak zvlášť mě to bohužel nevzalo, a to ani příběhově, ani atmosféricky. Určitě to má výborné úseky, ale místy jsem se i nudil, přišlo mi to zdlouhavé a ten závěr mě vůbec nedostal, spíše naopak. Herecky to nicméně byla krásná práce, ale ostatní složky z mého pohledu zaostávaly. Třeba to někdy příště bude lepší, ale je otázka, jestli se k tomu ještě někdy dostanu... 65% ()
Myslím, že zrovna kvůli tomuto odmítl Keanu Speed 2 - jestli to tak je, tak jde o geniální rozhodnutí. Keanu zde podává jeden ze svých nejlepších výkonů. Vrcholem filmu jsou ovšem scény, v nichž se vyskutuje ďábelský Al (docela mi sedl i dabing Karla Heřmánka), jeho závěrečné svádění je lahůdkové. Na můj vkus ovšem trochu delší, než je třeba. ()
Galerie (90)
Zajímavosti (47)
- Ve finále snímku se John Milton (Al Pacino) promění v Lucifera coby padlého anděla. Tvůrci speciálních efektů výsledné podoby dosáhli kombinací masek odlitých z tváře Keanu Reevese (Kevin Lomax) a Pacina v roce 1997 a Pacina z roku 1972, jak vypadal při natáčení snímku Kmotr (1972). Rick Baker, který měl ve filmu na starosti vzhled démonů, Pacinovu masku ze 70. let získal od svého mentora a učitele Richarda Emersona Smithe, který měl v Kmotrovi na starosti make-up. (casyy)
- Christabella Andreoli (Connie Nielsen) mluví ve filmu italsky. V italské verzi filmu mluví španělsky. (Alfréda)
- V záběru, kdy se Mary Ann (Charlize Theron) zamyká v nemocničním pokoji, má na sobě levou pantofli. V dalším záběru, když se ohýbá pro zrcátko, má pravou. (PSJR)
Reklama