Reklama

Reklama

Viktor Taransky je režisér, scenárista a producent, kterého v poslední době pronásleduje pořádná smůla. Jeho poslední film byl propadák, teď mu utekla hvězda jeho nového filmu, rozmazlená Nicola. Viktor rozmary herců nesnáší, proto by se bez ní klidně obešel, jenže studio se obává pomsty herečky, a tak raději zruší smlouvu jemu. Zatímco si Viktor vyklízí kancelář, nabízí mu neznámý muž možnost využít "umělé herce". Zničený režisér mu nevěnuje velkou pozornost. Po několika měsících je mu doručen od neznámého balíček s harddiskem a speciálním programem, v němž počítačem simulovaní herci vypadají jako skuteční. Viktor si vybere simulaci číslo jedna, étericky krásnou Simone, kterou obsadí do hlavní role a natočí s ní film za své peníze. A pak se stane něco nečekaného, z jeho nového snímku je obrovský divácký hit a z neznámé herečky superhvězda... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (294)

SaNcHeZ_cz 

všechny recenze uživatele

Kdo s čím zachází, s tím také schází. Aneb jedna svatá pravda o tom, jak jedna lež může přerůst kapacity člověka a sám člověk by si neměl hrát na boha. Niccol natočil (ostatně jako vždy) vizuálně podmanivou komedii s hořkým nádechem o zoufalém muži procházejícím krizí a jeho ideální spáse z jedniček a nul. Nikdy ovšem není vše ideální a bezchybné aneb Niccolova společenská kritika která odráží nejen zásadní lidské otázky ale reflektuje i nahnutou mentalitu současné společnosti. ()

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Nejsem si jistý, nakolik měl Niccol tu alegorii promyšlenou, nakolik se do ní sám projektuje jako autor, ale nakonec si stejně podrazí nohy. A ačkoli jsem se bavil u narážky na Andreje Tarkovského (hrdina se jmenuje Viktor Taransky), taky nevím, jestli mu chtěl vzdát hold, anebo si utahuje z jeho hlubokomyslného artificiálního stylu. Každopádně ty analogie mezi uměním (art) a umělostí (artificiality), proklamované teze o autonomii umění, kde jsou nedůležití herci, a vůbec ono téma totální manipulace ve jménu svobody vyjádření, dostávají v digitální éře celkem dráždivou příchuť. Dráždí to ale jen intelekt, ne emoce, takže se nelze divit, že ten film je tak chladný. ()

Reklama

Matrinx 

všechny recenze uživatele

"Tohle je klasický případ, kdy technik hledá umělce. Někoho se ctí, někoho s vizí, někoho, kdo vidí. Kdo vidí až za iracionální loajálnost, k lidské rase. Někoho kdo vidí, že s rostoucí cenou herců a klesající cenou podvrhu, se váhy přirozeně naklonily ve prospěch podvrhu. Někoho, kdo vidí, že když je dílo autentické nezáleží na tom, kdo v něm hraje. A co je vůbec skutečné ? Většina dnešních herců je digitálně vylepšená. Ale to je tabu. Skutečné je jedině dílo... " Viktor Taransky(Al Pacino). Slyšet to z jeho úst je síla. Musel jsem si tu scénu pustit snad třikrát :D I když je S1M0NE slabší než Obchodník se smrtí s Gattacou, tak jí dávám i tak pět hvězdiček. Někomu by třeba mohla vadit ta programátorská ptákovina s vytvářením Simoni, ale já to nějak překousnul a do konečného hodnocení to nijak neproniklo. Snad i ten další film v pořadí Andrewa Niccola bude stát za to, a snad ještě víc.... ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

Ukrutně jsem se zklamal - protože jsem naivní blb. Věřil jsem panu Niccolovi, protože mne uchvátila Gattaca, coby jemné a inteligentní sci-fi. Věřil jsem mu také, protože Obchodník se smrtí bylo vcelku dynamické drama. A potřetí jsem věřil, že ať už půjde režisér libovolnou z těchto cest, vždy si poradí. Dobře mi tak. Simone je plytká jako jarní kaluž, oproti zcela organické a úsporné Gattace tady ze všeho lezou barevné filtry a kulisy, nikdy bych neuvěřil, že je tento film o pět let mladší, než Gattaca - spíše naopak. Hudba je rušivá a amatérská. Epizodou samou o sobě jsou technické motivy ve scénáři, který musel napsat někdo zpola nebo úplně retardovaný. Z toho pramení i trapnost "vtipných" scének. To by ale ještě na pořádný průser nestačilo - hřebíkem do rakve jsou toporní herci, zde konkrétně totálně všichni kromě Ala a Winony. Režisér se asi zbláznil, když do postavy "nejlepší, nejkrásnější a nejcharizmatičtější" herečky v dějinách obsadil tupou, strnulou a - omluvte můj slovník - vyblitou panenku, která si nikdy v žádném filmu předtím ani potom neškrtla. Díky Bohu. Kdybych sledoval umělecký film s touto figurínou, dozajista bych plakal, ale asi sotva dojetím. Strašně mne to rozhořčilo - Niccol dokonce nevyšlápnul k žádnému poselství ani alegorii, látku doslova vykuchal a naplácal na talíř, přistoupil k ní tak barbarsky, jak to jen šlo. Tohle není nějaké sarkastické komentování reality - spíš jen na hranice únosnosti roztažená epizoda Krajních mezí. Na komedii to nebylo vtipné, na sci fi to bylo prostoduché a naivní, na moralitu - povrchní a odfláknuté. Cos mi to udělal, Ondro, cos mi to udělal ... ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Andrew Niccol už mě jednou uchvátil filmem Gattaca, a tak jsem přecijen čekal, že S1m0ne aspoň nezklame. Ač snímek působí místy mírně fantasmagoricky a přehnaně komediálně, dokázal mě do sebe dokonale vtáhnout. Výkon Ala Pacina je velmi dobrý a hlavně výmluvný. Pak je tu samozřejmě Rachel Roberts, o které se snad ani nemusím zmiňovat. Jedna z nejsympatičtějších neexistujícíh postav filmového plátna. No a konečně děj (ve skvělém Niccolově scénáři), kde masy lidí dokážou propadnout falešné mánii, mi přišel dost aktuální a vtipný. Zaručeně velmi zábavná a sympatická komedie. ()

Galerie (77)

Zajímavosti (7)

  • Za záverečnými titulkami následuje ešte potitulková scéna. (ad0lph)
  • Vo filme môžeme viackrát počuť melódiu piesne "Adagio for Strings", ktorú hlavná postava použila do svojej snímky Východ a západ Slnka. (Greenpeacak)

Reklama

Reklama