Reklama

Reklama

Příšerný host

  • Velká Británie The Lodger (více)
Trailer

Obsahy(1)

Rodina podezřívá svého podnájemníka z toho, že je obávaným vrahem, který si každé úterý vybírá svoji novou oběť mezi blondýnkami. Podnájemník se chová vskutku podezřele, a navíc přesně odpovídá vrahovu popisu...

Filmem PŘÍŠERNÝ HOST na sebe Alfred Hitchcock poprvé upoutal pozornost diváků. Již v tomto raném díle se režisérovi podařilo vytvořit věrohodnou atmosféru ohrožení a dokonale vystihnout prostředí mlhavých londýnských zákoutí. Napětí filmu je založeno především na přesně vyváženém a rychlém rytmu vyprávění. (Quentin T.)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (80)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Hitchcock vo svojom prvom temnom thrilleri používa metódy nemeckého expresionizmu a do prostredia Londýnskych temných uličiek a starých domov to perfektne zapadá. K tomu nápadito výtvarne vyriešené niektoré titulky, častokrát potom aj vo forme novinových titulkov. Symbolické využitie čísla tri, či už trojuholník na mieste činu, tri žiarovky na zlovestnom lustri v dome alebo milostný trojuholník. Viac by som dal prednosť rozvíjaniu detektívnej roviny, ako tej melodramatickej, ale inak sa obe výborne dopĺňajú. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Už Lodger obsahuje to, kvůli čemu si cením Hitchcocka nejvíc - schopnost invenčně vyprávět hlavně obrazem a nespoléhat se na "posouvací" dialogy, resp. v době němého filmu na titulky. Nikdo nemusí dlouze vysvětlovat, co ke komu cítí nebo na co myslí, protože Hitchcock vám to rafinovaně ukáže. Příběh nájemníka podezřelého z vraždění blondýnek obsahuje už spoustu typických Mistrových znaků a postupů, které bude v následujících letech (nebo spíše desetiletích) pilovat k naprosté dokonalosti. ()

Reklama

Němi 

všechny recenze uživatele

Podezřívavý páreček domácích s přelétavou dcerou, její neotesaný nápadník policista, na ulicích řádící novodobý Jack Rozparovač a jeden tajemný nájemník... Hitchcockův teprve třetí film (on sám ho ale označil za vůbec první hitchcockovský), ale už tady je jasně poznat, proč bude jednou obdivován. Příběh prolezlý napětím nakonec už i obsahuje jeho nejoblíbenější téma, které prostupuje většinu pozdější tvorby. __ Co je na filmu vyjímečné, je jeho výborná čitelnost. Pomocí vizualních nápadů a svým typickým střihem vytvořil scény, u kterých jsem častokrát zapomínal, že postavy na obrazovce vlastně nemluví (a nebylo to dík textovým kartám, kterých je velmi skromný počet). Talent se projevil i při práci s herci, kteří přehrávají jen minimálně a třeba uhrančivý Ivor Novello je nezapomenutelný. Ve výsledku by tak "Lodger" nemohl být lepší, ani kdyby byl mluvený. Jestli film nějaké chyby obsahuje, pak jdou na vrub scénáři, ne zpracování. Je jich ale naprosto minimální počet. __ Z Hitchcocka by se stala uznávaná legenda, i kdyby nikdy nepřišel zvukový film. ___ 90% ()

Campbell 

všechny recenze uživatele

Parádní záležitost. Nečekal jsem to nějak moc dobré ale nakonec paráda. Ten herec v roli vraha byl neuvěřitelnej, jeho pohled byl vražednej. A celej příběh se mi líbil. Viděl jsem několik remaků a ty nebyly ani z půlky tak dobré. Hitchcock dokonale vytvořil atmosféru. Sice je škoda té občas divné barvy co film vrhá, a i ty pokusy o humor či co to bylo do filmu moc neseděly. Ale Jinak paráda. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

K tomuto filmovému klenotu jsem se dostal úplnou náhodou. Ještě nedávno jsem o něm neměl ani tušení. Projížděl jsem si filmografii Alfreda Hitchcocka a můj pohled zabloudil až na úplný začátek jeho režisérské kariéry. Němé filmy mi nevadí a už vůbec ne ty s kriminální tématikou. Navíc bylo u něj i zařazení „horor“, takže jsem po něm prostě musel šáhnout. The Lodger není sice čistokrevným hororem ani náhodou, ale spíše jakýmsi pochmurným thrillerem - detektivkou. To však nic nemění na to, že Hitchcock dokázal již ve svých začátcích skvěle vybudovat atmosféru a tentokrát k tomu nepotřeboval ani dialogy. Doprovodný text nám tu samozřejmě byl nabídnut, ale šlo spíše jen o „doplněk“, který ani nebyl moc nutný. Vše podstatné nám nabídlo obrazové vykreslení a skvělé herecké projevy. Především pak ponuré londýnské uličky a mrazivé charisma Ivora Novella. Děj byl přímočarý, ale jak se říká „v jednoduchosti je síla“.Samozřejmě nesmí chybět ani dramatický (milostný) trojúhelník. V tehdejší době to bylo něco, bez čeho se neobešel snad žádný film. June Tripp byla za mlada vážně kočka a koneckonců i celkem odvážná. Scéna z koupelny, kde toho sice moc neukázala, byla jistě opatřena (ne)populární hvězdičkou. Kameraman si však určitě přišel na své, ale budiž mu to odměnou za skvěle odvedenou práci. Alfred Hitchcock může být na své dílo patřičně hrdý. The Lodger se pro něj stal skvělým odrazovým můstek k jeho velkolepé kariéře. 80% ()

Galerie (50)

Zajímavosti (8)

  • První film, ve kterém si Hitchcock zahrál cameo - objeví se jako vydavatel novin a muž v davu. (Němi)
  • Když byl film hotov, zhlédli jej distributoři a označili za strašný. Distributor C.M.Woolf protestoval s tím, že chtěl svěřit film dokonce jinému režisérovi, který by jej předělal. (Pavlínka9)
  • Hitchcock chtěl původně nejednoznačný konec, ale studio to nepovolilo. (Kulmon)

Reklama

Reklama