Reklama

Reklama

Série(5) / Epizody(45)

Obsahy(1)

Oblíbené trio je zpět. Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May se vrací v novém seriálu The Grand Tour, který je nepřímým pokračováním jejich posledního působení v Top Gearu. Naše trojka se vydává na cestu po celém světě, kde testuje různá auta, plní úkoly a především si užívají život jako "motoristi ve středním věku", kdy každou epizodu uvádí v jejich mobilním stanu. (UncleMorty)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (175)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele (k tomuto pořadu)

Hynku! Viléme!! Jarmi... Ehm, Clarksone!!! Na úvod to není zcela čistá jízda (prolog však bez výhrad, koncertní pódium ve své nabubřelosti otravné). Poslední série Top Gearu již nedosahovaly kvalit "zlatých sezón" (až na speciály samozřejmě) a tak jsem odchod komentátorského tria k Amazonu vlastně i uvítal. Tajně jsem totiž doufal, že jim to vlije novou krev do žil a pohrají si s oním otrocky dodržovaným a svazujícím neměnným formátem, který se v průběhu let stal největší brzdou Top Gearu. No, výsledkem je, že krom názvů pořadů/segmentů nezměnili nic. Ale skutečně lautr nic. Pro mnohé to bude dobře, pro některé zase tolik ne. Počítám se mezi ty druhé, protože tím že je to to samé v bleděmodrém, tak nezmizel největší neduh jejich posledních sezón u Top Gearu; pocit, že je to již spíše jízda na setrvačník ještě nezašlé slávy a jejich kultu osobnosti. Ne že by snad šlo o parodii sebe sama (až na otřesného "jakože Stiga"), na to jsou ti tři stále příliš zábavní a mají k dispozici nekřesťansky šílený rozpočet a tudíž netušené možnosti, ale tohle je z jejich strany vlastně dost rutina. Zábavná i kvalitní, ale již viděná, kdy přesně víte co od jednoho každého z nich čekat (což je problém o to větší, když si na rovinu přiznáme, že to vždy bylo mnohem více o nich než o autech). Chybí jakýkoli moment překvapení. Ovšem největší zklamání pochází paradoxně v podobě technické stránky, jelikož nějakého hipsterského yntelygenta napadlo každou pasáž prohnat jiným "instagram like kurvítkem" (čti filtrem). Výsledkem je přesycený výblitek bez jednotné koncepce nejen v rámci celku, ale i jednotlivých pasáží, protože díky prostřihům do kokpitů (ty nejsou filtry prohnané), se to vizuálně bije způsobem, který by zarážel i u amatérské tvorby na youtube. Natož u pořadu s rozpočtem, který by pokryl schodek státního rozpočtu nejedné menší evropské země. Výsledkem je nejzábavnější a nejpřepálenější rutina široko daleko. Otázkou je, zda to stačí. A (doplněno po letech) odpovím si sám; stačí. Již během úvodní sezóny se to výrazně zlepšuje (a to jakože hodně moc). Jako by si prostě řekli, hele nemusíme to dělat jen pro prachy, pojďme si to užít. Je z toho poznat, že je samotné to bavilo a že díky amazonímu über-rozpočtu si mohou dělat co chtějí a kdekoli na světě chtějí (všechna čest tomu neviditelnému čtvrtému v pozadí; Andy Wilmanovi). Navíc ty (ne)novoty z počátku postupně upozaďují a posílají do kopru (jen ve druhé řadě se dělá úkrok zpět v podobě návratu segmentu s celebritami; zabíjí se tím tempo a zajímavost), až se ve třetí řadě navrátí k jádru pudla bez jakýchkoli serepetiček. Prostě baví především sebe sama a díky tomu i diváka. Nepopiratelně nejlepší cestovatelsky-dobrodružně-autosalónní-chlapsky se na ostří nože špičkující a ptáky si neustále poměřující (a na šaltpáky si je instalující) pořad v dějinách. Nic více, nic méně; prostě #amazonshitcarshow. | S1: 5/5 | S2: 5/5 | S3: 5/5 | ()

HellFire 

všechny recenze uživatele (k tomuto pořadu)

Špičková zábava. Nový formát Top Gearu se povedl na jedničku a u mnoha dobrodružství v cizích zemích jsem se musel ptát, jestli to těm padesátníkům stojí za to. Místy hodně surové, ale autentistické. Bravo. První díl a hned první scéna, kdy se všichni 3 borci potkají na cestě, mi vhrnul slzy do očí. A pokud jde o finále a rozloučení se s diváky? Don't get me started! Grand Tour mi bude chybět. ()

Reklama

ArsenalEagle 

všechny recenze uživatele (k tomuto pořadu)

Kluci z TG jsou zpět a to v ještě velkolepější show. Musím se přiznat, že jsem se několikrát opravdu nahlas smál, nekecám, ale scéna s Rennerem, Hammerem a pro mě neznámou ženštinou mě naprosto rozbrečela. Ale k věci. První díl nás skvěle uvedl a až na pár věciček (nemastnej neslanej NE Stig, něco mozků?, grafická podoba výsledků, až přehnanej američanismus a nebo pro mě ne zatím tak zajímavý okruh) to bylo brilantní, absolutně brilantní. Doufám, že se dočkáme těch skvělých TG speciálů (Bolívie..), které byly naprosto dokonalé. DRUHÁ ŘADA: Tak nejrušivější věc první série (Američan) je konečně pryč a byl nahrazen vskutku výtečně. Dále bych pochválil konec "Brain Crash", místo kterého máme "Face Off", které je zajímavé a celkem i zábavné. ()

PanCitron 

všechny recenze uživatele

Návrat Clarksona, Hammonda a Maye s novou motoristickou show byl nanejvýš očekávaný a snad o to rozpačitějším dojmem pak pilotní epizoda působila. Něco se povedlo (Conversation Street, stan), něco ne (Američan), něco potřebovalo vyzrát (Celebrity, délka segmentů). Následně přišel druhý, podle mého, naprosto otřesný díl, kde jsme měli možnost sledovat trojici padesátníků, kteří si hrají na vojáky. Problém byl, že s podstatou pořadu to mělo pramálo společného a nebylo to ani moc zábavné. Naštěstí to byl jen jediný takto velký úlet a od třetího dílu se show postupně profilovala do podoby, kdy už všechno působilo jak má. Kvalita těchto dílů sice nebyla stoprocentní, ale v dílčích momentech byla každá epizoda docela zábavná. Hlavně Conversation Street, speciální dvojepizoda a některé segmenty byly nanejvýš povedené. Za vrchol pak považuji až nečekaně seriózní, ale o to působivější, Mayův příspěvek o zápolení Fordu a Ferrari. Postupem času i některé opakující se vtipy začaly fungovat, ačkoliv kdyby například od té záležitosti s celebritami opustili úplně nebo ji používali méně často, nikdo se asi zlobit nebude. Za jediné skutečné selhání považuji Američana, který byl neskutečně otravný a veškerý jeho potenciál nepadl moc na úrodnou půdu. Každopádně, jako celek vznikl opět povedený pořad, který sice má ještě co vylepšovat, přesto si myslím, že každý týden dostatečně pobavil. A to je to hlavní. ()

Camulator 

všechny recenze uživatele

První série je za námi. Kdo čekal, že Grand Tour bude pokračováním Clarksonova Top Gearu, akorát na steroidech, bude zřejmě velmi, velmi zklamán. Neděste se, stále se ve své kategorii jedná o nadprůměrný zábavný pořad, ve kterém se občas mihne i nějaké to auto a někdy k němu dokonce udělají i dobrou recenzi. Problém je však tom, že i ten nejlepší díl z celé první řady Grand Tour se kvalitou přinejlepším sotva vyrovná průměrnému dílu Clarksonova Top Gearu. Ano, pořád tu máme ústřední trojici, která se vůbec v ničem nezměnila, nápady jsou pořád praštěné a originální (aspoň většinou), ale všem dvanácti dílům jako by něco chybělo, jako by se zasekly těsně pod vrcholem, na který ne a ne dosáhnout. Obrovský vliv na celkovou podobu a kvalitu GT má určitě rozkol s BBC a to hned ve dvou aspektech. Zaprvé se může zdát, že nyní, když už si tvůrčí tým nemusí lámat hlavu s různými omezeními "korektní" BBC, je na internetu a má volné ruce, bude show o to zábavnější a uvolněnější. A to je paradoxně omyl. Protože co jsme na starém Top Gearu milovali nejvíc? Právě tu rebelskou atmosféru, ten "konflikt" moderátorské trojky s "producenty", neustálé pošťuchování a narážky směrem k upjatým šéfům v oblecích v Londýně. A teď, když se z otěží BBC konečně vyvlékli a získali vytouženou svobodu, jako by nevěděli, co s ní. Nelze rebelovat, když nemáte proti komu. Zadruhé to s tou nabytou svobodou nebude až tak horké. Správně cítíte, že řeč je o právních omezeních a na jednotlivých segmentech pořadu je to citelně znát. Někdy lze právní překážky poměrně jednoduše a chytře obejít (The News - Conversation Street), jindy nelze, než se uchýlit k levným náhražkám (The American není Stig a jeho kvalit nikdy nedosáhne), a někdy je to prostě naprostá katastrofa (Celebrity Brain Crash byl poměrně vtipný v prvním díle, od druhého dílu se už jedná o příšerně nevtipnou a zbytečnou dvouminutovou výplň, ať už je její účel jakýkoliv). Jeden by mohl doufat, že právě díky těmto právním překážkám vznikne velká spousta vtipů a narážek, ovšem já si za celou první sérii nevšiml ani jedné - těžko říct, zda je tomu tak právě z právních důvodů. Když Clarkson, Hammond a May (a Andy Wilman) odešli z BBC, fanoušci jásali, že budou mít jeden výborný a jeden potenciálně dobrý pořad o autech. Výsledkem je k mému zklamání jeden mizerný (Top Gear series 23. - ?) a jeden polovičatý, který kvalit Clarksonovské éry Top Gearu a svého potenciálu zdaleka nedosáhl a nejspíš ani nedosáhne. Mysleli jsme si, že jsme to vyhráli. Bohužel. ()

Galerie (98)

Zajímavosti (30)

  • V jedné scéně lze vidět značku FURY na Hammondově Focusu při průjezdu kaluží, ale v dalších záběrech už není. Tuto značku obdrží Hammond od Jeremyho až o několik desítek minut déle, kdy už ji má na autě po zbytek epizody. (Habansz)
  • Při kempování na konci dne, kdy potkali teepee (přibližně v půlce filmu), Clarkson, Hammond a May vaří na ohni z parádních suchých borovicových polínek. Široko daleko však nikde nebyly žádné stromy, natož suché, a do té doby pálili jen dřevo z transportních beden. (Brain)
  • Účastníkem závodu na letišti v Piešťanech je i vůz Velorex, o kterém Jeremy Clarkson řekl, že byl vyráběn v Sovětském svazu pro hendikepované lidi. Velorex byl ovšem vyvinut i vyráběn po celou dobu v tehdejším Československu. (machonza)

Související novinky

Amazon zachránil The Expanse

Amazon zachránil The Expanse

28.05.2018

Nejspíš vám neuniklo, že zažíváme válku kabelovek a streamovacích služeb. Všichni se totiž snaží mít co nejlepší a nejatraktivnější obsah a předehnat tak konkurenci. V čele pelotonu se momentálně… (více)

Reklama

Reklama