Režie:
Patrick HughesScénář:
Tom O'ConnorKamera:
Jules O'LoughlinHudba:
Atli ÖrvarssonHrají:
Ryan Reynolds, Samuel L. Jackson, Gary Oldman, Elodie Yung, Salma Hayek, Richard Price, Richard E. Grant, Rod Hallett, Jurij Kolokolnikov, Noortje Herlaar (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Nejlepší bodyguard na světě dostane nového klienta, nájemného vraha, který musí svědčit u Mezinárodního soudního dvora. Aby se včas dostavili k soudnímu řízení, musí oba zapomenout na to, že jsou tak trochu jiní a že si možná až příliš lezou na nervy. (Vertical Entertainment)
Videa (17)
Recenze (739)
Na komedii je to málo vtipné. Na akční film málo napínavé. Tento snímek je taková jednohubka na alkoholový večer. Čím více povzbuzovadlo v sobě budete mít, tím se vám bude líbit pravděpodobně více. Celé se to nese ve velmi odlehčeném duchu. Zápletka je trapná a snadno prokouknutelná. Oba herci hrají zřejmě to, co se po nich žádalo. Vedlejší role, zejména ženské, jsou nedobře obsazené a vyznívají do ztracena. Do filmu taktéž absolutně nezapadávaly romantické vsuvky a rady do života od černočerného Jacksona. Do podobného filmu se takový prvek nehodí.Osobně nechápu vysoký povyk kolem tohoto filmu. Ačkoli jsem pár pěkných momentů zaznamenal, tak mnou cloumala při sledování především nuda. Lepší dvě hvězdy. ()
Kdybych mi bylo dvanáct a film bych viděl v sobotu večer na Nově, byl bych nadšen. Jenomže dvanáct mi už dávno není a film jsem viděl v kině. Shane Black, který zásadně ovlivnil podobu moderních buddy movies, pochopil, že pokud chcete filmy jako Smrtonosná zbraň točit dneska, nesmíte se/je brát vážně (viz třetí Iron Man nebo Správní chlapi). Náběhy k sebereflexi jsou sice i v Zabijákovi a bodyguardovi (i když hranice mezi „je to hrozně debilní, vy to víte a my víme, že to víte“ a prostým „je to hrozně debilní“ je někdy hodně tenká), ale film s nimi pracuje hrozně nedůsledně. Vedle takřka parodických scén (za Michaelem probíhá apokalypsa, zatímco on nerušeně pokračuje ve svém monologu) jsou zde momenty prosté nadsázky, které mají být dojemné nebo, v horším případě, vypovídat o pseudofiktivních válečných zločinech (linie s Dukovičem mi vzhledem ke kontextu přišla dost nevkusná). Stejnou krizí identity trpí i postavy. Občas se chovají jako osoby poučené žánrovými klišé, ale v řadě jiných ohledů jen předvídatelně následují konvence a dělají hloupé chyby. Vyprávění zas a znovu ztrácí spád vinou neúspěšné snahy zlidštit oba hrdiny pomocí jejich vztahu s drahou polovičkou a víceméně seriózního vysvětlování toho, jak se z nich stali lidé, kterými jsou (naprosto mimo je svým velevážným tónem třeba flashback s Dariovou první vraždou). Tohle neustálé vztahově-poradenské mudrování, dokonce i v okamžicích, kdy hrdiny znatelně tlačí čas, není obratně zakomponované do probíhající akce a jen natahuje stopáž – hlavní dějová linie se jakoby zastaví, aby se pánové mohli nimrat ve svých pocitech a trochu si zafňukat. Tempo je tak notně nevyrovnané a film se zdá být mnohem delším. Úroveň hodně zvedají dlouhé akční sekvence v Amsterdamu a Haagu, které jsou sice strašlivě sestříhané a vyprávění nikam neposunou (tedy kromě toho, že se postavy přesunou z jednoho místa na druhé), ale mají patřičný drajv a vtip. Pak ovšem přichází nezvládnutý (trikově, scenáristicky, herecky) závěrečný akt, který v podstatě popírá předchozích sto minut (vše se nakonec vyřeší úplně jiným způsobem, než k němuž příběh celou dobu směřoval) a celý film míří strmě do háje. Zabiják & bodyguard by mohla být výborná high-concept akce s dvojicí charismatických herců (z nichž filmu skutečně kraluje Jackson) a devadesátkovým feelingem, jenomže to by nesměla svou béčkovou přepálenost tak neobratně obhajovat a dodávat si na důležitosti způsobem, který zabíjí veškerou zábavu. 50% ()
Nahláškovaná jízda od začátku do konce. Jackson je za božana a Reynolds v Deadpool módu (vlastně by mohlo jít o prequel). Akce parádní, lokace neokoukané. Navíc takhle vymazlenou old school honičku (člun, motorka, auto) jsem viděl naposledy v Božské relikvii od Jackieho Chana. Posraná Praha! ()
"Bryce s Kincaidem se nedostaví do Haagu jen, když se vzájemně zabijí." Tohle byla čirá radost. Klaďas chránící zmetky a Zmetek zabíjející zmetky, který chrání Klaďas - co může být větší zábava, než spojení těchto dvou týpků? Snad už jen uřvaná paní Kincaidová, jejíž lidská práva jsou neustále porušována. Do té by se prostě musel zamilovat každej násilník. Taky "romantická" scéna setkání budoucích manželů Kincaidových je naprosto dokonalá. Já jsem se zkrátka bavil jako malej kluk, kterej byl neustále ostřelován perlami dvou hláškovacích mašin. A spojení povedené akce s trefným humorem musím ocenit, i kdybych nechtěl. Ale já chci. ()
„Debilná Praha!“ Myslel som, že takéto scenáre sa už nepíšu. Ale píšu. Som síce prekvapený, že Ryanovi Reynoldsovi a Samuelovi L. Jacksonovi to stačilo, ale zas Jackson zmluvu na Hadov v lietadle podpísal len na základe názvu, takže už prekvapený nie som. Práve títo dvaja páni patria k najväčším plusom snímky. Akčných scén je pomerne dosť, ale nedá sa povedať, že by boli extra fenomenálne. Obsahujú však pár fakt dobrých nápadov, ako je originálne vystúpenie z auta, zaujímavý spôsob zdolávania lešenia a intenzívna mlátička v kuchyni. Rovnako nenápadité, ale uchádzajúce sú i komediálne scény, medzi ktorými sa, rovnako ako v akčných, nájde zopár skvelých momentov (rádové sestry, romantická scéna v bare). Chýbalo mi viac pesničiek (a menej Salmy Hayek). Cinemax Trenčín 2017 ()
Galerie (88)
Zajímavosti (19)
- Při honičce v Amsterdamu hraje skladba „Amsterdam Chase“, kterou nesložil Atli Örvarsson, ale Dmitri Golovko. (Damarus)
- Natáčelo se v Anglii, Nizozemsku a Bulharsku. (Varan)
- Samuel L. Jackson (Darius Kincaid) ve filmu řekne 122 sprostých slov. (belinko)
Reklama