Reklama

Reklama

Favoritka

  • Velká Británie The Favourite (více)
Trailer 1

Na začátku 18. století vládne Velké Británii královna Anna (Olivia Colman), poslední z rodu Stuartovců, která se do historie zapsala spíše neslavně. Je plachá a přehlížená, trpí bolestivou dnou a není příliš vzdělaná, což z ní činí perfektní oběť manipulátorů. Její jedinou oporou v životě je lady Sarah (Rachel Weisz) a jejich vztah postupně přerůstá až do jakési milostné symbiózy. Sarah se díky tomu dostala do nejvyšších kruhů britské aristokracie a za nejistou královnu prakticky vládne. Zpoza královnina trůnu činí všechna důležitá rozhodnutí ohledně chodu státu a probíhající války o španělské dědictví. Zároveň si svou pozici ostře střeží a nikoho, kdo by se pokusil královnu ovlivnit, k ní nepustí. Podcenila jen svou sestřenici Abigail (Emma Stone), která na dvůr přijela prosit o práci služebné poté, co její rodina zbankrotovala. Sarah ji z lítosti přijala. Netuší však, že by ctižádostivá Abigail mohla ohrozit její roli královniny favoritky. Zatímco tedy Abigail díky oblibě panovnice rychle stoupá společenským žebříčkem, od Sarah se začíná přízeň odvracet. A to nemůže zůstat bez odplaty. (Cinemart)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (425)

leila22 

všechny recenze uživatele

Tentokrát nás tak trochu nečakane režisér zaviedol do 18.storočia, v ktorom sledujeme vzťahy, vnútorné boje a boje o moc, či priazeň, v ženskom trojuholníku kráľovnej Anny (Olivia Colman), jej pravej ruky lady Sarah (Rachel Weisz) a jej sesternice Olivie (Emma Stone) , ktorá sa v kráľovskom dvore ocitá nenápadne a v tichosti, no o to výraznejšie mieša karty. Režisérsky rukopis je aj v tomto prípade nepopierateľný (bizarné scény - preteky husí, zaujímavé tanečné choreografie, svojské postavy...). Napriek tomu je Favoritka omnoho viac divácky prístupnejšia širšiemu publiku ako jeho predošlé filmy (Zabitie posvätného jeleňa, Homár, Kynodotas...). Preto, ak patríte medzi milovníkov tohto režiséra tak ako ja, v tomto prípade vám bude jeho typickej šialenosti, absurdných scén, až nechutnosti tak trošku málo. Sklamaní však určite nebudete. Brilantné herecké trio, kvíliace sláčiky a znepokojujúca hudba, ktorá diváka neustále udržiava v nepríjemnom pocite a úchvatná výprava si zaslúži návštevu kina. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Režisér podivností, jako Zabití posvátného jelena nebo Humr, natočil kostýmní drama po svém. K ruce má výborné herečky a zajímavý scénář. Tempo je pomalé a občas jakoby se film ani příběh nehnuli z místa, ale za podívání film rozhodně stojí a pokud vám sedí podobně laděné filmy, klidně si 1* přidejte. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Řecký režisér vylítnul z řecké weird kinematografie jako bájný pták Fénix a dostal nabídku natočit něco většího, evropského, z prostředí anglické aristokracie. K tomu dostal na starost tři zkušené herečky, které tu předvádí absolutní bezcharakterní dno a jelikož je sám trošku divnej, pojal to poměrně opulentně. Škoda, že je film tak dlouhý. Být to kratší, asi bych se u této ujetiny nestihl ani nudit. Divných věcí je tu ale tolik, že to co Vám v prvních pěti minutách přijde divné, Vám v poslední půl hodině přijde poměrně běžné. Respektive tak běžné, že na daný záběr budete koukat a v podstatě nehnete ani brvou. Film je v podstatě natolik divný, že jsem u něj přišel o kus lidských emocí. Musel jsem vypít flašku Portského, abych si trošku urovnal myšlenky a vyskočil ze světa šlechty, kde se děje řada odporností a všem to přijde normální. Kvality film nicméně má. Nejvíce na mě, kromě hereckých bezemočních výkonů, zapůsobilo prostředí zámku a originální kamera. ()

classic 

všechny recenze uživatele

» Uštipačný grécky pohľad na existenciu anglickej kráľovnej Anny Stuartovej na začiatku 18. storočia « 『 Keď som zistil, že toto obdobie zmapuje môj obľúbený bizarný režisér, tak som sa začal veľmi tešiť, až to uvidím na vlastné oči 』Tým povolaným je Yorgos Lanthimos, ktorý ma tentokrát takmer naprosto uchvátil, a to nielen trojicou úžasných ženských hereckých výkonov, že je trochu na škodu, ako dvaja scenáristi nedotiahli svoju víziu do dokonalosti, keď nechýbalo veľa, a mohľa vzniknúť podobná historická freska, ako legendárny Barry Lyndon. _Olivia, Rachel a Emma sú strhujúce, že každá dostáva svoj daný priestor - predviesť sa a zaujať filmové publikum, ktoré bude občas neveriacky krútiť hlavou, akej výzvy sa nezľakli. Myslím si, že pred tristo rokmi nemali ľudia bohvieaké vychovanie, a tak aj podľa toho sú štylizované jednotlivé charaktery, ktorí sú príliš extravagantní aj výstrední. Hodnoverne zachytená doba. Taktiež vyzdvihnem robotu d.p. Robbieho Ryana, ktorý používa fascinujúce „rybie oko,” čím sa stáva film sám o sebe - výstižnejším, nadčasovejším, skrátka, parádne vizionársky filmový počin. A ten má k dispozícii bravúrny strih, hudbu, ale i výpravu a kostýmy, a tak máte presne taký pocit, akoby ste sa vrátili v čase, a sledovali skrytou kamerou dianie na kráľovskom dvore, kde vidíte také sekvencie, ktoré sa vám zdajú na súčasné pomery, ako určite neprípustné, ale vtedy to nebolo nič nevídané a neslýchané, úplná normálka. _ Jeden z konečne najlepších filmov, ktoré som zhliadol za kalendárny rok 2018-2019. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Černá komedie o třech (bezchybně zahraných) nesympatických manipulativních mrchách. Nikterak složitý příběh by mě sám o sobě asi moc nebavil, ale ta Lanthimosova záměrná precizní divnost (zahrnující i dost specifickou práci s kamerou) tomu dodává šmrnc a osobitost. Chvílemi (nejen) svým cynismem velmi zábavné a vtipné (tedy pokud se dokážete na ten netradiční styl alespoň trochu naladit). Na druhou stranu moc nechápu, že se režisér více neodvázal v erotických a sexuálních scénách - jedno odhalené prso mi připadá na tak okázale "švihlý" film trochu málo... Jinak ale ok, znovu to nejspíš nikdy neuvidím (není to úplně můj šálek čaje), ale toho jednoho zhlédnutí nemám důvod litovat. 70 % ()

Galerie (45)

Zajímavosti (27)

  • Sandy Powell sa pri návrhu kostýmov držala historického obdobia, zvolila však materiály súčasné a predovšetkým iba v čiernobielom prevedení. (Biopler)
  • Režisér Lanthimos spolu s kameramanom Ryanom využili efekt rybieho oka, aby dojem z pokrivených charakterov nabral na význame i vizuálne. Ryan sa nechal uniesť v symbolických kompozíciách, napr. keď v scéne lovu je Abigail (Emma Stone) zobrazená spôsobom, aby to vyzeralo, že zbraňou mieri na Sarah (Rachel Weisz), čo je metafora jej záujmu zbaviť sa sokyne, s ktorou bojuje o priazeň kráľovnej. Ryan sa kamerou približuje zblízka k tváram postáv, alebo naopak sníma postavy v obrovských sálach pomocou skresľujúcich objektívov tak, aby v nich pôsobili čo najviac strateným dojmom. (Biopler)

Související novinky

Yorgos Lanthimos si vybral svůj další projekt

Yorgos Lanthimos si vybral svůj další projekt

30.09.2022

Řecký režisér Yorgos Lanthimos (Zabití posvátného jelena, Humr) se po úspěchu Favoritky na mnohých světových oceněních v originální tvorbě jen tak nezastavuje. Aktuálně je v postprodukci jeho další… (více)

Black Widow nabírá posily

Black Widow nabírá posily

05.04.2019

Sólovka Black Widow se Scarlett Johansson (Avengers: Infinity War) v hlavní roli pádí rychle kupředu a film obsadil dalších několik herců. Dříve spekulovaná Emma Watson (Kráska a zvíře) je bohužel… (více)

Režisér Favoritky oznámil příští film

Režisér Favoritky oznámil příští film

23.02.2019

Je klidně možné, že za pár dní už budeme psát režisér oscarové Favoritky, prozatím má ale Yorgos Lanthimos (Humr, Zabití posvátného jelena) na krku pouze cenu BAFTA za nejlepší film, neproměněnou… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno