Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspešný londýnsky právnik Gregory Peck sa ujíma obhajoby krásnej ženy, ktorá je obvinená z otrávenia svojho manžela, národného vojnového hrdinu. Jej nevina však nie je jednoznačná a ako sa do nej postupne zamilováva, začína hazardovať ako so svojím manželstvom, tak i s karérou. (POMO)

Recenze (57)

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Zoufale neslané a nemastné soudní drama, kterému bohužel nedominuje ani legendární Gregory Peck. Milostné vzplanutí přichází z ničeho nic a je těžce nevýrazné a nevěrohodné. Klíčové sekvence se často střídají s těmi nicneříkajícími a za mě selhal i hudební timing. Jediné pozitivum shledávám v závěrečné třetině, která je poměrně napínavým a dynamickým soudním líčením. Na Hitche ovšem celkově velmi slabé. 40% ()

Mol 

všechny recenze uživatele

WELL, NICE PEOPLE DON'T GO MURDERING OTHER NICE PEOPLE!! Jako čekal jsem parádní soudní drama a co jsem dostal? Sympaťák Gregory se tu chová jako kůň s klapkami na očích a schazuje tím svou hlavní roli. Tím pádem zde pro mě není kladná role, což mi samo sebou ve filmech vadí. Pan Hitchcock některé své filmy takto režíroval, což mě mrzí protože já prostě potřebuji ve filmu toho správňáka. Škoda, škoda. ()

Reklama

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Maddelane Paradineová je obviněna z vraždy manžela a je tu jen jeden člověk, který ji může osvobodit. Není však tohle až příliš velké sousto pro právnické eso? V mých očích jeden ze slabších Hitchcocků. Veškerá pozornost se tu upírá na psychologii postav a depresivní tísnivou atmosféru při vážných rozhovorech. Herci v hlavních rolích odvedli skvělou práci, což o to, ale když není výkon podpořen zajímavým příběhem, který by měl hlavu a patu, není prakticky na čem stavět. Místy se to táhlo jako žvýkačka na podrážce a děj se nikam nehýbal. Od filmu jsem čekal daleko víc a dostal jsem jen pár světlých momentů od překrásné Alidy Valli a Ann Todd a to na vysoké hodnocení nestačí. 50% ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Tandemu Selznick/Hitchcock sa nepodarilo vytvoriť tak pôsobivé príbehové zázemie nadprirodzena, ako v Rebecce, aj keď vychádza z podobnej naratívnej konštrukcii. Je to na škodu veci, keďže nabúranie a odhaľovanie psychického vnútra našich postáv má čo to do súdneho líčenia povedať. Dokázalo by mu pridať na istom punce emocionality, kedy sa do konfrontačnej oblasti nedostane len sila slov, ale i vzájomná nedôvera. Teoreticky by to samotný proces dokázalo posunúť k iným, nepravidelným rytmickým odklonom od pôvodnej obsahovej členitosti. Predsa už nebude toľko znamenať na každom slovíčku, keď sa ďaleko viac dozvieme z mimiky. Snáď nikomu nepríde zvláštne (v zlom slova zmysle), že poctivý a šarmantný elegán uviazne v diabolskej pasci a poddá sa vyšším silám. Som ale názoru, že tento cyklus nie je dostatočne rozpracovaný a skratkovito skĺzne k hitchcockovskému tématu prenasledovanie záhadnej ženy. Zaujímavou postavou je i služobník domácnosti, od ktorého sa môžeme dozvedieť nové zásadné skutočnosti ohľadom smrti pána Paradinea, ale k nemu má ďaleko divák aj prehnaná hrdosť právnika... Koncom štyridsiatych rokov striedal Hitchcock trilerovské klasiky za melodramatické vzplanutia pre neho tak netypické, až sa sám divím... Btw, aspoň vieme, kedy začali byť Laughton a Peck populárny do obsadzovania slávnejších rolí z prostredia súdnych drám. ()

zigíš 

všechny recenze uživatele

Tolik odlišný, jiný Hitch to zas není -spousta scén nese, jeho typický rukopis- režie na jedničku. Se scénáře už tolik nadšený nejsem; nejen že je vrah jasný poměrně záhy i to propadnutí Peckovi postavy, paní Paradinové, příliš věrohodně nepůsobí (!) taková femme fatale, to zas není ..příběh ´jen´, bez většího vzrušení, směruje k nevyhnutelnému konci, přesto, nadprůměrné dílko ()

Galerie (38)

Zajímavosti (9)

  • Premiéra filmu se konala poslední den roku 1947, aby se film mohl zúčastnit vyhlášení Oscarů. [Zdroj: Vždyt je to jen film] (Pavlínka9)
  • Jednalo se o do té doby nejdražší film, který Hitchcock režíroval. Navzdory tomu film propadl jak u diváků, tak u kritiků. S výslednou podobou, do které výrazně zasahoval producent David Selznick, nebyl vůbec spokojen ani sám Hitchcock. (ČSFD)

Reklama

Reklama